Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe weet je Tesla dat hij op eigen terrein is dan? Doel je op het terrein van b.v. van der Valk? Daar geldt nog steeds de verkeerswetgeving.

Daarnaast, de auto kan zich nog helemaal niet parkeren dus of de wetgeving wel of niet van toepassing is de auto kan het in zijn geheel niet. Smart Summon kan enkel begeleid de auto ergens op een zeer knullige wijze naar toe laten rijden. In de EU maar max 20 meter met een snelheid van 1km/u en in de US ik dacht een radius van 100 meter met 5mijl/u. Zelfs AutoPark is in de meeste gevallen zinloos en van zulk slecht niveau dat je zou zakken als je de auto zo net zet bij je examen.
Bedankt voor deze goede opsomming rammoneke.
Voor mij was dat zowel de eerste teleurstelling in mijn nieuwe Tesla als ook mijn verwachting dat Tesla echt iets laat zien als autopilot tenminste zelf kan inparkeren bij de eigen SuC.
Ik was aan het klungelen om bij de SuC netjes in te parkeren voor mijn eerste snellaadervaring onderweg naar huis na de delivery. “Waarom
kan deze computer op wielen dat niet zelf?” was mijn eerste gedachte.

Ik denk nog steeds dat automatisch inparkeren voor Tesla de makkelijkste eerste stap is in volledig autonoom rijden. Tesla rijders zullen dit zeker ervaren als een waardevolle feature en voor Tesla is de SuC een ideale gecontrolleerde omgeving om functionele FSD op kleine schaal te testen.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Darth_Roel
Hoe weet je Tesla dat hij op eigen terrein is dan? Doel je op het terrein van b.v. van der Valk? Daar geldt nog steeds de verkeerswetgeving.

Daarnaast, de auto kan zich nog helemaal niet parkeren dus of de wetgeving wel of niet van toepassing is de auto kan het in zijn geheel niet. Smart Summon kan enkel begeleid de auto ergens op een zeer knullige wijze naar toe laten rijden. In de EU maar max 20 meter met een snelheid van 1km/u en in de US ik dacht een radius van 100 meter met 5mijl/u. Zelfs AutoPark is in de meeste gevallen zinloos en van zulk slecht niveau dat je zou zakken als je de auto zo net zet bij je examen.
Wat bedoel je met de auto kan zich nog niet parkeren?

Die van mij doet dat nl prima en veel sneller dan de gemiddelde bestuurder dat kan..

Helaas is Smart Summon voor een S/X zinloos, omdat dat alleen werkt als je sleutel gedetecteerd is (en dat is effectief binnen 1 meter van de auto)
 
Als de auto een SuC ziet als een parkeerplaats dan gaat het prima (met EAP/FSD pakket) :)

Echt zinvol wordt het als de auto een inventarisatie maakt van de ladende auto's en een optimale plek uitkiest.
Nu is het maar gokken met vrije plekjes/pairing/wie is bijna vol.

Automatisch parkeren gaat bij erg goed* maar omwille van de vele stuurbewegingen (ook bij stilstaande auto) gebruik ik het zelden.

*=mits plekje herkent wordt -> op lege parkeerplaats lukt dat vaak niet zo goed
 
Kan een auto met EAP/FSD een SuC als parkeerplaats zien? Ik dacht dat dat alleen bij fileparkeren kan waar de parkeerplaatsen bij SuC insteekplaatsen zijn

Zowel parkeren "evenwijdig" alsmede "haaks" op de weg is mogelijk (bij FSD).
Wel opletten, op m'n werk geeft de auto een blauwe "P" weer midden in het plantsoen :)

Thuis herkent de auto de garage ook. Kom je aanrijden -> 6 m1 van te voren gaat de garagedeur vanzelf open -> "P" verschijnt op scherm -> auto parkeert achteruit haaks de garage in (alleen de vrij hoge drempel gaat wat twijfelend)

Dus als plek bij SuC herkent wordt als parkeerplaats dan zal de auto daar wel in willen prikken.
De stekker helaas nog niet vanzelf :(
 
Dat zit in de kaartdata, zelfde manier dat Smart Summon niet werkt op de openbare weg.

Behalve dan dat het er niet in zit.....

Op dit moment maakt een Tesla geen onderscheid tussen openbaar- en priveterrein. Parkeerplaats info voor Smart Summon zit zo ver ik weet in de online kaart data en de meeste parkeerplaatsen bevinden zich gewoon in de openbare ruimte. Het interesseert Tesla geen bal of dat die privé of publiek is en overal zijn de UN voorwaarden van kracht.
 
Ook bij EAP...

Maar zoals ik al deelde, parkeert dermate slecht dat je in 9 van de 10x zou zakken bij je rijbewijs.

De M3 parkeert beter dan mijn vorig jaar (voor rijbewijs) geslaagde zoon :)
Wellicht verschil tussen de modellen? (met name aantal camera's?)

Omdat de auto nogal aan het stuur draait met stilstand wil ik het niet gebruiken.
Ook wordt niet elk plekje herkent.
Maar de daadwerkelijke parkeeractie gaat toch wel verrassend goed / strak (zelf kan ik het wel sneller :rolleyes:)
 
De M3 parkeert beter dan mijn vorig jaar (voor rijbewijs) geslaagde zoon :)
Wellicht verschil tussen de modellen? (met name aantal camera's?)

Omdat de auto nogal aan het stuur draait met stilstand wil ik het niet gebruiken.
Ook wordt niet elk plekje herkent.
Maar de daadwerkelijke parkeeractie gaat toch wel verrassend goed / strak (zelf kan ik het wel sneller :rolleyes:)

Aantal camera's zijn hetzelfde. Software is hetzelfde.

Bij de S is het in ieder geval alles behalve strak. Bij 9 van de 10x te ver van de stoep.

Ik tel het niet herkennen van een plek uiteraard ook als een faal. Daarnaast inderdaad het draaien van het stuur bij stilstand is mega irritant (zakken bij een examen). Leuk dat je Tesla in een parkeervak kan parkeren waar een vrachtwagen ook in past maar daar heb je dus helemaal niks aan. Met andere woorden, zodra je het een keer zou willen gebruiken (strak parkeervak) dan werkt het werkelijk *nooit*.

Vervolgens het gemis van het niet kunnen uitrijden van een parkeervak zoals andere merken dat wel kunnen.


Ik heb al wat video werk gefilmd. Zal het eens afmaken en delen zodra ik er eens de tijd voor heb.
 
  • Like
Reactions: KL0809
Aantal camera's zijn hetzelfde. Software is hetzelfde.

Bij de S is het in ieder geval alles behalve strak. Bij 9 van de 10x te ver van de stoep.

Ik tel het niet herkennen van een plek uiteraard ook als een faal. Daarnaast inderdaad het draaien van het stuur bij stilstand is mega irritant (zakken bij een examen). Leuk dat je Tesla in een parkeervak kan parkeren waar een vrachtwagen ook in past maar daar heb je dus helemaal niks aan. Met andere woorden, zodra je het een keer zou willen gebruiken (strak parkeervak) dan werkt het werkelijk *nooit*.

Vervolgens het gemis van het niet kunnen uitrijden van een parkeervak zoals andere merken dat wel kunnen.


Ik heb al wat video werk gefilmd. Zal het eens afmaken en delen zodra ik er eens de tijd voor heb.

Als ik jou reply zo lees dan is er vanaf 2015 of misschien wel eerder niet veel veranderd :eek:
 
8BFE2535-EEF9-46BA-A7B8-8DC5C9260359.jpeg
Nog even geduld... (gevonden via Reddit)