Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe langer de prijzen blijven staan, hoe meer het er op lijkt dat dit effectief de strategie is. Maar deze auto voor die prijs weggeven, sorry, maar dat doet je alleen als je in hele vieze papieren zie. Ik zie eerlijk gezegd geen andere reden. Dit is geen prijsdaling meer omdat je efficient produceert. Dit is een prijsdaling omdat je de auto anders aan de straatstenen niet kwijt kan.
 
Hoe langer de prijzen blijven staan, hoe meer het er op lijkt dat dit effectief de strategie is. Maar deze auto voor die prijs weggeven, sorry, maar dat doet je alleen als je in hele vieze papieren zie. Ik zie eerlijk gezegd geen andere reden. Dit is geen prijsdaling meer omdat je efficient produceert. Dit is een prijsdaling omdat je de auto anders aan de straatstenen niet kwijt kan.
Monthly Plug-In EV Sales Scorecard
Januari en Februari 2019 in de US niet heel veel anders dan in 2018.
De prijs van de S en X is de afgelopen jaren steeds verhoogd, samen met de specs, terwijl ze steeds meer kostenefficiënt zijn gaan produceren. Dit garandeert dat de modellen blijven verkopen.
Nu 1x een groep die zich bekocht voelt (zou ik zeker ook hebben en ook om goodwill gaan vragen) ipv dat ze elke keer de prijs een klein beetje hadden verlaagd.
 
Stond net op Teslarati, model S en Model X in prijs verlaagd ( zie bijlagen)
 

Attachments

  • 3F707ADA-C7BF-4DCA-A9B4-9A3ED4F7C67B.png
    3F707ADA-C7BF-4DCA-A9B4-9A3ED4F7C67B.png
    756.9 KB · Views: 71
  • CC33BB60-3C2D-47AE-9264-6EA90BD54F31.png
    CC33BB60-3C2D-47AE-9264-6EA90BD54F31.png
    679.5 KB · Views: 42
Voor zij die nog maar pas een S of X hebben gekocht, wat zou tesla aanbieden om de auto terug te nemen? Als er nog maar weinig km’s op staat zou de terugnamen misschien nog meevallen? En dan gelijk een nieuwe bestellen?
 
Vanuit een productiekostenperspectief valt een prijsverschil van 10k tussen een performance en een gewone 100d overigens prima te verantwoorden: de enige huidige verschillen zijn een sterkere achtermotor en gaatjes in de bekleding voor een matig werkende stoelventilatie. En, niet te vergeten, de Carbon fiber plaatjes.

Als ik kijk naar de verschillen tussen onze P100D uit april 2017 en onze 100d uit september 2018 is er zelfs geen verschil in de stoelventilatie (was er niet in april 2017) en in Carbon afwerking (kon toen nog wel worden geleverd in een 100d).

Er is gelukkig nog wel een ander verschil: de P100D heeft nog - als een van de allerlaatste - een inklapbare spoilert! Dat vormt het meest kenmerkende verschil tussen beide auto’s, een prijsverschil van 50k meer dan waard!
 
Woensdag de 27ste, mijn 2de M3 gehaald, werd er naast mij een rode X100D afgeleverd......aaaiiijjjjjj, die doet pijn binnen 48 uur, om zomaar 20k in rook te zien opgaan.

Mijn X100D, van precies 1 jaar oud, is van 140k vorig jaar naar nu 118k gegaan. Ik heb wel onbeperkt chargen
Gelukkig inruilgarantie, dus mocht de trend doorzetten, krijgen ze hem over 4 jaar terug.

Mensen die een P het afgelopen jaar hebben gekocht....sterkte met het verlies, heel, heel erg zuur, mits je hem niet in finacial lease hebt gekocht met inruil garantie.....kapitaal vernietiging van Elon.
Heb je hem wel met inruilgarantie, krijgt Tesla vanzelfde deksel op zijn neus..... over 3,4 of. 5 jaar, als hij terug komt.
 
Maar de S/X hebben geen importheffing ivm assemblage in Tilburg. Dat maakt nogal uit. Desalniettemin denk ik ook dat de performance prijs niet klopt. In de US kun je de ludicrous los bijbestellen en hier kan je de P niet zonder ludicrous bestellen. We gaan het vanzelf merken.

Jawel hoor op assemblage onderdelen zit ook gewoon 4% en de btw is uiteraard veel hoger als in de states
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Dit zijn altijd lastige dingen, vooral omdat Tesla transparant is in de prijzen (kreeg vroeger op me BMW bij een voorraad model meer dan 20% korting, dat stond nergens).

Ze willen mogelijk scherper in de markt zitten om de concurrentie tegen te houden. Zuur is het wel, maar je hebt de keus toen gemaakt op basis van die info en was er blij mee. Als hij nog niet geleverd is, kan Tesla vast wel de prijs aanpassen.
 
Exact 94 dagen geleden een witte MX P100D gekocht, 22" velgen, 7-zits met EAP. Dezelfde configuratie s nu zo'n €55.000,- goedkoper geworden. We waren overtuigd en wisten heel goed dat de Performance versies de modellen zijn waar Tesla winst op maakt om zo de nieuwe modellen te kunnen financieren.

We genieten ook elke dag van de wagen en waren bereid de prijs te betalen die gevraagd werd. Maar hadden we 94 dagen geleden de informatie gehad die we nu weten, dan hadden we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog even gewacht.
 
Ze willen mogelijk scherper in de markt zitten om de concurrentie tegen te houden. Zuur is het wel, maar je hebt de keus toen gemaakt op basis van die info en was er blij mee. Als hij nog niet geleverd is, kan Tesla vast wel de prijs aanpassen.

Je kunt natuurlijk niet helemaal zeggen dat er niets veranderd is aan de info en keuze die een koper gemaakt heeft bij aankoop.
Het gaat niet om het aankoopbedrag dat iemand bereid was te betalen, maar om het maandbedrag dat je voor een bepaald aantal kms en bepaalde periode kwijt bent. Als de afschrijving plotseling €60k meer wordt, dan verandert je kostenplaatje behoorlijk. En een dergelijke prijsdaling/afschrijving is niet iets waar je normaal gesproken rekening mee houdt in je berekeningen.
 
Hoe langer de prijzen blijven staan, hoe meer het er op lijkt dat dit effectief de strategie is. Maar deze auto voor die prijs weggeven, sorry, maar dat doet je alleen als je in hele vieze papieren zie. Ik zie eerlijk gezegd geen andere reden. Dit is geen prijsdaling meer omdat je efficient produceert. Dit is een prijsdaling omdat je de auto anders aan de straatstenen niet kwijt kan.

Dat van die straatstenen zal wel meevallen, de verkoop cijfers zijn niet dramatisch ingezakt volgens mij. Maar ook ik ben er niet helemaal gerust op. De ontslagen, de sluiting van SeC's, de prijsdaling van nieuwe modellen, het geeft geen goed gevoel over de financiële toestand. Daar komt bij dat ik nu een paar weken de prijzen van occasions op de Tesla site volg; ze worden op dagelijkse basis met gemiddeld ~ 500 euro goedkoper, en dat gebeurt 's nachts, dus vanuit de US. Volgens mij zijn het spannende tijden in Tesla HQ.