Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Moest toch de keycard achterlaten.
Ze kunnen kennelijk wel de auto openen maar hem starten zonder sleutel gaat alleen als je keyless driving aan hebt staan en dan moet je elke keer het wachtwoord van je account invoeren meen ik?

Enige wat volgens mij aan hoeft te staan is mobile access. Maar dat kunnen ze zelf ook aan zetten, alleen voor dit eventueel weer uit te schakelen heb je een wachtwoord nodig. Maar sowieso altijd goed om de key bij de hand te hebben lijkt me. 😉
 
@SpeedyEddy ALTIJD METEEN rechtsbijstand inschakelen.. Als je dat op later tijdstip doet, kan dat financiële gevolgen hebben (ik spreek uit hele dure ervaring).

Vaak kan je sowieso advies krijgen en kunnen ze jouw vragen waarschijnlijk meteen telefonisch beantwoorden. En dan samen strategie afspreken.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
2020 Model 3 met 60k km, heb sinds paar dagen gekraak bij het sturen/rijden. Zal de wielhanging wel zijn waar iedereen last van heeft.

Ik heb nu net een afspraak gemaakt, maar ze kunnen pas over 2,5 week.

Kan het veel kwaad om hiermee door te rijden, of kan ik beter op zoek naar een ander SEC dan Rotterdam waar ik evt sneller terecht kan? Is 2,5 normaal?

Thanks!
 
2020 Model 3 met 60k km, heb sinds paar dagen gekraak bij het sturen/rijden. Zal de wielhanging wel zijn waar iedereen last van heeft.

Ik heb nu net een afspraak gemaakt, maar ze kunnen pas over 2,5 week.

Kan het veel kwaad om hiermee door te rijden, of kan ik beter op zoek naar een ander SEC dan Rotterdam waar ik evt sneller terecht kan? Is 2,5 normaal?

Thanks!
Heeft absoluut geen haast als het de bovenste draagarmen zijn (bochten/hobbels)
 
  • Like
Reactions: hvandijk
2020 Model 3 met 60k km, heb sinds paar dagen gekraak bij het sturen/rijden. Zal de wielhanging wel zijn waar iedereen last van heeft.

Ik heb nu net een afspraak gemaakt, maar ze kunnen pas over 2,5 week.

Kan het veel kwaad om hiermee door te rijden, of kan ik beter op zoek naar een ander SEC dan Rotterdam waar ik evt sneller terecht kan? Is 2,5 normaal?

Thanks!
Die van mij vandaag net verholpen, 2.5 week geleden gemeld, geen probleem om ermee door te rijden.
 
Vorige week vrijdag hadden we een probleem met model Y. Het stuur blokkeerde tijdens het rijden en sturen ging bijna niet meer (geen stuurbekrachtiging). Na een telefoontje en een half uurtje zijn ze hem komen slepen en hebben ze hem naar het SeC van Zaventem gebracht. We hebben meteen een loaner gekregen en dinsdag ben ik onze wagen terug gaan oppikken. Het volledige stuurhuis was vervangen.
Ik was best wel onder de indruk van de snelheid en de dienstverlening.
 
Heeft absoluut geen haast als het de bovenste draagarmen zijn (bochten/hobbels)
Nou ik ben intussen geweest. Waren inderdaad de bovenste draagarmen. Deze zijn onder garantie aan beide kant vervangen, evenals de 'lateral'.

Ook nog een stuurkraakje onder garantie verholpen, was een schurende kabel(boom).

Ging allemaal soepel in 2 uur en een kwartier.

Dit was de sec in Rotterdam.

Prima dus!
 
Sinds gisteren een kraken en schurend geluid vanuit achteren hoorbaar in de cabine. En deze ochtend nog erger en met het raam open was het om voor te schamen. Het geluid was duidelijk hoorbaar binnen en nog erger buiten. Tijd voor een serviceafspraak,

Via de app een request aangemaakt voor service met als dichtstbijzijnde locatie Zwolle. Echter, bij het doornemen van de service kwam de datum naar voren om 31 augustus langs te komen. Dat is natuurlijk te ver weg als je met een bende lawaai rondrijdt. Dus dan maar de volgende dichtst bij zijnde Duiven. Hier kon ik dezelfde dag (vandaag) terecht om 10:15. Gelijk ingepland en weggereden die kant op.

Aangekomen auto weggezet en aangemeld via de app dat ik er ben. Toen heeft het +/- 2,5 uur geduurd voordat de auto klaar was.
Het ging om een loszittend onderdeel in het subframe achter.

Ik kreeg de vraag als de auto een bandenwissel heeft gehad bij een 3de partij. Dit was niet het geval, de auto komt zo rechtstreeks vanuit de fabriek.
Gelukkig was er geen schade en geen onderdelen te vervangen worden. Onder garantie kon ik dan ook zo weer verder rijden.
Goed geholpen en gelukkig kon dit nog dezelfde dag. Duiven bedankt voor de snelle service.
 
Even wat legal advise nodig, Ik ben nog voor ik de auto ter reparatie heb aangeboden al in onenigheid aan het raken met Tesla.
Wat is er aan de hand?
Al mijn camera's deden het ineens niet meer* en ik weet genoeg van Tesla's om te snappen dat dat ergens in het ADAS systeem fout gaat, diagnose op afstand was dan ook dat er geen stroomvoorziening naar de (A)DAS was, ofwel de HW3 computer.
Deze computer is HW3, HW 2.5 vervangend, in september 2020, minder dan 80.000 km geleden. De Akkoord-knop was way above 3000 euro, oftewel men denkt dat de computer, maar deze keer op mijn kosten, vervangen moet worden. Allereerst hoop ik dat het alleen een zekering is en het met een paar euro opgelost is, maar ik hou altijd rekening met het ergste. (Het is een privé auto en ik heb geen giga pensioen en zal mijn Model Y minstens een jaar moeten uitstellen als ik dit bedrag moet betalen, dus voor mij is het cruciaal al is dat niet van belang voor de case) DE VRAGEN
1. Dus Tesla gevraagd hoe ze aankijken tegen garantie, mocht de computer vervangen moeten worden. NOPE want de garantietermijn op vervangen onderdelen verlengt niet de duur. (dat is doorgaans wat de verkopende zijde stelt, weet ik) Klopt dat?
2. Ik heb al aangegeven dat ik deze storing niet "conform" zal gaan vinden (men mag verwachten dat een computer in een auto levenslang, maar in ieder geval meer dan nog geen drie jaar mee zal gaan) Klopt dat?
3. Heeft Tesla retentierecht? Als ik de rekening niet betaal mag men volgens het burgerlijk wetboek (dacht ik) het goed niet achterhouden.
4. Wat kan ik het beste doen als inderdaad de computer vervangen gaat worden?
a. Verzekeringsmij vooraf informeren (rechtsbijstand Interpolis) om geen fouten te maken?
b. Rekening wel/niet betalen (de offerte zal ik onder protest goedkeuren, anders wordt hij niet gerepareerd)
c. Andere slimme adviezen?

Let op: ik wil Tesla zeker niet zwart maken, maar alleen vooraf weten wat mijn consumentenrechten zijn en waar ik op moet letten.
Wordt uiteraard wel vervolgd in dit draadje.
Alvast bedankt voor jullie adviezen. (mag ook in PB)

* geen camera's = gevaarlijk bij achteruitrijden, maar ook de waarschuwingen en (phantom ;-) brakes, die je zo gewend bent blijven allemaal uit, Cruise control, AutoPilot, ruitenwissers, auto high-beam, groen licht herkenning, verkeersbordherkenning (je krijg zelfs geen maximumsnelheidsbord op basis van GEO-lokatie)). Overigens werken de parkeersensoren gelukkig nog wel dus langzaam achteruitrijden gaat prima.
Tussenstand; computer (ADAS) is zoals verwacht defect en moet geheelvervangen worden. Wie er moet betalen hangt nog boven de markt. Service-manager is met vakantie en gaat me hierover bellen. Overigens is bij de overige gevraagde werkzaamheden het airco-middel niet vervangen, terwijl ik wel wat vervelends rook. Alleen de interieurfilters zijn vervangen (en de lucht is wel weg, maar volgens mij moet dat middel altijd na 4 jaar vervangen worden .. )
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Sinds gisteren een kraken en schurend geluid vanuit achteren hoorbaar in de cabine. En deze ochtend nog erger en met het raam open was het om voor te schamen. Het geluid was duidelijk hoorbaar binnen en nog erger buiten. Tijd voor een serviceafspraak,

Via de app een request aangemaakt voor service met als dichtstbijzijnde locatie Zwolle. Echter, bij het doornemen van de service kwam de datum naar voren om 31 augustus langs te komen. Dat is natuurlijk te ver weg als je met een bende lawaai rondrijdt. Dus dan maar de volgende dichtst bij zijnde Duiven. Hier kon ik dezelfde dag (vandaag) terecht om 10:15. Gelijk ingepland en weggereden die kant op.

Aangekomen auto weggezet en aangemeld via de app dat ik er ben. Toen heeft het +/- 2,5 uur geduurd voordat de auto klaar was.
Het ging om een loszittend onderdeel in het subframe achter.

Ik kreeg de vraag als de auto een bandenwissel heeft gehad bij een 3de partij. Dit was niet het geval, de auto komt zo rechtstreeks vanuit de fabriek.
Gelukkig was er geen schade en geen onderdelen te vervangen worden. Onder garantie kon ik dan ook zo weer verder rijden.
Goed geholpen en gelukkig kon dit nog dezelfde dag. Duiven bedankt voor de snelle service.

Het was wel gezellig tijdens het wachten he? ;-)
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Overigens is bij de overige gevraagde werkzaamheden het airco-middel niet vervangen, terwijl ik wel wat vervelends rook. Alleen de interieurfilters zijn vervangen (en de lucht is wel weg, maar volgens mij moet dat middel altijd na 4 jaar vervangen worden .. )

Nee hoor, koude middel is niet onderhevig aan slijtage ofzo. Om de airco te servicen pompen ze wel het middel eruit zodat ze weten hoeveel erin zat en dat wordt dan teruggepompt, bedoel je dat?
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ben vandaag bij T service in Hoofddorp geweest voor een offerte van een schade aan de rechter side skirt.
( Rocker panel al vervangen door Tesla zelf)
Offerte komt uit op €4000, ik moet toegeven dat ik absoluut geen idee heb hoeveel een standaard schade repair normaal kost
maar ik schrok nogal van dit bedrag.
IMG_9209.jpeg
 
Ben vandaag bij T service in Hoofddorp geweest voor een offerte van een schade aan de rechter side skirt.
( Rocker panel al vervangen door Tesla zelf)
Offerte komt uit op €4000, ik moet toegeven dat ik absoluut geen idee heb hoeveel een standaard schade repair normaal kost
maar ik schrok nogal van dit bedrag.
View attachment 964853
Kun je niet beter naar een Tesla Approved Bodyshop gaan? Of zijn hun dat ook?
 
Ben vandaag bij T service in Hoofddorp geweest voor een offerte van een schade aan de rechter side skirt.
( Rocker panel al vervangen door Tesla zelf)
Offerte komt uit op €4000, ik moet toegeven dat ik absoluut geen idee heb hoeveel een standaard schade repair normaal kost
maar ik schrok nogal van dit bedrag.
View attachment 964853
Als het vervangen moet worden is dat een groot paneel dat helemaal naar achter door loopt. Vandaar het grote bedrag veronderstel ik. Vraag is dan ook of dit soort nauwelijks zichtbare schade misschien kan opgelost worden met een laagje lak erover.
 
De offerte is voor uitdeuken en spuiten en geen parts, had dan ook niet zo'n hoog bedrag verwacht.
Ik heb schade aan mijn twee linker deuren (een busje dacht een kortere route te nemen :) ). Het zijn slechts kleine deukjes, maar volgens het schadeherstelbedrijf ABS) is reparatie duurder dan vervangen van de twee deuren. Komt met name omdat aluminium lastiger is te repareren, aldus ABS. Totale reparatiekosten ongeveer €4500, ex btw.