Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
€8.000 laden tegen €0,25 per kWh is 32.000 kWh. Met 200 Wh/km is dat 160.000 km. Dat is toch niet goed voor je HV accu?
Ik kwam op zo’n 23000kWh. Verbruik is 211Wh/km en je vergeet de phantom drain en laadverliezen. Dan kom ik op ongeveer de helft van jouw berekening en dat lijkt mij realistisch.

Iemand zei hier ooit “gratis doet wat met een mens”.
Ik vond dat toen nodig om mijn TCO berekening te redden, want niemand had mij ooit over laadverliezen en phantom drain verteld en die had ik dus niet in mijn TCO berekening mee genomen.
De eerste twee jaar kwam het door mijn werk heel goed uit om langs de SuC te passeren. Met mijn ICE vertrok ik ook al voor de files, maar dan zat ik een uur alleen op kantoor, voor de collega’s arriveerden. Met mijn Tesla reed ik de files voorbij en stopte dan, batterij goed opgewarmd, aan de lader, waar ik gezellig in de lobby het werk deed wat ik anders het eerste uur op kantoor deed. Op 90% gekomen, reed ik door naar kantoor.
Degradatie was toen nog geen gekend topic.
Ondertussen werk ik op een locatie waar ik filevrij naar toe kan. En nu bijna vooral van thuis. Behalve op reis, laad ik nooit meer aan de SuC.
Btw: met mijn TCO is het meer dan goed gekomen. Uitkomst was dat als ik er 4 jaar mee zou rijden ipv 3 jaar, wat ik met mijn ICE’s deed, ik break even zou zijn (met een wagen die in aanschaf dubbel zo veel kostte). Ik rij ondertussen meer dan 5 jaar en nog geen plannen om te vervangen.
 
Ik kwam op zo’n 23000kWh. Verbruik is 211Wh/km en je vergeet de phantom drain en laadverliezen. Dan kom ik op ongeveer de helft van jouw berekening en dat lijkt mij realistisch.

Iemand zei hier ooit “gratis doet wat met een mens”.
Ik vond dat toen nodig om mijn TCO berekening te redden, want niemand had mij ooit over laadverliezen en phantom drain verteld en die had ik dus niet in mijn TCO berekening mee genomen.
De eerste twee jaar kwam het door mijn werk heel goed uit om langs de SuC te passeren. Met mijn ICE vertrok ik ook al voor de files, maar dan zat ik een uur alleen op kantoor, voor de collega’s arriveerden. Met mijn Tesla reed ik de files voorbij en stopte dan, batterij goed opgewarmd, aan de lader, waar ik gezellig in de lobby het werk deed wat ik anders het eerste uur op kantoor deed. Op 90% gekomen, reed ik door naar kantoor.
Degradatie was toen nog geen gekend topic.
Ondertussen werk ik op een locatie waar ik filevrij naar toe kan. En nu bijna vooral van thuis. Behalve op reis, laad ik nooit meer aan de SuC.
Btw: met mijn TCO is het meer dan goed gekomen. Uitkomst was dat als ik er 4 jaar mee zou rijden ipv 3 jaar, wat ik met mijn ICE’s deed, ik break even zou zijn (met een wagen die in aanschaf dubbel zo veel kostte). Ik rij ondertussen meer dan 5 jaar en nog geen plannen om te vervangen.
Wat is dan nu je degradatie @Phil V ?
Gezien de Tesla's van de Tesloop taxiservice, met honderdduizenden miles aan Supercharging en normale batterijdegradatie lijkt snelladen mij een minder belangrijke factor dan vaak gedacht wordt. Leeftijd van de cellen, ongeacht snelladen, blijkt in ieder geval ook een factor te zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wat is dan nu je degradatie @Phil V ?
Volgens ABRP 8,6% (maar die leest af wat Tesla wil tonen).
Als ik de km range bij 100% op het dashboard vergelijk met wat er stond toen hij nieuw was, 11,3%.
100% = 399km nu. Mijn grafiek met getoonde range is wel een duik aan het nemen. Blauw is de complete fleet die de sheet ingevuld heeft. Rood is de trend. Gele bollen zijn mijn entries. Ik zat altijd al onder de trend. Ik kocht de wagen als demowagen met 4000km. Ik vermoed dat de demo’s het in die tijd niet zo nauw namen met de laadhygiëne. Ik hou de vinger aan de pols zolang de garantie loopt.
Bron: https://docs.google.com/spreadsheet...zNCHZbtI_2vVhlXksX9Jc/htmlview#gid=2146675260
46DFB850-0975-4E4B-A9BF-A5819BEC925F.png
 
Het voordeel is dat je dit nu kan zien waar het vroeger ook gebeurde, bij elk merk, maar niet te “bewijzen“ viel.
Ook bij het laden en lossen van auto’s op boten was dit vroeger een probleem. De auto was al half stuk bij aflevering 😕

Kan ook gewoon service zijn he, even testen of die aandrijfassen bij 150km/u geen vreemd geluid maken 😂
och mijn vorige auto was een Toyota, daar zat een dashcam ingebouwd die aan ging als de auto aan ging dus ook de handelingen van de monteurs werden keurig vastgelegd. Ik ben toen zo vrij geweest om eens te kijken wat ze deden en petje af, zowel in de werkplaats als tijdens de proefrit werd er altijd keurig met de spullen van de klant omgegaan. Dus ja het zal vast gebeuren maar ik heb het nooit terug kunnen zien. Kreeg daar ook altijd de auto weer terug in de staat zoals hij ingeleverd was.
 
Over het algemeen behoorlijk tevreden over de (mobiele) service. Al wordt mijn zojuist aangevraagde 5de service in 2021 een uitdaging. Minder dan 6 maanden en 4000 km na vervanging van de 12V batterij krijg ik de melding dat de voedingsspanning te laag is en komt het ding niet meer van zijn plaats. Nu ben ik ruim een maand uit de 8 jaar garantie dus ik hoop niet dat het het HV pakket is. Als het de 12V batterij is vind ik het vreemd dat hij na zo weinig tijd en km's de geest geeft. We zullen zien.
 
och mijn vorige auto was een Toyota, daar zat een dashcam ingebouwd die aan ging als de auto aan ging dus ook de handelingen van de monteurs werden keurig vastgelegd. Ik ben toen zo vrij geweest om eens te kijken wat ze deden en petje af, zowel in de werkplaats als tijdens de proefrit werd er altijd keurig met de spullen van de klant omgegaan. Dus ja het zal vast gebeuren maar ik heb het nooit terug kunnen zien. Kreeg daar ook altijd de auto weer terug in de staat zoals hij ingeleverd was.
Sorry, Ik was gestopt bij Toyota 😇😜 …. of het moest een vette Supra geweest zijn die gewoon schreeuwt om op z’n staart getrapt te worden. Maar goed, het hoort niet en het kan waarschijnlijk overal voorkomen.
 
Over het algemeen behoorlijk tevreden over de (mobiele) service. Al wordt mijn zojuist aangevraagde 5de service in 2021 een uitdaging. Minder dan 6 maanden en 4000 km na vervanging van de 12V batterij krijg ik de melding dat de voedingsspanning te laag is en komt het ding niet meer van zijn plaats. Nu ben ik ruim een maand uit de 8 jaar garantie dus ik hoop niet dat het het HV pakket is. Als het de 12V batterij is vind ik het vreemd dat hij na zo weinig tijd en km's de geest geeft. We zullen zien.
Het dilemma van “wat doe ik best als de batterijgarantie verloopt”, krijgt altijd pas een antwoord na de feiten.
Balen indien het de batterij is.
Aan de andere kant, voor de prijs van een gereviseerde batterij krijg je weer een topwagen en kan je nog eens 8 jaar verder. Na 8 jaar moet dat misschien wel te verantwoorden zijn. De kostprijs van een nieuwe zal daar nooit tegen op wegen.
 
Over het algemeen behoorlijk tevreden over de (mobiele) service. Al wordt mijn zojuist aangevraagde 5de service in 2021 een uitdaging. Minder dan 6 maanden en 4000 km na vervanging van de 12V batterij krijg ik de melding dat de voedingsspanning te laag is en komt het ding niet meer van zijn plaats. Nu ben ik ruim een maand uit de 8 jaar garantie dus ik hoop niet dat het het HV pakket is. Als het de 12V batterij is vind ik het vreemd dat hij na zo weinig tijd en km's de geest geeft. We zullen zien.
Ik hoop voor je dat het iets in de Hvil is, een batterij verwarmer of iets anders. Hou ons maar eens op de hoogte wat het uitsluitsel is bij Tesla
 
Ik heb een paar dagen na het vervangen van mijn 12v batterij ook een storing op mijn scherm die vanzelf weer weg ging. Heb een direct een afspraak gepland en heb te horen gekregen dat het wss de batterij heater dit defect was. 200km buiten de garantie zou dit bijna €900,- kosten. Na een telefoontje waren ze welwillend en gingen kijken of het onder coulance ging vallen, ik krijg hierop nog antwoord.
 
Ik heb een paar dagen na het vervangen van mijn 12v batterij ook een storing op mijn scherm die vanzelf weer weg ging. Heb een direct een afspraak gepland en heb te horen gekregen dat het wss de batterij heater dit defect was. 200km buiten de garantie zou dit bijna €900,- kosten. Na een telefoontje waren ze welwillend en gingen kijken of het onder coulance ging vallen, ik krijg hierop nog antwoord.
Vervangen battery heater kostte bij mij 750€.