Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Het kan zijn dat ik een draadje gemist heb, maar weet iemand wat de achtergrond is van deze prijsdaling? Minder verkooppunten? Standaard prijsdaling van alle gadgets? Standaard prijsdaling van software? Uit de markt duwen concurrenten?
Het blijft natuurlijk vervelend voor Nigel, €60k afschrijven, ik geef toe, ik verdien het niet iedere maand. Maar gaan we dit voortaan ieder jaar mee maken? Dan kan ik mij daarop instellen.
 
Het kan zijn dat ik een draadje gemist heb, maar weet iemand wat de achtergrond is van deze prijsdaling? Minder verkooppunten? Standaard prijsdaling van alle gadgets? Standaard prijsdaling van software? Uit de markt duwen concurrenten?
Het blijft natuurlijk vervelend voor Nigel, €60k afschrijven, ik geef toe, ik verdien het niet iedere maand. Maar gaan we dit voortaan ieder jaar mee maken? Dan kan ik mij daarop instellen.
Dan zijn ze over 2 jaar gratis!))
Ik denk dat Tesla op het moment zit te springen om kapitaal, dus cashflow problemen. Het versturen van auto’s kost ze enorm veel geld. Als ze een M3 in de US verkopen, hebben ze 2 dagen later geld op hun rekening.
Bij een auto naar Europa sturen duurt gemiddeld 4 welen voor dat ze het geld hebben. 4000 x €50.000,- = € 200 miljoen per boot. En er zijn er 4 onderweg. Dus is dat € 800 miljoen.
 
Jammer dat het jouw niet is overkomen.
Dan had ik je gezicht wel willen zien.
Ik denk niet dat ik de enige ben die baalt.
Dit Forum is om mijn mening te uiten spreek niet voor andere forum leden Aligator

Excuses als je mij verkeerd begrijpt. Maar ik wordt een beetje flauw van het door blijvengaan op dit onderwerp. Aan de andere kant begrijp ik jouw gevoel best wel. Met jouw vorige Tesla had je ook al niet te veel geluk volgens mij.
 
Stel je hebt een MX P100D en die is verzekerd. Om wat voor reden dan ook (diefstal/brand/ Total loss) moet de verzekering uitkeren. Ik durf te wedden dat ze dan de waarde van nu uitkeren en niet wat de waarde was van voor deze prijsslashing.
Met andere woorden ik denk dat het gerechtvaardigd is dat de verzekeringspremies behoorlijk naar beneden kunnen.
 
  • Like
Reactions: Yero and Phil V
Stel je hebt een MX P100D en die is verzekerd. Om wat voor reden dan ook (diefstal/brand/ Total loss) moet de verzekering uitkeren. Ik durf te wedden dat ze dan de waarde van nu uitkeren en niet wat de waarde was van voor deze prijsslashing.
Met andere woorden ik denk dat het gerechtvaardigd is dat de verzekeringspremies behoorlijk naar beneden kunnen.

Mijn inziens is een omnium waarde nog steeds bepaald op een bepaalde catalogusprijs bij aangaan van de verzekering en daalt deze x% per maand vanaf de 25ste maand (+- afhankelijk van de exacte verzekering natuurlijk).
Het probleem zal er eerder zijn als je zelf niet in fout bent en de verzekeraar van de tegenpartij stelt een expert aan voor de waarde te bepalen. Dus ik denk dat het best is om zelf tegen een boom te rijden of een meertje in te sukkelen als je dat zou willen.
 
  • Funny
Reactions: Carl
Fwiw, ik begrijp Nigel zijn ergernis, frustratie en woede volkomen. Echt een serieus belachelijke prijsdaling waarbij het vertrouwen in het merk bij een aantal mensen toch wel een deuk oploopt. Nu heb ik zelf een MX 100D te koop staan waar ik nu ook direct 15-20k op kan afschrijven. Ongekend.

Aan de andere kant kan ik nu wel weer goedkoop wat aandeeltjes TSLA erbij kopen :)

Op mijn lopende M3 bestelling wilden ze overigens niet de korting verwerken, alleen AP aanbieden als 'cadeau'. Zit nu te twijfelen of ik de order niet gewoon moet cancellen en af moet wachten tot ik de MX verkocht heb
 
Excuses als je mij verkeerd begrijpt. Maar ik wordt een beetje flauw van het door blijvengaan op dit onderwerp. Aan de andere kant begrijp ik jouw gevoel best wel. Met jouw vorige Tesla had je ook al niet te veel geluk volgens mij.

Sorry Herbie,
Was niet mijn bedoeling om zo tekeer te gaan ( nogmaals excuses )
Klopt vorige auto had ik ook pech.
Het is een wereld auto ik zou niet iets anders willen rijden.
Zoals Gerard het zeg gaan we dit iedere keer meemaken.
Het vetrouwen is weg in Tesla.
Ik kwam erachter omdat ik een model 3 voor mijn vrouw wilde kopen en niet op de website kon komen omdat het offline was gehaald.
 
  • Like
Reactions: HansBe and Herbie65
Ik begrijp de pijn van een dergelijke sterke daling als je net zo'n auto hebt aangeschaft. Iemand anders kan nu voor een aardige som minder dezelfde auto kopen. Maar ik denk dat als je naar de lange termijn kijkt is de impact gering. Het is heus niet zo dat de auto na 5 jaar afschrijving nu ineens 50k minder waard is. Als je een p100d koopt, weet je dat je een uitzonderlijke afschrijving tegemoet kan zien, fors sterker dan die van iedere willekeurige andere Tesla. Ik schat in dat na 5 jaar het prijsverschil voor beide wagens misschien 10k zal zijn. Dat is onveranderd gebleven
 
  • Like
Reactions: robertvg and jordy5
Ik ben altijd te vinden voor een goede discussie, mits on-topic en gestaafd met feiten. Maar het gezanik van @nigel heeft niets met discussiëren te maken en hoort niet thuis op dit forum.
Ik neem aan dat ze daar op Facebook of zo heel blij van wor

Aah, helder. Ws doordat je vrijwel tegelijk met mij wat poste en ie direct onder mijn post kwam dacht ik dat je mijn post(s) bedoelde en miste dus je punt. Excuus voor de 'valse' aantijging....
 
Echter, ik mag mij tot een van de geluksvogels rekenen die een 2018 demo P100D heeft kunnen bemachtigen waar een belachelijk ruime discount op zit.

Blij mee!

Dit moet Pieter Domtzigt toch ook deugd doen.
Een auto van een bedrag zonder die korting had je kennelijk niet gekocht.
Dankzij die korting wordt er nu 4% bijtelling geheven over een auto met een veel hogere prijs.
Dus de overheid loopt slechts 18% bijtelling mis (sommigen noemen dit subsidie) over een ICE van een veel lager bedrag ;)

Oh wacht....:D
 
  • Funny
Reactions: Frankvr
Stel je hebt een MX P100D en die is verzekerd. Om wat voor reden dan ook (diefstal/brand/ Total loss) moet de verzekering uitkeren. Ik durf te wedden dat ze dan de waarde van nu uitkeren en niet wat de waarde was van voor deze prijsslashing.
Met andere woorden ik denk dat het gerechtvaardigd is dat de verzekeringspremies behoorlijk naar beneden kunnen.
Kennis van mij heeft zoiets gehad. Werd gewoon cataloguswaarde uitgekeerd. De korting die hij bedongen had ging er zelfs niet vanaf. Daar was het alleen geen 60K, maar een paar duizend euro. Maar bij hem hadden ze thuis ingebroken. Hij had het liever niet meegemaakt.

Dus als je Tesla X P100D nu gejat wordt kun je geluk hebben. Koop een 2018 voorraadmodel terug en je hebt winst. Helaas wel binnen de BV of eenmanszaak, dus belast. Zou me niet verbazen als ze extra kritisch kijken.
 
Tesla heeft momenteel ook veel occasions die nu ook flink in prijs omlaag zullen gaan (en al zijn) door de recente prijsaanpassingen. Eerlijk gezegd vind ik het wel moeilijk verteerbaar. Zo is mijn MS, die ik als occasion heb aangeschaft, ook ongeveer 10 a 20k minder waard binnen een jaar. .
 
Snap het niet helemaal Waarom kost deze occasion nog wel 111 k?

BTW: Er bestant m.i. in verzekeringenland "nieuwwaarde dekking" en "aanschafwaarde dekking". De eerste stelt je in staat een zelfde nieuwe auto te kopen. Die zou goedkoper moeten worden. De tweede keert jouw aanschafwaarde uit. Die zou net zo duur moeten blijven.
upload_2019-3-5_6-27-54.png