Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Zeker wel klagen als deze de veiligheid en doorstroming van het overige verkeer beïnvloeden. Dat iemand een eenzijdig ongeluk door AP heeft tegen een boom of betonnen pilaar is geen probleem maar phantom brakes en onnodig afremmen met verkeer achter de auto vind ik persoonlijk echt niet kunnen op de hollandse drukke wegen.

Ik kom elke dag mensen op de openbare weg tegen met dit gedrag, of ander gedrag dat onaanvaardbaar is.
Kan je met het hand op het hart zeggen dat jij de perfecte chauffeur bent die constant alert is, nooit drinkt, niet belt of surft, nooit te hard rijdt,....?
Juist ja, liever de AP die soms wat klungelig of te voorzichtig is dan iemand die potentieel mijn dochter door "menselijk" gedrag van de weg maait.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Kan je met het hand op het hart zeggen dat jij de perfecte chauffeur bent die constant alert is, nooit drinkt, niet belt of surft, nooit te hard rijdt,....?
Juist ja, liever de AP die soms wat klungelig of te voorzichtig is dan iemand die potentieel mijn dochter door "menselijk" gedrag van de weg maait.

Eh, nou. Voor wat betreft het alert zijn, dat weet ik niet. Ik denk het wel, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Uiteindelijk ben ik ook maar een mens. Voor wat betreft snelheid: alleen als ik me vergis. Voor de rest hou ik me gewoon aan de geldende maximum snelheden. Simpel.

Voor wat betreft (alcohol) drinken, bellen, appen of surfen tijdens het rijden kan ik met de hand op mijn hart zeggen dat ik me daar nooit aan bezondig. En heel eerlijk gezegd vind ik het belachelijk als dat niet als volstrekt normaal geacht wordt. Ongelukken die hierdoor worden veroorzaakt waren namelijk volstrekt te voorkomen.

Geen mens hoeft te bellen, appen, mailen, of te drinken voordat 'ie in een auto stapt. Ik heb daar geen enkel begrip voor en wat mij betreft zou dergelijk gedrag meteen een rijverbod voor jaren op mogen leveren. Dus vóórdat er een ongeluk ontstaat en niet naderhand, als we allemaal staan te jammeren bij de rokende puinhopen of de platgereden dochters.

Zo bezien vind ik het dus ook een slecht idee om een klungelige AP het voordeel van de twijfel te geven omdat 'ie het beter zou doen dan een menselijke chauffeur die zich niet aan de een paar simpele regeltjes weet te houden.

Zo, dat moest er even uit :)
 
Eh, nou. Voor wat betreft het alert zijn, dat weet ik niet. Ik denk het wel, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Uiteindelijk ben ik ook maar een mens. Voor wat betreft snelheid: alleen als ik me vergis. Voor de rest hou ik me gewoon aan de geldende maximum snelheden. Simpel.

Voor wat betreft (alcohol) drinken, bellen, appen of surfen tijdens het rijden kan ik met de hand op mijn hart zeggen dat ik me daar nooit aan bezondig. En heel eerlijk gezegd vind ik het belachelijk als dat niet als volstrekt normaal geacht wordt. Ongelukken die hierdoor worden veroorzaakt waren namelijk volstrekt te voorkomen.

Geen mens hoeft te bellen, appen, mailen, of te drinken voordat 'ie in een auto stapt. Ik heb daar geen enkel begrip voor en wat mij betreft zou dergelijk gedrag meteen een rijverbod voor jaren op mogen leveren. Dus vóórdat er een ongeluk ontstaat en niet naderhand, als we allemaal staan te jammeren bij de rokende puinhopen of de platgereden dochters.

Zo bezien vind ik het dus ook een slecht idee om een klungelige AP het voordeel van de twijfel te geven omdat 'ie het beter zou doen dan een menselijke chauffeur die zich niet aan de een paar simpele regeltjes weet te houden.

Zo, dat moest er even uit :)

AP zal nog heel veel jaren houterig blijven.
Echter AP is misschien nu al veiliger dan de human pilot. Ooit zal je verzekering afhankelijk worden van het aantal km dat je zelf rijdt. De AP km zijn gratis omdat de kans op ongelukken 0 is geworden.
 
Wat grappig, ik heb vandaag maar enkele km gereden en nog minder op AP, maar wel voor de eerste keer op 12.5 en ik was dik tevreden. Ten eerste, oranje cones everywhere, grappig hehe, maar de bocht om binnen Eindhoven te rijden dat ik vaker neem ging nog soepeler door dan normaal, en toen ik de afslag op de Kennedylaan gaf hij van te voren aan dat ik moest opletten omdat een fork aankwam en pakt hij het nog soepeler dan normal. Of ik heb echt veel te lang niet gereden en alles fantastisch vond, dan kan ook xD.

Ook apart, ik dacht dat de snelheid limiet op kaart niveau opgeslagen was maar AP wist goed dat ik maar 100 op de A2 mocht terwijl mijn kaartdata niet up to date is (nog van begin 2019). Hij haalt het kennelijk ergens anders vandaan dus.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
AP zal nog heel veel jaren houterig blijven.
Echter AP is misschien nu al veiliger dan de human pilot. Ooit zal je verzekering afhankelijk worden van het aantal km dat je zelf rijdt. De AP km zijn gratis omdat de kans op ongelukken 0 is geworden.
Keep on dreaming. Voorlopig levert het shadowbreaken en acceleren boven de snelheidslimiet nog strafpunten en dus een hogere premie bij de ANWB veilig rijden verzekering
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Sinds de 2020.12.5-update dit weekend kan ik van de usb-stick geen geluid meer afspelen. Terwijl ik dit vrijdag en de weken ervoor nog quasi dagelijks deed.
Zijn er nog met dit issue?
En nee, een reset van het centerscreen bracht geen soelaas.
 
Wat grappig, ik heb vandaag maar enkele km gereden en nog minder op AP, maar wel voor de eerste keer op 12.5 en ik was dik tevreden. Ten eerste, oranje cones everywhere, grappig hehe, maar de bocht om binnen Eindhoven te rijden dat ik vaker neem ging nog soepeler door dan normaal, en toen ik de afslag op de Kennedylaan gaf hij van te voren aan dat ik moest opletten omdat een fork aankwam en pakt hij het nog soepeler dan normal. Of ik heb echt veel te lang niet gereden en alles fantastisch vond, dan kan ook xD.

Ook apart, ik dacht dat de snelheid limiet op kaart niveau opgeslagen was maar AP wist goed dat ik maar 100 op de A2 mocht terwijl mijn kaartdata niet up to date is (nog van begin 2019). Hij haalt het kennelijk ergens anders vandaan dus.

Zaterdag 200 km gereden Utrecht-Haps en terug met 12.5. Bijna helemaal op NoA. Geen enkele hapering. Zelfs de voorgestelde baanwisselingen klopten en heb ik geaccordeerd. Zo is het vaker, we ervaren niet allemaal hetzelfde na een update.
Overigens lijkt de 100km/uur inmiddels wat te hard door te zijn gevoerd. Op de A2 tussen Vinkeveen en Utrecht mag ik ook na 19:00 slechts 100 km/uur.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Sinds de 2020.12.5-update dit weekend kan ik van de usb-stick geen geluid meer afspelen. Terwijl ik dit vrijdag en de weken ervoor nog quasi dagelijks deed.
Zijn er nog met dit issue?
En nee, een reset van het centerscreen bracht geen soelaas.
Die versie heeft de USB-toegang helemaal verprutst. Waarschijnlijk slecht getest. Het is hopen dat de regressie snel ongedaan wordt maakt, maar ik heb het idee dat dit in 2020.12.10 og niet zo is.
 
Vandaag 2020.12.10 binnen.

Klein stukje Utrecht Woerden snelweg op AP, lekkere soepele rijstrookwissels. Nog niet eerder zo soepel ervaren.

Minpuntje dat op de terugweg binnendoor rijdend op de CC er met elke tegenligger met toeters en bellen en rem actie werd ingegrepen. Was overigens op rijbaan zonder middenstrepen op de weg.

Verder met MCU1 en AP2.0 alleen maar BUG fixes in deze release. Geen extra functionaliteiten.
 
  • Informative
Reactions: wooter and Hbrink
Vandaag 2020.12.10 binnen.

Klein stukje Utrecht Woerden snelweg op AP, lekkere soepele rijstrookwissels. Nog niet eerder zo soepel ervaren.

Minpuntje dat op de terugweg binnendoor rijdend op de CC er met elke tegenligger met toeters en bellen en rem actie werd ingegrepen. Was overigens op rijbaan zonder middenstrepen op de weg.

Verder met MCU1 en AP2.0 alleen maar BUG fixes in deze release. Geen extra functionaliteiten.
Staat in uwe account dat je FSD gekocht hebt, ik zie dat bij mij niet staan. Ik vraag dit omdat we ongeveer dezelfde wagen hebben.
 
Staat in uwe account dat je FSD gekocht hebt, ik zie dat bij mij niet staan. Ik vraag dit omdat we ongeveer dezelfde wagen hebben.

Ik denk het wel, in de app. staat het zeker!
Screenshot_20200428-210451_Chrome.jpg
 
Vandaag 2020.12.10 binnen.

Klein stukje Utrecht Woerden snelweg op AP, lekkere soepele rijstrookwissels. Nog niet eerder zo soepel ervaren.

Minpuntje dat op de terugweg binnendoor rijdend op de CC er met elke tegenligger met toeters en bellen en rem actie werd ingegrepen. Was overigens op rijbaan zonder middenstrepen op de weg.

Verder met MCU1 en AP2.0 alleen maar BUG fixes in deze release. Geen extra functionaliteiten.

Dat op een rijbaan zonder midden strepen doet ie bij mij al vanaf het begin. Lijkt mij logisch omdat ie het ziet als 1 rijbaan en alles wat je tegenkomt beschouwd de AP als tegenliggers op dezelfde rijbaan.

Ik heb mijzelf aangeleerd om de AP iig niet op dit soort wegen aan te zetten.