SMU
Member
Ja dat zou wel grappig geweest zijn. Zou dat nog ergens terug te halen zijn?Wel jammer dat je geen sentry hebt
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat zou wel grappig geweest zijn. Zou dat nog ergens terug te halen zijn?Wel jammer dat je geen sentry hebt
Ja zelfs wanneer je een te abrupte stuur beweging maakt wordt het vastgelegd. Als je tenminste een usb stick er in hebt zitten. Dus ik vermoed dat zo’n actie met paaltje wel is opgenomen.Ja dat zou wel grappig geweest zijn. Zou dat nog ergens terug te halen zijn?
Over wat voor een verbruik heb je het? Of hele hoge pieken van hoeveel kW?Volgens Tesla heeft de monteur een paaltje over het hoofd gezien. Zag wel dat het verbruik sky high was tijdens de proefrit dus het zal wel niet zachtzinnig gebeurd zijn. Maar goed, die dingen gebeuren... Ik heb in bijna zeven jaar Tesla zoveel service ellende meegemaakt dat ik reviews tegenwoordig niet meer invul. Gevalletje alle hoop verloren.
Ja dit dus. Ik krijg de auto ook altijd terug na een service afspraak met de USB-stick losgekoppeld.SeC zet de auto in service mode en dag wordt teslacam uitgeschakeld. Tenzij ze dat vergeten natuurlijk maar dat is zelden tot nooit.
488kW over de laatste 10 kilometer...Over wat voor een verbruik heb je het? Of hele hoge pieken van hoeveel kW?
Zo! Na ruim twee jaar vol plezier het SeC links te hebben laten liggen werd ik vandaag weer eventjes fijntjes herinnerd aan Tesla waardeloze service apparaat. Helaas bleek mijn auto niet ongeschonden uit een proefrit van 10km (voor uitbalanceren....) gekomen te zijn; achterscherm stuk, velg kapot en een mega gat in mijn band..."Uit coulance" (echt waar, dit verzin ik niet....) heeft Tesla aangeboden de auto zelf te (laten) repareren. Gevalletje kan gebeuren zullen we maar zeggen, maar de hele communicatie was ouderwets hopeloos; niet terugbellen, mega wachttijden aan de telefoon, afspraken mbt leenauto niet nakomen en complete desinteresse aan de balie. Ik ben er weer eventjes klaar mee. Heerlijke auto die Tesla maar wat een ellende als je naar het SeC moet. Foei Tesla!
488kW over de laatste 10 kilometer...
Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.488kW over de laatste 10 kilometer...
Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.
... En niet zo erg: als ik rustig met mijn Model X rij, hoor je ook geen kraakjes en problemen. Ga ik jakkeren, dan hoor je plots wél dat een control arm zit te kraken.Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.
Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.
Dat is 5x laden met een P100D in 10km488kW over de laatste 10 kilometer...
De akku was al warm voor de proefrit en de verbruiksgrafiek had zoveel spikes dat er maar één conclusie mogelijk is. Overigens is het uitlijnen wederom mislukt - bij rechtuit staat het stuur weeeeer scheef. Nu naar de andere kant, dat scheelt Stelletje prutsers bij Tesla.Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.
De akku was al warm voor de proefrit en de verbruiksgrafiek had zoveel spikes dat er maar één conclusie mogelijk is. Overigens is het uitlijnen wederom mislukt - bij rechtuit staat het stuur weeeeer scheef. Nu naar de andere kant, dat scheelt Stelletje prutsers bij Tesla.
Nee, ik laat het erbij. De leasemij gaat het verder afhandelen, ik kan me echt niet meer druk maken en tijd besteden aan dat Tesla. Na bijna zeven jaar Tesla service ellende (op een enkele uitzondering na.....) is het wel mooi geweest. Ik vind mijn S een geweldige auto maar de service (of het gebrek daaraan) blijft IMHO verder onder de maat. Jammer maar ik stap over op een ander merk als mijn leasecontract afloopt.En @SMU , pak je die rotte appel ook aan?
Ooit heb ik bij een garage een schade opgelopen. Gelukkig stond het op de camera.
Was niet leuk om terug te koppelen, maar de eigenaar was desondanks blij om de beelden te zien.
De monteur (die volgens de eigenaar al 'op scherp stond') werkt er sindsdien niet meer.
Het zijn vervelende dingen om mee te maken en ze kosten onnodig tijd.
Bij Tesla heb ik persoonlijk niets dan positieve ervaringen, maar overal zijn rotte appels natuurlijk mogelijk.
Ik heb nog leuke dashcam beelden van een monteur in mijn BMW M2Jammer maar ik stap over op een ander merk als mijn leasecontract afloopt.