Voor de wintersport besloten om mijn P100D van een jaar oud te verkopen en in te ruilen voor een M3. Net terug van wintersport kom ik er achter dat deze deal in een week tijd zo'n 40k minder interessant is geworden. Gaat niet meer gebeuren dus. Het klopt dat ik een jaar geleden met mijn volle verstand 160k heb neergeteld voor een P100D en dat hij er afgelopen week niet slechter op is gaan rijden. Toch vind ik dat Tesla zich met deze actie als onbetrouwbare leverancier kwalificeert. Je koopt een auto met een verwachting ten aanzien van afschrijving en restwaarde en die wordt hiermee in een klap teniet gedaan. Deze site explodeert als de overheid belastingmaatregelen wijzigt die ons als Tesla rijders nadelig treft, maar als Tesla dit soort maatregelen neemt dan moeten we alles maar voor lief nemen want het is goed voor de EV markt? Dit is mijn tweede Tesla sinds 2013 en als oorspronkelijke "fanboy" ben ik gaandeweg helaas steeds minder enthousiast geworden over het bedrijf. De gigantisch verslechterde support die ik afgelopen jaar ervaren heb heeft daar zeker aan bijgedragen, maar de prijs actie van afgelopen week heeft mijn enthousiasme verder doen afnemen.
Misschien denk ik er na een paar nachtjes slapen anders over en wordt dit bericht erg beïnvloed door de nog aanwezige adrenaline in mijn lijf vanwege drie onverklaarbare autopilot noodstops gisteren op de Duitse snelweg bij 150 km/h waardoor ik mij niet erg populair heb gemaakt bij onze oosterburen
.
Ja, ja, ik snap dat de laatste opmerkingen in een ander draadje thuishoren, maar ik moest het even kwijt.
Misschien gaat het zo goed met Tesla dat ze het zich kunnen veroorloven om hun early adopters op deze manier tegen de schenen te schoppen, maar ik vrees dat dit niet de reden is.
Ik ga in ieder geval de P van de achterkant proberen af te halen, want volgens mij staat dat vanaf nu voor "Powned".