Bedankt voor deze goede opsomming rammoneke.Hoe weet je Tesla dat hij op eigen terrein is dan? Doel je op het terrein van b.v. van der Valk? Daar geldt nog steeds de verkeerswetgeving.
Daarnaast, de auto kan zich nog helemaal niet parkeren dus of de wetgeving wel of niet van toepassing is de auto kan het in zijn geheel niet. Smart Summon kan enkel begeleid de auto ergens op een zeer knullige wijze naar toe laten rijden. In de EU maar max 20 meter met een snelheid van 1km/u en in de US ik dacht een radius van 100 meter met 5mijl/u. Zelfs AutoPark is in de meeste gevallen zinloos en van zulk slecht niveau dat je zou zakken als je de auto zo net zet bij je examen.
Voor mij was dat zowel de eerste teleurstelling in mijn nieuwe Tesla als ook mijn verwachting dat Tesla echt iets laat zien als autopilot tenminste zelf kan inparkeren bij de eigen SuC.
Ik was aan het klungelen om bij de SuC netjes in te parkeren voor mijn eerste snellaadervaring onderweg naar huis na de delivery. “Waarom
kan deze computer op wielen dat niet zelf?” was mijn eerste gedachte.
Ik denk nog steeds dat automatisch inparkeren voor Tesla de makkelijkste eerste stap is in volledig autonoom rijden. Tesla rijders zullen dit zeker ervaren als een waardevolle feature en voor Tesla is de SuC een ideale gecontrolleerde omgeving om functionele FSD op kleine schaal te testen.
Last edited: