Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
snelheidsborden mag Tesla niet herkennen ivm een patent van MobileEye waar ze niet voor willen betalen

Volgens mij zijn er meer manieren om borden te herkennen. Niet alleen ME kan dat. Ik begrijp dat ze niet de ME van AP1 herkenning kunnen gebruiken, maar net zoals Tesla zelf met AP is verdergegaan, moet dat hier ook mee kunnen.
 
Kijk en daarom mogen dit soort features hier niet. Wat een bizarre incidenten!

Dit wil je toch niet op de openbare weg? Het is geen speeltuin!


Inderdaad. Beetje jammer. Ze hadden dit toch wel makkelijk met schaduw draaien moeten kunnen detecteren als niet “ready”. Beta is blijkbaar voldoende als 90% van de gevallen het goed gaat. Mogelijk denkt Tesla met corona rijden zo weinig mensen dat phantom brakes ook wel buiten de snelweg kunnen.
 
Precies. Zoals 1 van de vele US20080137908A1 - Detecting and recognizing traffic signs - Google Patents

We zien nu stopborden ook gedetecteerd worden.. dus verwacht je dat ze toch iets van patenten afgekocht hebben, dan wel overtreden.

Met je eens, een yield of stopbord detecteren lijkt mij vergelijkbaar met een snelheidsbord. De auto reageert er nu op in de US. Al zouden ze het nog kunnen gooien op het detecteren van de stop streep en het stoplicht i.p.v. het bord. Het bord wordt wel gedetecteerd maar er wordt misschien niet op gereageerd? Lijkt me een lastige opgave.

Ik vind het wel een Tweetje waard! Ramon Smits on Twitter
 
Inderdaad. Beetje jammer. Ze hadden dit toch wel makkelijk met schaduw draaien moeten kunnen detecteren als niet “ready”. Beta is blijkbaar voldoende als 90% van de gevallen het goed gaat. Mogelijk denkt Tesla met corona rijden zo weinig mensen dat phantom brakes ook wel buiten de snelweg kunnen.

Heel veel mensen blijken niet te beseffen dat:
1) het is nog altijd JOUW verantwoordelijkheid om te rijden. Alle hulpmiddelen zijn alleen maar assistentie.
2) dit is nog altijd BETA! Hiervoor wordt duidelijk en uitgebreid gewaarschuwd, en als je het aanzet moet je hiermee rekening houden dat het kan gebeuren
3)...
In kan nog wel even doorgaan...
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Geweldige uitvinding: beta. AP is dat al heel veel jaren in Tesla en zal dat nog jaren blijven. Andere autofabrikanten hebben die truc nog niet ontdekt. Die denken dat iets hoort te werken omdat je anders voor de rechter komt. Dankzij deze truc blijft Tesla heel snel innoveren. Niet klagen dus, geniet van de vernieuwingen, accepteer alle fouten.
 
Niet klagen dus, geniet van de vernieuwingen, accepteer alle fouten.

Zeker wel klagen als deze de veiligheid en doorstroming van het overige verkeer beïnvloeden. Dat iemand een eenzijdig ongeluk door AP heeft tegen een boom of betonnen pilaar is geen probleem maar phantom brakes en onnodig afremmen met verkeer achter de auto vind ik persoonlijk echt niet kunnen op de hollandse drukke wegen.
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner