Phil V
Well-Known Member
Dat moet lukken om zo ver van Van Mossel te wonen.Al drie keer de wagen naar Van Mossel gebracht (100km van zijn huis)
Ik zie ze bijna op elke straathoek.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat moet lukken om zo ver van Van Mossel te wonen.Al drie keer de wagen naar Van Mossel gebracht (100km van zijn huis)
Klopt. Die hebben bijna een monopolie.Dat moet lukken om zo ver van Van Mossel te wonen.
Ik zie ze bijna op elke straathoek.
Ik verwacht dat ze maar op een paar geselecteerde vestigingen onderhoud aan een EV mogen verrichten.Dat moet lukken om zo ver van Van Mossel te wonen.
Ik zie ze bijna op elke straathoek.
Er zijn, zoals @SparkyM3LR4WD al aangaf, maar een paar vestigingen die ook MG Servicepunt zijn. Nu heb ik de 100km kennelijk ook overdreven, maar vanuit zijn woon-/werkadres is het meer dan een uur rijden naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Breda).Ik zie ze bijna op elke straathoek.
Ik kreeg een bericht over de QUICK DROP ivm een service afspraak morgen, maar het is me niet duidelijk of ik nou nog wel of niet de keycard moet achterlaten. "Laat de sleutel achter voordat u het voertuig afsluit" staat er in. Maar het idee ervan is toch juist dat ze middels de mobiele toegang er sowieso in kunnen? #confused
Maar vond het goede oplossing op dag met stortregen met monteur even deze plek af te spreken
En volgens mij kun je gewoon klote en kut schrijven, we zijn hier niet in de USA
Ach ja, ik wilde wel afblazen maar niet per se hardop vloeken. En zo klein vind ik het ook niet, ik heb hier praktisch m’n hele (vakantie)dag aan besteed. Uiteindelijk dus voor de kat z’n viool. Het enige excuus was “het was druk, de bruggen waren bezet”. Ja? En? Daarvoor maak je toch een afspraak? Daarvoor is er toch een planning?Afreageren gelukt lijkt me. Wel een pittige uitbarsting voor een relatief klein incident. En volgens mij kun je gewoon klote en kut schrijven, we zijn hier niet in de USA.
Daarvoor is er toch een planning?
Het is natuurlijk *suiker* maar planningen lopen ook wel eens in de soep natuurlijk.
Onlangs was bij mij niet alleen de condensor-fan kapot maar zat er ook -onvoorzien dus- een gaatje in de condensor zelf. Dat is meteen anderhalf uur arbeid erbij, op een brug. Beetje lastig om dan mijn auto die open ligt weer naar buiten te schoppen om -volgens planning- aan de volgende te beginnen.
Met andere woorden, *sugar* happens. Laat onverlet dat dit dan correct gecommuniceerd moet worden met de klant en ik denk dat de meeste mensen dáár bij Tesla over gefrustreerd raken, de gebrekkige communicatie.
Mijn reactie is een beetje off topic maar onze lokale garage heeft ondertussen meer bruggen dan monteurs omdat daarmee veel tijd te winnen valt. Auto hoeft niet van de brug (en opnieuw in elkaar gezet te worden) als men onderdelen moet bestellen (vb: remtrommels open maken voor inspectie en daarna onderdelen bestellen welke later op de dag geleverd worden)
Moest toch de keycard achterlaten.Hoef je niet achter te laten in de auto bij quick drop, ze hebben gewoon toegang tot je auto als je op de service locatie bent en je een afspraak hebt staan. Heeft anders ook geen nut als je de key in de auto laat liggen en ze er toch niet bij kunnen.
Ha Eddy misschien eens een belletje doen naar Wim S.?Even wat legal advise nodig, Ik ben nog voor ik de auto ter reparatie heb aangeboden al in onenigheid aan het raken met Tesla.
Wat is er aan de hand?
Al mijn camera's deden het ineens niet meer* en ik weet genoeg van Tesla's om te snappen dat dat ergens in het ADAS systeem fout gaat, diagnose op afstand was dan ook dat er geen stroomvoorziening naar de (A)DAS was, ofwel de HW3 computer.
Deze computer is HW3, HW 2.5 vervangend, in september 2020, minder dan 80.000 km geleden. De Akkoord-knop was way above 3000 euro, oftewel men denkt dat de computer, maar deze keer op mijn kosten, vervangen moet worden. Allereerst hoop ik dat het alleen een zekering is en het met een paar euro opgelost is, maar ik hou altijd rekening met het ergste. (Het is een privé auto en ik heb geen giga pensioen en zal mijn Model Y minstens een jaar moeten uitstellen als ik dit bedrag moet betalen, dus voor mij is het cruciaal al is dat niet van belang voor de case) DE VRAGEN
1. Dus Tesla gevraagd hoe ze aankijken tegen garantie, mocht de computer vervangen moeten worden. NOPE want de garantietermijn op vervangen onderdelen verlengt niet de duur. (dat is doorgaans wat de verkopende zijde stelt, weet ik) Klopt dat?
2. Ik heb al aangegeven dat ik deze storing niet "conform" zal gaan vinden (men mag verwachten dat een computer in een auto levenslang, maar in ieder geval meer dan nog geen drie jaar mee zal gaan) Klopt dat?
3. Heeft Tesla retentierecht? Als ik de rekening niet betaal mag men volgens het burgerlijk wetboek (dacht ik) het goed niet achterhouden.
4. Wat kan ik het beste doen als inderdaad de computer vervangen gaat worden?
a. Verzekeringsmij vooraf informeren (rechtsbijstand Interpolis) om geen fouten te maken?
b. Rekening wel/niet betalen (de offerte zal ik onder protest goedkeuren, anders wordt hij niet gerepareerd)
c. Andere slimme adviezen?
Let op: ik wil Tesla zeker niet zwart maken, maar alleen vooraf weten wat mijn consumentenrechten zijn en waar ik op moet letten.
Wordt uiteraard wel vervolgd in dit draadje.
Alvast bedankt voor jullie adviezen. (mag ook in PB)
* geen camera's = gevaarlijk bij achteruitrijden, maar ook de waarschuwingen en (phantom ;-) brakes, die je zo gewend bent blijven allemaal uit, Cruise control, AutoPilot, ruitenwissers, auto high-beam, groen licht herkenning, verkeersbordherkenning (je krijg zelfs geen maximumsnelheidsbord op basis van GEO-lokatie)). Overigens werken de parkeersensoren gelukkig nog wel dus langzaam achteruitrijden gaat prima.
(DANK) is die jurist dan? Doe me in dat geval ff zijn nummer via de ons bekende kanalen.Ha Eddy misschien eens een belletje doen naar Wim S.?