Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sleutel kopen Model3

This site may earn commission on affiliate links.
Verbinding gaat overigens via bluetooth (BLE)

U bedoelt ... OOK via BLE (maar dus ook via wifi of internet)

Dus, Enzo kan perfect via het internet zijn M3 ontgrendelen via de app alvorens hij de oprit oploopt door de regen...



Uw auto ontgrendelen en starten met behulp van de mobiele Tesla-app

U kunt de mobiele app gebruiken om de Model 3 te ontgrendelen en te starten. Dit kan handig zijn in gevallen waarin u uw sleutelkaart of sleutel niet bij u draagt, problemen met de telefoonsleutel ervaart of fysiek niet in de buurt van de auto bent (als u bijvoorbeeld de auto wilt ontgrendelen voor uw partner vanuit de andere kant van de stad).
Let op: uw telefoon en auto moeten beide actief zijn verbonden met het mobiele netwerk en mobiele toegang moet zijn ingeschakeld op het touchscreen (Bediening > Veiligheid en beveiliging > Mobiele toegang toestaan) om de mobiele app met uw auto te laten communiceren. Tesla raadt u aan altijd een werkende fysieke sleutel mee te nemen wanneer u uw auto parkeert in een omgeving waar geen of slechts beperkte dekking van het mobiele netwerk is, zoals een overdekte parkeergarage.
Uw auto ontgrendelen met behulp van de mobiele app:

  • Open de mobiele app.
  • Tik op 'Bediening'> 'Ontgrendelen'.
  • Tik op 'Ja' in het bevestigingsvenster.
Uw auto starten met behulp van de mobiele app:

  • Open de mobiele app.
  • Tik op 'Bediening'> 'Start'.
  • Voer het wachtwoord van uw Tesla-account in het bevestigingsvenster in.
Let op: na het inschakelen van sleutelloos rijden hebt u twee minuten om te beginnen rijden. Als de periode van twee minuten is verstreken voordat u gaat rijden, moet u sleutelloos rijden opnieuw inschakelen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63 and nico180
Samsung Galaxy S9. Als ik er geen problemen mee zou hebben zou ik geen 180 euro uitgeven aan een sleutel. Vooral als ik van binnen naar de oprit loop gaat het mis. Niet elke dag maar wel een paar keer per week. Ik dacht altijd dat het aan de wifi lag maar dat kan volgens mij niet eens.

Meestal in de hand.
met een iphone heb ik dat ook een tijdje gehad…na wat gefriemel werkte het terug perfect. (App uninstall + sleutel/phone terug koppelen) Op m’n Samsung heb ik het ook even gehad maar wanneer de telefoon ontgrendeld werd, ging hij open. Ik dacht dat het iets met de fingerprint op de app had te maken….

Normaal gezien werkt het perfect en heb je inderdaad helemaal geen sleutel nodig
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Hoe ontgrendel je dan vanop gelijk welke plaats op aarde je wagen voor iemand die er toegag toe moet hebben?
ik was eens gaan kitesurfen in Nederland, sleutel van mijn model S in een klein waterdichte zakje gedaan, rond mijn hals , onder mijn wetsuit. Na de kitesessie, bleek er toch water in de bag te zijn gekomen, sleutel werkte niet meer , kon dus niet meer in mijn wagen .Daar stond ik dan ! Mijn I phone lag in de auto, met mijn apple watch naar huis gebeld , mijn vrouw heeft op 150 km de wagen ontgrendeld via de app op haar telefoon en probleem opgelost:)
 
Bij zowel Android als iOS zijn de laatste jaren veel beperkingen opgelegd aan apps als het gaat over toegang tot locatie-gegevens, netwerkverbindingen en achtergrondactiviteit. Het helpt om op deze punten de Tesla app wat meer ruimte te geven (oftewel alles aan). Beperk je dit wel, dan krijg je de ervaring zoals de topicstarter.
 
Bij zowel Android als iOS zijn de laatste jaren veel beperkingen opgelegd aan apps als het gaat over toegang tot locatie-gegevens, netwerkverbindingen en achtergrondactiviteit. Het helpt om op deze punten de Tesla app wat meer ruimte te geven (oftewel alles aan). Beperk je dit wel, dan krijg je de ervaring zoals de topicstarter.
Nou, ik heb geen beperkingen aangebracht. Alles standaard uitgevoerd.
 
Bij zowel Android als iOS zijn de laatste jaren veel beperkingen opgelegd aan apps als het gaat over toegang tot locatie-gegevens, netwerkverbindingen en achtergrondactiviteit. Het helpt om op deze punten de Tesla app wat meer ruimte te geven (oftewel alles aan). Beperk je dit wel, dan krijg je de ervaring zoals de topicstarter.
Voor wat betreft iOS is dat niet mijn ervaring. Het werkt met mijn iPhone out of the box perfect. Niks moeten instellen.
 
  • Like
Reactions: fryeBE and mnno
Nou, ik heb geen beperkingen aangebracht. Alles standaard uitgevoerd.
Ik denk dat @simonsays84 bedoeld dat je in de Tesla-app meer rechten gaat moeten geven dan standaard voorzien is op dit moment.
Voor wat betreft iOS is dat niet mijn ervaring. Het werkt met mijn iPhone out of the box perfect. Niks moeten instellen.
Ook hier deel ik deze mening. iOS out of the box werkt perfect tov Android out of the box.
Nuja, android... Misschien zullen sommige fabrikanten van android toestellen het wel goed doen.
Dat is helaas het nadeel aan een android toestel dat er tussenpartijën zijn die de schil aanpassen en zelf verfijningen doen door bv de bluetooth-connectiviteit sleutelen.

Dit was dus ook de voornaamste reden om te switch te maken van Android naar iOS.
Hoe minder partijën hoe beter imo.
 
Hier Samsung S9 en nog nooit problemen gehad. Het kan aan je instellingen van je telefoon liggen die de app in slaapstand brengt waardoor hij eerst telkens moet wakker gemaakt worden en daardoor moeilijker of trager connectie maakt.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63