Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Kleine update, credit where credit is due!

Vanmorgen even langs geweest bij de lokale (goed aangeschreven) garagist. Lampen uitgemeten, stonden prima, verder niks aan gedaan. 🤯
Even meegekeken op hun apparaat om te weten waar ik over spreek, als ik terug op de keuring sta.

Uiteraard rechtstreeks doorgereden naar de keuring. De keurders die ik daar vandaag trof waren gelukkig van het goedgemutste en communicatieve soort.
Daar nog eens door de uitleg heen gegaan en die eerste afkeuring vonden ze uiteindelijk ook maar vreemd.
Ook even kunnen meekijken op hun meetapparaat, da's zo goed als idiot proof.

Resultaat, beide lichten vandaag wel goedgekeurd! 😁
Snappen wie snappen kan, eens benieuwd wat het volgend jaar gaat geven. 😁

Over een paar weken nog even binnen om de uitlijning op punt te laten zetten, en dan kunnen we er weer even tegen.

Over Van Mossel heb ik uit verschillende bronnen ook nog niet veel goeds gehoord. Sterkte aan diegenen die daarmee geconfronteerd worden!
 
Dat moet lukken om zo ver van Van Mossel te wonen.
Ik zie ze bijna op elke straathoek.
Ik verwacht dat ze maar op een paar geselecteerde vestigingen onderhoud aan een EV mogen verrichten.
Gebeurd bij ICE-boys vaker dat men in alle vestigingen EV mag verkopen maar in een paar vestigen monteurs heeft die er aan mogen/kunnen sleutelen.
 
Ik kreeg een bericht over de QUICK DROP ivm een service afspraak morgen, maar het is me niet duidelijk of ik nou nog wel of niet de keycard moet achterlaten. "Laat de sleutel achter voordat u het voertuig afsluit" staat er in. Maar het idee ervan is toch juist dat ze middels de mobiele toegang er sowieso in kunnen? #confused
 
Ik kreeg een bericht over de QUICK DROP ivm een service afspraak morgen, maar het is me niet duidelijk of ik nou nog wel of niet de keycard moet achterlaten. "Laat de sleutel achter voordat u het voertuig afsluit" staat er in. Maar het idee ervan is toch juist dat ze middels de mobiele toegang er sowieso in kunnen? #confused

Hoef je niet achter te laten in de auto bij quick drop, ze hebben gewoon toegang tot je auto als je op de service locatie bent en je een afspraak hebt staan. Heeft anders ook geen nut als je de key in de auto laat liggen en ze er toch niet bij kunnen. 😁
 
⭐⭐⭐⭐

verlichting achterklep| uitgevallen | eerste on site fix

Andere ex BMW & Merc rijders kennen vast de ellende met brekende kabelbomen nog wel dus had ook meteen het 'daar gaan we weer' idee prime suspect. Bleek ook die van de monteur. Had een upgrade kabelboom bij zich.

Uurtje bij staan wijsneuzen. Steek je altijd wat van op. Leerde dat dat er in de M3 geen zekeringen! voor bv verlichting zitten. Die denkstap kun je overslaan. Auto gaat ook niet aan diagnose apparaat. Licht unit zelf bleek okay. Kabelboom vervangen (was het niet) en van connector langs kabelboom naar voren gewerkt. Probleem zat uiteindelijk in de frunk in de connector naast de 12v batterij.

Oké, het ziet er misschien niet uit dat je auto van voor naar achteren open ligt in de parking.
Parking was handige oplossing om op dag met stortregen en kon ik met monteur nog last minute op deze andere dan oorspronkelijke plek afspreken.

Ben zeer goed geholpen 5/5 (monteur ging voortvarend te werk en ging door tot het uiteindelijke was opgelost) en ben uiteindelijk toch snel geholpen. In de app is conversatie wat lastiger daarom overall 4 ipv 5 sterren.

Dikke plus van on site. Kost je een fractie van de tijd die je vroeger bij de freundliche in de business corner zat bent om daar te moeten gaan zitten wachten of heen en weer te karren.
e62e4c07-345f-446e-b40f-b8d5faed8f22.jpg
.
 
Last edited:
Even afreageren na een kl*te ervaring in Wezep. Auto keurig op tijd gebracht met kreunende achterwielophanging. Offerte online goedgekeurd. Trunk recall zou ook eindelijk worden uitgevoerd. Auto zou om 13.30 uur klaar zijn. Dagje voor uitgetrokken en fiets meegenomen om naar Zwolle te gaan (in Wezep is geen ene moer te doen).

Geen enkele update meer in de app. Zit al 30 minuten te wachten in de wachtruimte en krijg dan om 14 uur een telefoontje. Blijkt Tesla, dus even elkaar opgezocht. Offerte blijkt fout, was voor de voorkant. Voor de achterkant is geen coulance dus ca. €500 duurder. Auto is nog geen 4 jaar oud en net 90.000 km. Maar ergste is, ze moeten er nog aan beginnen. Zou “zeker nog wel een uur” duren. Ofwel, gaat echt wel twee uur zijn en zit ik dus de hele dag op die k*t service van Tesla te wachten. Laat maar. Ik breng hem volgende keer wel weer naar een andere locatie en dit is dan misschien toch wel de laatste Tesla. Was net bezig met een Y, maar die mogen ze houden.
 
Afreageren gelukt lijkt me;). Wel een pittige uitbarsting voor een relatief klein incident. En volgens mij kun je gewoon klote en kut schrijven, we zijn hier niet in de USA.
Ach ja, ik wilde wel afblazen maar niet per se hardop vloeken. En zo klein vind ik het ook niet, ik heb hier praktisch m’n hele (vakantie)dag aan besteed. Uiteindelijk dus voor de kat z’n viool. Het enige excuus was “het was druk, de bruggen waren bezet”. Ja? En? Daarvoor maak je toch een afspraak? Daarvoor is er toch een planning?
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Daarvoor is er toch een planning?

Het is natuurlijk *suiker* maar planningen lopen ook wel eens in de soep natuurlijk.

Onlangs was bij mij niet alleen de condensor-fan kapot maar zat er ook -onvoorzien dus- een gaatje in de condensor zelf. Dat is meteen anderhalf uur arbeid erbij, op een brug. Beetje lastig om dan mijn auto die open ligt weer naar buiten te schoppen om -volgens planning- aan de volgende te beginnen.

Met andere woorden, *sugar* happens. Laat onverlet dat dit dan correct gecommuniceerd moet worden met de klant en ik denk dat de meeste mensen dáár bij Tesla over gefrustreerd raken, de gebrekkige communicatie.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Het is natuurlijk *suiker* maar planningen lopen ook wel eens in de soep natuurlijk.

Onlangs was bij mij niet alleen de condensor-fan kapot maar zat er ook -onvoorzien dus- een gaatje in de condensor zelf. Dat is meteen anderhalf uur arbeid erbij, op een brug. Beetje lastig om dan mijn auto die open ligt weer naar buiten te schoppen om -volgens planning- aan de volgende te beginnen.

Met andere woorden, *sugar* happens. Laat onverlet dat dit dan correct gecommuniceerd moet worden met de klant en ik denk dat de meeste mensen dáár bij Tesla over gefrustreerd raken, de gebrekkige communicatie.

Mijn reactie is een beetje off topic maar onze lokale garage heeft ondertussen meer bruggen dan monteurs omdat daarmee veel tijd te winnen valt. Auto hoeft niet van de brug (en opnieuw in elkaar gezet te worden) als men onderdelen moet bestellen (vb: remtrommels open maken voor inspectie en daarna onderdelen bestellen welke later op de dag geleverd worden)
 
Mijn reactie is een beetje off topic maar onze lokale garage heeft ondertussen meer bruggen dan monteurs omdat daarmee veel tijd te winnen valt. Auto hoeft niet van de brug (en opnieuw in elkaar gezet te worden) als men onderdelen moet bestellen (vb: remtrommels open maken voor inspectie en daarna onderdelen bestellen welke later op de dag geleverd worden)

Volgens mij hebben ze zo’n set up ook in SeC Utrecht, sowieso een fijn Service Center met een uitstekende bemensing.

Maar goed, dan nog moet Tesla Service mee groeien met de explosieve stijging van het aantal auto’s en daar wringt de schoen ook wel denk ik.

Dat speelt voor een lokale garage met een vast klantenbestand natuurlijk niet.
 
Even wat legal advise nodig, Ik ben nog voor ik de auto ter reparatie heb aangeboden al in onenigheid aan het raken met Tesla.
Wat is er aan de hand?
Al mijn camera's deden het ineens niet meer* en ik weet genoeg van Tesla's om te snappen dat dat ergens in het ADAS systeem fout gaat, diagnose op afstand was dan ook dat er geen stroomvoorziening naar de (A)DAS was, ofwel de HW3 computer.
Deze computer is HW3, HW 2.5 vervangend, in september 2020, minder dan 80.000 km geleden. De Akkoord-knop was way above 3000 euro, oftewel men denkt dat de computer, maar deze keer op mijn kosten, vervangen moet worden. Allereerst hoop ik dat het alleen een zekering is en het met een paar euro opgelost is, maar ik hou altijd rekening met het ergste. (Het is een privé auto en ik heb geen giga pensioen en zal mijn Model Y minstens een jaar moeten uitstellen als ik dit bedrag moet betalen, dus voor mij is het cruciaal al is dat niet van belang voor de case) DE VRAGEN
1. Dus Tesla gevraagd hoe ze aankijken tegen garantie, mocht de computer vervangen moeten worden. NOPE want de garantietermijn op vervangen onderdelen verlengt niet de duur. (dat is doorgaans wat de verkopende zijde stelt, weet ik) Klopt dat?
2. Ik heb al aangegeven dat ik deze storing niet "conform" zal gaan vinden (men mag verwachten dat een computer in een auto levenslang, maar in ieder geval meer dan nog geen drie jaar mee zal gaan) Klopt dat?
3. Heeft Tesla retentierecht? Als ik de rekening niet betaal mag men volgens het burgerlijk wetboek (dacht ik) het goed niet achterhouden.
4. Wat kan ik het beste doen als inderdaad de computer vervangen gaat worden?
a. Verzekeringsmij vooraf informeren (rechtsbijstand Interpolis) om geen fouten te maken?
b. Rekening wel/niet betalen (de offerte zal ik onder protest goedkeuren, anders wordt hij niet gerepareerd)
c. Andere slimme adviezen?

Let op: ik wil Tesla zeker niet zwart maken, maar alleen vooraf weten wat mijn consumentenrechten zijn en waar ik op moet letten.
Wordt uiteraard wel vervolgd in dit draadje.
Alvast bedankt voor jullie adviezen. (mag ook in PB)

* geen camera's = gevaarlijk bij achteruitrijden, maar ook de waarschuwingen en (phantom ;-) brakes, die je zo gewend bent blijven allemaal uit, Cruise control, AutoPilot, ruitenwissers, auto high-beam, groen licht herkenning, verkeersbordherkenning (je krijg zelfs geen maximumsnelheidsbord op basis van GEO-lokatie)). Overigens werken de parkeersensoren gelukkig nog wel dus langzaam achteruitrijden gaat prima.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Hoef je niet achter te laten in de auto bij quick drop, ze hebben gewoon toegang tot je auto als je op de service locatie bent en je een afspraak hebt staan. Heeft anders ook geen nut als je de key in de auto laat liggen en ze er toch niet bij kunnen. 😁
Moest toch de keycard achterlaten.
Ze kunnen kennelijk wel de auto openen maar hem starten zonder sleutel gaat alleen als je keyless driving aan hebt staan en dan moet je elke keer het wachtwoord van je account invoeren meen ik?
 
Even wat legal advise nodig, Ik ben nog voor ik de auto ter reparatie heb aangeboden al in onenigheid aan het raken met Tesla.
Wat is er aan de hand?
Al mijn camera's deden het ineens niet meer* en ik weet genoeg van Tesla's om te snappen dat dat ergens in het ADAS systeem fout gaat, diagnose op afstand was dan ook dat er geen stroomvoorziening naar de (A)DAS was, ofwel de HW3 computer.
Deze computer is HW3, HW 2.5 vervangend, in september 2020, minder dan 80.000 km geleden. De Akkoord-knop was way above 3000 euro, oftewel men denkt dat de computer, maar deze keer op mijn kosten, vervangen moet worden. Allereerst hoop ik dat het alleen een zekering is en het met een paar euro opgelost is, maar ik hou altijd rekening met het ergste. (Het is een privé auto en ik heb geen giga pensioen en zal mijn Model Y minstens een jaar moeten uitstellen als ik dit bedrag moet betalen, dus voor mij is het cruciaal al is dat niet van belang voor de case) DE VRAGEN
1. Dus Tesla gevraagd hoe ze aankijken tegen garantie, mocht de computer vervangen moeten worden. NOPE want de garantietermijn op vervangen onderdelen verlengt niet de duur. (dat is doorgaans wat de verkopende zijde stelt, weet ik) Klopt dat?
2. Ik heb al aangegeven dat ik deze storing niet "conform" zal gaan vinden (men mag verwachten dat een computer in een auto levenslang, maar in ieder geval meer dan nog geen drie jaar mee zal gaan) Klopt dat?
3. Heeft Tesla retentierecht? Als ik de rekening niet betaal mag men volgens het burgerlijk wetboek (dacht ik) het goed niet achterhouden.
4. Wat kan ik het beste doen als inderdaad de computer vervangen gaat worden?
a. Verzekeringsmij vooraf informeren (rechtsbijstand Interpolis) om geen fouten te maken?
b. Rekening wel/niet betalen (de offerte zal ik onder protest goedkeuren, anders wordt hij niet gerepareerd)
c. Andere slimme adviezen?

Let op: ik wil Tesla zeker niet zwart maken, maar alleen vooraf weten wat mijn consumentenrechten zijn en waar ik op moet letten.
Wordt uiteraard wel vervolgd in dit draadje.
Alvast bedankt voor jullie adviezen. (mag ook in PB)

* geen camera's = gevaarlijk bij achteruitrijden, maar ook de waarschuwingen en (phantom ;-) brakes, die je zo gewend bent blijven allemaal uit, Cruise control, AutoPilot, ruitenwissers, auto high-beam, groen licht herkenning, verkeersbordherkenning (je krijg zelfs geen maximumsnelheidsbord op basis van GEO-lokatie)). Overigens werken de parkeersensoren gelukkig nog wel dus langzaam achteruitrijden gaat prima.
Ha Eddy misschien eens een belletje doen naar Wim S.?