Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ai, hier even een mindere ervaring met Service. Ik had nog wat kleine lakschades die er bij de levering al waren, missende schroeven een stoer dat net ietsjes uit het lood stond. Niet heel ernstig allemaal en geen probleem om flink van de auto te genieten.

Helaas kwam Tesla niet zelf met een afspraak voor herstel en moest ik die maken.
Vandaag (ietsjes te laat klaar) opgehaald. Helaas, 1 van de 2 schades niet opgelost, geen boutjes gemonteerd, maar wel strak uitgelijnd.
Ik kreeg er ook nog een factuur bij waarop de lakschades wel hersteld waren tegen 0 euro, maar de uitlijning nog geld moest kosten.
Die factuur heb ik maar genegeerd. Daar deden ze gelukkig niet moeilijk over.
Bij vertrek bleek nog iets mis met de sensor van de achterband, die zou lek zijn. Dat kon meteen gefixed worden, want hij was niet lek.

Wat erger is, de spuiterij heeft er een zooitje van gemaakt. Twee kleine deukjes in de fender en flink uitgeschoten met de schuurmachine op de motorkap. Oftewel, binnenkort weer een paar dagen logeren bij de spuiterij :(

Erg jammer dat Tesla het zelf niet controleert. Een kleine moeite en een veel betere service beleving.

Net zoiets als de opmerking dat ze van Delivery geen opdracht hadden voor 1 van de 2 schades.....wat niet echt overeenkwam met de factuur. Het klinkt gewoon heel stom als ze dan zeggen: mail Delivery maar even. Uh, wie is hier de service afdeling?

Gelukkig was het droog vandaag...want het achterraam stond ook op een kiertje.

Hopelijk gaat het volgende keer beter.
 
Is het eigenlijk mogelijk om met een Nederlandse Tesla service te krijgen in België ?
Dat zou voor de “grensgevallen” zoals ik best handig kunnen zijn. Ook verdeelt de belasting van SEC’s dan een beetje.
Tuurlijk. In de app staan de service centers geordend volgens afstand, en ik kan dus kiezen tussen Hasselt, Eindhoven, Zaventem en Aartselaar in die volgorde.
 
Erg jammer dat Tesla het zelf niet controleert. Een kleine moeite en een veel betere service beleving.
Erg jammer inderdaad.

Maar, en dat hoort @horta dan weer niet graag: bij BMW kreeg ik mijn herstelde BMW mee met een motorkap vol swirls en hologrammen. Sommige mensen hebben echt geen oog voor zo een lak, of hopen ze dat de klant het amateurswerk van de spuiterij niet ziet?
 
Vind jij het normaal dat je op geen enkele manier je afspraak kunt verifiëren behalve op de dag zelf langs gaan en dan er achter komen dat de onderdelen nog niet binnen zijn, of zelfs nog niet eens besteld? Ik niet. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet goedpraten.
Vreemd. Je afspraak staat in de app. Als daar geen afspraak in staat, heb je geen afspraak.

Mijn ervaring met onderdelen is dat de onderdelen er eerst waren, en dan pas de afspraak. Het SeC kan zelf probleemloos ook een afspraak in de app plannen. Recent hebben ze dat nog zo gedaan voor mijn CCS-adapter.

Dat ik je Hyundais aanhaal is dat je vaak negatief bent over Tesla maar er geen bezit, en ook niet service van Tesla hebt ervaren.

Wat ik met mijn voorbeelden aanhaal is dat de service in vergelijking met België vermoedelijk wel minder is, maar dat de service in NL dan lijkt uit te komen met de service van BMW in België. En dan vond ik de service van mijn BMW dealer dan nog beter dan 5 Audi/VW dealers waar ik ervaring mee heb gehad. En mijn BMW's kostten ook vrolijk 70K.

Mijn auto moet het gewoon goed doen, zonder voorbehoud. Als er iets kapot is dan moet dat op afzienbare termijn worden gerepareerd. Niet maanden wachten op de simpelste onderdelen.
Kijk, zo een uitlating is ook gewoon gebaseerd op ergens een negativisme dat je ergens hebt horen waaien, en heeft helemaal geen nut behalve het idee blijven bevestigen dat het service bagger was, en nu nog meer bagger is. En dat is ook niet waar.

Laat het me zo stellen: je hebt inmiddels al 1167 posts op dit Tesla forum sinds najaar vorig jaar, zonder er eentje te bezitten. Dat zijn 3 posts per dag. Op een Tesla forum. Ter referentie: ik heb 2 Tesla's en heb een gemiddelde van 2,2 posts per dag.
 
Last edited:
@wooter Er is een groot verschil tussen onverbeterlijk positivisme (wie de schoen past trekke hem aan ;)), realisme (wat ik probeer) en negativisme (waar je mij van beschuldigd, je leest mijn posts niet goed).

Ik breng je Welke automerken gaan de omwenteling naar autonome EV's overleven? in herinnering.
Ja, van die mensen die een auto hadden waarvan ze de dealer 24/7 konden bellen, die man ook nog tot in het buitenland de wagen ging ophalen, hoewel ze toch nog een ANWB abonnement hadden lopen. En dan toch nog een Tesla kopen, om dan te klagen dat er niemand te bellen valt (hoewel talloze onverbeterlijk positieve tesla-eigenaars wel gewoon kunnen bellen).

Of zoals @pvkeep het heel mooi verwoordt, terwijl ik die man absoluut niet verdenk van onverbeterlijk positivisme mbt Tesla.

Vind jij het normaal dat je op geen enkele manier je afspraak kunt verifiëren behalve op de dag zelf langs gaan en dan er achter komen dat de onderdelen nog niet binnen zijn, of zelfs nog niet eens besteld? Ik niet. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet goedpraten.
Je hebt geen Tesla, dus ook geen Tesla app, dus ook geen flauw idee over wat je het hebt, maar toch beweer je bovenstaande?
 
Je hebt geen Tesla, dus ook geen Tesla app, dus ook geen flauw idee over wat je het hebt, maar toch beweer je bovenstaande?

Na de oplevering zat punten die opgelost moesten worden. Prima service gehad van SeC Rotterdam maar ik heb ook de negatieve ervaring van het inplannen van een afspraak via de app, opkomen en dan voor niks weer retour naar huis. Gelukkig woon in relatief dicht bij het SeC.

Ik vond het zeer teleurstellend. Ik kon de baliemedewerker niks verwijten. Ik vroeg toen of ze met dit soort incidenten iets doen. Aggregeren voor statistieken. Het antwoord was helaas nee.... dus enkel als je echt gaat klagen zal het de organisatie hogerop bereiken.
 
Iemand op Reddit stelde dat Tesla voornamelijk op AI draait, dwz dat het een beetje slaafs aan haar procedures is. Dat zie je dan ook in het zelf moeten boeken van je afspraak in een app en zo. Met een goed werkende AI en supply chain werkt dit dan perfect, maar het laat weinig ruimte voor flexibiliteit als er iets mis gaat (de 'edge cases') en dat moet wel opgelost worden. Maar ik denk dat Tesla daar ook verder staat dan de concurrenten en dat er groeipijnen zijn.

Ik zie het hele fenomeen dan natuurlijk ook in een context van bedrijfsprocessen, service verbetering en een bedrijf dat kwartaal na kwartaal de verliezen blijft opstapelen, wat natuurlijk geen goed businessplan is.

Voor de individuele klant die met een probleem zit en geconfronteerd wordt met lange wachttijden op onderdelen, en/of service afspraken heeft waar de onderdelen niet in voorraad zijn, zijn dit natuurlijk ergerlijke en irritante situaties.

Voor mij persoonlijk hoop ik dat ze zo een problemen oplossen, en ze hun financiën op orde krijgen, want het product staat jaren voor op de concurrentie en ik heb er geen goed oog in dat de concurrentie eindelijk met adequate antwoorden Tesla de loef kan afsteken.
 
Heb wat lak schade aan de sensor aan de achterbumper, heb het gezien na het ophalen van de auto. Heb al een mailtje gestuurd maar tot nu toe geen antwoord, hoe zijn de ervaringen hiermee, lossen ze dit snel op of maken ze er eerder een probleem van?
 
Heb wat lak schade aan de sensor aan de achterbumper, heb het gezien na het ophalen van de auto. Heb al een mailtje gestuurd maar tot nu toe geen antwoord, hoe zijn de ervaringen hiermee, lossen ze dit snel op of maken ze er eerder een probleem van?

Maak een service afspraak. Dan kan je zelf de datum bepalen, en in het bericht schrijf je het probleem en voeg je een foto toe. Dan komt dat bij een mannetje/vrouwtje/x van het service center die dat behandelt.
 
Ik heb begin vorige week een afspraak gemaakt via de App om bij het SEC in Tilburg de Yellow Border te laten herstellen middels de UV behandeling. In de App enkele foto’s toegevoegd zodat de ernst van de Yellow Border voor Tesla duidelijk zichtbaar was. Vandaag is de herstelactie exact volgens afspraak uitgevoerd. Ik wist dat de werkzaamheden minimaal 2 uur in beslag zouden nemen, hetgeen voorafgaand aan de werkzaamheden vanmorgen nogmaals door Tesla werd bevestigd, dus hiermee rekening houdend heb onder het genot van enkele koppen koffie in de lounge wat e-mail weggewerkt. Ik heb het gehele service proces als zeer prettig ervaren, van het maken van de afspraak via de App tot de afhandeling, waarbij ik het persoonlijk contact met Tesla in het SEC als zeer professioneel en service gericht ervaar.

Ik geloof sterk dat de SEC’s zich moeten conformeren aan richtlijnen vanuit ‘corporate’ en/of zelf hinder ondervinden van bepaalde Interne processen, maar aan de medewerkers zelf ligt het zeker niet. De bereidwilligheid om je probleem op te lossen is groot en er wordt ook pro-actief geacteerd op door Tesla geconstateerde tekortkomingen, zoals in mijn geval het feit dat vandaag werd geconstateerd dat ook mijn bestuurdersdisplay een gele rand begint te vertonen en dat ze een notitie hebben gemaakt om deze te laten herstellen. Alleen gaf men aan dat de apparatuur daarvoor nog niet in Tilburg (of NL?) beschikbaar was en ze me daarom vooralsnog niet kunnen helpen. En ook niet kunnen aangeven wanneer dat dan wel het geval zal zijn, en dáár ontstaat dan een moeilijkheid voor het SEC om je verder te helpen, want hun proces biedt hen kennelijk niet de mogelijkheid om mij te contacten als de apparatuur wél beschikbaar is. Ik moet dan zelf weer een afspraak plannen, maar kan dit uiteraard niet zolang ik niet weet of de apparatuur beschikbaar is. Een kip / ei situatie. En nu hoor ik enkele van jullie wellicht denken; maar dan moeten ze als SEC personeel toch actie ondernemen op zo’n proces? Wellicht wel ja, maar wij weten niet in hoeverre ze dat ook al geprobeerd hebben. Afin, ik heb er alle vertrouwen in dat ook dit tzt wordt opgelost. Maar het feit dat ze je willen helpen is zeker iets dat ik keer op keer ervaar als ik bij ze aanklop.
 
  • Informative
Reactions: wooter
Heb je vantevoren overleg gehad met het service centrum over het probleem, of gewoon spontaan een service ingepland?

Ik heb nl. hetzelfde probleem en heb het vorig jaar fysiek gemeld, maar ging ervan uit dat dat nog niet in Europa beschikbaar was. En getuige mijn ervaring met CCS (in april ofzo in het SeC gevraagd, in september spontaan contact gehad met de mobile service die dan een afspraak inplanden) weet ik nu niet of ik er op moet wachten of zelf actie ondernemen.
 
Heb je vantevoren overleg gehad met het service centrum over het probleem, of gewoon spontaan een service ingepland?

Spontaan ingepland, nadat ik op dit forum had gelezen dat de benodigde apparatuur om het probleem te herstellen, beschikbaar was op het SEC in Tilburg. Ik was er enigszins op voorbereid dat ik mogelijk nog door het SEC benaderd zou gaan worden omdat bij het inplannen van de afspraak immers geen rekening gehouden was met het feit of de betreffende apparatuur wel of niet beschikbaar zou zijn op de geplande dag. Niets was minder waar. Sterker nog, ik werd 1 uur vóór de afspraak gebeld met de mededeling dat een behandeling van een andere Tesla mogelijk ietwat zou uitlopen en dat mijn behandeling daardoor mogelijk pas een half uur later zou starten. Excuses en of dat een probleem voor mij zou zijn? Ik gaf aan van niet omdat ik toch voornemens was om in de lounge wat te werken. Uiteindelijk op het geplande tijdstip gearriveerd en 5 minuten later kon ik de auto al binnenrijden en werd de behandeling gestart. Uiteindelijk dus geen vertraging. En het is echt tot de laatste gele pixel opgelost. Je ziet er werkelijk helemaal niets meer van. En ik had echt een hele duidelijke gele rand, die zelfs zichtbaar was met gebruik van de Google Maps satellite view.
 
Ik heb begin vorige week een afspraak gemaakt via de App om bij het SEC in Tilburg de Yellow Border te laten herstellen middels de UV behandeling. In de App enkele foto’s toegevoegd zodat de ernst van de Yellow Border voor Tesla duidelijk zichtbaar was. Vandaag is de herstelactie exact volgens afspraak uitgevoerd. Ik wist dat de werkzaamheden minimaal 2 uur in beslag zouden nemen, hetgeen voorafgaand aan de werkzaamheden vanmorgen nogmaals door Tesla werd bevestigd, dus hiermee rekening houdend heb onder het genot van enkele koppen koffie in de lounge wat e-mail weggewerkt. Ik heb het gehele service proces als zeer prettig ervaren, van het maken van de afspraak via de App tot de afhandeling, waarbij ik het persoonlijk contact met Tesla in het SEC als zeer professioneel en service gericht ervaar.

Ik geloof sterk dat de SEC’s zich moeten conformeren aan richtlijnen vanuit ‘corporate’ en/of zelf hinder ondervinden van bepaalde Interne processen, maar aan de medewerkers zelf ligt het zeker niet. De bereidwilligheid om je probleem op te lossen is groot en er wordt ook pro-actief geacteerd op door Tesla geconstateerde tekortkomingen, zoals in mijn geval het feit dat vandaag werd geconstateerd dat ook mijn bestuurdersdisplay een gele rand begint te vertonen en dat ze een notitie hebben gemaakt om deze te laten herstellen. Alleen gaf men aan dat de apparatuur daarvoor nog niet in Tilburg (of NL?) beschikbaar was en ze me daarom vooralsnog niet kunnen helpen. En ook niet kunnen aangeven wanneer dat dan wel het geval zal zijn, en dáár ontstaat dan een moeilijkheid voor het SEC om je verder te helpen, want hun proces biedt hen kennelijk niet de mogelijkheid om mij te contacten als de apparatuur wél beschikbaar is. Ik moet dan zelf weer een afspraak plannen, maar kan dit uiteraard niet zolang ik niet weet of de apparatuur beschikbaar is. Een kip / ei situatie. En nu hoor ik enkele van jullie wellicht denken; maar dan moeten ze als SEC personeel toch actie ondernemen op zo’n proces? Wellicht wel ja, maar wij weten niet in hoeverre ze dat ook al geprobeerd hebben. Afin, ik heb er alle vertrouwen in dat ook dit tzt wordt opgelost. Maar het feit dat ze je willen helpen is zeker iets dat ik keer op keer ervaar als ik bij ze aanklop.
Vandaag bij Sec Rotterdam geweest. Goed geholpen. Voorwielophanging is nu stil. Motorsteun frontmotor vervangen door modificatie. Aandrijfassen zijn nog goed maar hoor/voel je wel bij uitveren van de vering tijdens Ludicrous power. Koplamp vervangen ivm gedeeltelijk defect DRV. Monteur is meegereden voor en na reparatie en heeft alle tijd om uit te leggen wat er gedaan is. Omdat mijn auto te schoon was hebben ze hem niet gewassen. Vrijdag kreeg ik via de app en de mail de oproep en gisteren om 10:00uur reminder in mail en om 13:00uur de auto volgens afspraak ingeleverd. Weer lekker na een dag 90D rijden om je Performance terug te hebben.
Schermen konden ze niet omdat ze de tools alleen in Tilburg hebben. Ik sta op de lijst om opgeroepen te worden als ze de tools hebben dus hoef ik zelf niet achteraan.

Update. In de app staat “Klaar voor ophalen” Ik wacht af wanneer dat verdwijnt.
Auto met 50% Soc ingeleverd en met 60% weer opgehaald.
 
Last edited: