bugboy
Active Member
Ik kreeg een enquete en dus maar ingevuld dat ik wederom (2x) vlekken in de bekleding had na de servicebeurt en dat de laadklep nog steeds blijft haken. Wel een reactie op gehad vanuit het SeC, dus het wordt in ieder geval gelezen.
De laadklep had de monteur met mij overlegd en ik had aangegeven dat er niets aan hoefde te gebeuren. Natuurlijk... Een laadklep -die je alleen open krijgt door deze met een creditcard te forceren- vindt iedereen natuurlijk volstrek aanvaardbaar. Teslarijders zijn wel wat gewend natuurlijk. Het enige dat ik heb gezegd is dat ik de klep niet vaak handmatig open, omdat ik thuis een knop op mijn laadstekker heb zitten. Om dan maar meteen zo'n kwaal te laten zitten vind ik wel bijzonder. Het is overigens heel eenvoudig te verhelpen, door een bultje weg te vijlen en even aan te stippen met een lakstift.
Maar het fraaiste is dat de vlekken eigenlijk niet van de monteur kunnen komen, want die draagt handschoenen. Daar heb ik dus maar op geantwoord dat handschoenen er vooral voor zorgen dat zijn eigen handen niet vies worden, maar dat een vieze handschoen gewoon vlekken geeft als je daarmee aan de (lichte) bekleding zit. Maar deze denkwijze verklaart wel waarom het steeds weer gebeurd.
Ik blijf mij verbazen dat de dorpsgarage waar ik mijn oude auto's in onderhoud heb (voor een derde van het Tesla uurloon) gewoon veel netter werkt en ook meedenkt met de klant. Tesla moet echt wat doen aan deze after-sales, want voor mij is de volgende auto geen Tesla meer en dat komt vooral door de belabberde kwaliteit en het geprutst bij het SeC. Volgende keer maar eens een ander SeC proberen.
De laadklep had de monteur met mij overlegd en ik had aangegeven dat er niets aan hoefde te gebeuren. Natuurlijk... Een laadklep -die je alleen open krijgt door deze met een creditcard te forceren- vindt iedereen natuurlijk volstrek aanvaardbaar. Teslarijders zijn wel wat gewend natuurlijk. Het enige dat ik heb gezegd is dat ik de klep niet vaak handmatig open, omdat ik thuis een knop op mijn laadstekker heb zitten. Om dan maar meteen zo'n kwaal te laten zitten vind ik wel bijzonder. Het is overigens heel eenvoudig te verhelpen, door een bultje weg te vijlen en even aan te stippen met een lakstift.
Maar het fraaiste is dat de vlekken eigenlijk niet van de monteur kunnen komen, want die draagt handschoenen. Daar heb ik dus maar op geantwoord dat handschoenen er vooral voor zorgen dat zijn eigen handen niet vies worden, maar dat een vieze handschoen gewoon vlekken geeft als je daarmee aan de (lichte) bekleding zit. Maar deze denkwijze verklaart wel waarom het steeds weer gebeurd.
Ik blijf mij verbazen dat de dorpsgarage waar ik mijn oude auto's in onderhoud heb (voor een derde van het Tesla uurloon) gewoon veel netter werkt en ook meedenkt met de klant. Tesla moet echt wat doen aan deze after-sales, want voor mij is de volgende auto geen Tesla meer en dat komt vooral door de belabberde kwaliteit en het geprutst bij het SeC. Volgende keer maar eens een ander SeC proberen.