Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Heb hetzelfde op de A4 Den Haag - Leiden vice versa steeds na het einde van de trajectcontrole (-camera's). In het Nederlands: "Tolpoort gedetecteerd".

Ik had het vanochtend al. Ik heb van SEC Rotterdam het advies gekregen een dump te maken en bij je SEC datum/tijd te rapporteren. Het schijnt dat followup via email niet meer gebeurd maar dat via de SEC altijd wel deze informatie zich naar de juiste persoon binnen Tesla zal worden gerouterd.

Dit ook voor de knipperlicht disco zoals ik vaak heb bij op en af ritten de afgelopen maanden.

Iets omslachtiger maar wellicht effectiever. Persoon die ik sprak gaf aan dat deze meldingen regionaal worden gebundeld.
 
Grapje hopelijk. Zoiets moeten ze moeite voor doen om uit te zetten, dus ik ben superverbaasd. Kunnen repareren?

Waarom zou dit een grapje zijn zeker nadat @arne-nl het ook bevestigde?

Ik merkte het meteen dat TeslaCam niet werkte aan het icoon en daarna dat verwijderen in de viewer niet werkte want als ik de stick er weer in stopte waren alle files weer terug.


Inmiddels ook getweet Ramon Smits on Twitter

Nu maar even kijken of exFAT het nu doet :)
 
Waarom zou dit een grapje zijn zeker nadat @arne-nl het ook bevestigde?

Ik merkte het meteen dat TeslaCam niet werkte aan het icoon en daarna dat verwijderen in de viewer niet werkte want als ik de stick er weer in stopte waren alle files weer terug.


Inmiddels ook getweet Ramon Smits on Twitter

Nu maar even kijken of exFAT het nu doet :)

De zin "grapje hopelijk" kun je vertalen als "ik vind dit kutnieuws". Vind ik de eerste zin netter.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Petje af, een waanzinnig goeie feature die viewer. Inderdaad springt 'ie af en toe een beetje random door de opname heen, maar dat wordt vast nog wel eens gerepareerd.

Nou dat ik makkelijk naar incidenten kan kijken valt me op dat, als ik heb getoeterd, de opname vanaf zo'n 10 minuten daarvoor wordt opgeslagen, maar slechts een paar seconden daarna. Die na-tijd zou ik heel graag langer hebben. Ook 10 minuten bijvoorbeeld. Want alhoewel de aanleiding tot een incident heel leerzaam is vinden de minder prettige reacties meestal daarna plaats.

En geheugenruimte genoeg :)
 
Waarom zou dit een grapje zijn zeker nadat @arne-nl het ook bevestigde?

Ik merkte het meteen dat TeslaCam niet werkte aan het icoon en daarna dat verwijderen in de viewer niet werkte want als ik de stick er weer in stopte waren alle files weer terug.


Inmiddels ook getweet Ramon Smits on Twitter

Nu maar even kijken of exFAT het nu doet :)

bij mij crasht TeslaCam voortdurend. Werkt enkele minuten en dan weg. Alle opnames worden 1kB. USB opnieuw formatteren. Zelfde liedje.
 
...
Nou dat ik makkelijk naar incidenten kan kijken valt me op dat, als ik heb getoeterd, de opname vanaf zo'n 10 minuten daarvoor wordt opgeslagen, maar slechts een paar seconden daarna. Die na-tijd zou ik heel graag langer hebben. Ook 10 minuten bijvoorbeeld. Want alhoewel de aanleiding tot een incident heel leerzaam is vinden de minder prettige reacties meestal daarna plaats.

En geheugenruimte genoeg :)
Dat moet haast wel aan de viewer liggen. Het viel mij ook op, maar de opname die ik bekeek was gemaakt met 8.3

Na een testritje zojuist viel verder op:
- stopstrepen worden herkend (als grijze streep). Hij heeft ze ook verrassend vroeg in de gaten
- hij stopt er niet voor, ook niet bij one-pedal-stop-maar-lekker. Ik had zo gehoopt dat hij zijn remweg dan beter zou uitmikken
- verkeersdrempels worden ook nog wel aangezien als stopstreep, dus fijn dat hij niet zelf in de ankers gaat
- soms verschijnt ook het wordt STOP op de grond, maar het stond er eigenlijk nooit in het echt
- sommige paaltjes worden nu ook als paaltje afgebeeld
- tegemoetkomend verkeer in de stad wordt vaker getoond
- maar tegemoetkomend verkeer verdwijnt na een verkeersdrempel definitief uit beeld
- het scherm is bij instappen weer direct aan, en niet pas na een tijdje zoals bij 8.3

De autopiloot heb ik amper getest. Te lekker weer om zelf te spelen :)
 
Meerdere issues, ook exFAT wordt niet ondersteund bij TeslaCam maar exFAT werkt wel voor mp3's.

TeslaCam neemt het laatste uur op in de Recent folder maar deze kun je niet bekijken met de Viewer. Wil je de laatste 10 minuten zien dan moet je eerst even toeteren of op het cam icoontje drukken. De overige 50 minuten van het laatste uur kun je dus niet zien. Wil je die wel kijken dan zul je dus alsnog met een computer aan de slag moeten gaan.
 
9CAB7E4B-9960-472F-8813-CE53F5BAA4AF.jpeg
Versie 2020.12.5 dashcam. Helemaal happy. Zie foto tripje naar Gouda Snel-lader.