Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat op een rijbaan zonder midden strepen doet ie bij mij al vanaf het begin. Lijkt mij logisch omdat ie het ziet als 1 rijbaan en alles wat je tegenkomt beschouwd de AP als tegenliggers op dezelfde rijbaan.

Ik heb mijzelf aangeleerd om de AP iig niet op dit soort wegen aan te zetten.

Ik kan mij niet heugen dit op deze manier eerder meegemaakt te hebben. Rij niet veel op de CC op binnenwegen. Deze weg was dusdanig breed dat zelfs 2 vrachtwagens elkaar konden passeren. Dat hij bij een vrachtauto aansloeg kan ik begrijpen, bij een personenauto vond ik erg overdreven. Het niet aanwezig zijn van belijning maakt voor grootte van het voertuig i.c.m. de CC voor de Tesla dus (blijkbaar) niet uit....
 
Ik kan mij niet heugen dit op deze manier eerder meegemaakt te hebben. Rij niet veel op de CC op binnenwegen. Deze weg was dusdanig breed dat zelfs 2 vrachtwagens elkaar konden passeren. Dat hij bij een vrachtauto aansloeg kan ik begrijpen, bij een personenauto vond ik erg overdreven. Het niet aanwezig zijn van belijning maakt voor grootte van het voertuig i.c.m. de CC voor de Tesla dus (blijkbaar) niet uit....
TACC en AP zijn ook primair niet bedoeld voor dit soort wegen (zie ook de handleiding):
Stuurautomaat is alleen bedoeld voor gebruik op autosnelwegen en expreswegen.
Verkeersbewuste cruise control is hoofdzakelijk bedoeld voor rijden op droge, rechte wegen, zoals snelwegen. Cruise control mag niet in de stad gebruikt worden.
 
TACC en AP zijn ook primair niet bedoeld voor dit soort wegen (zie ook de handleiding):
Stuurautomaat is alleen bedoeld voor gebruik op autosnelwegen en expreswegen.
Verkeersbewuste cruise control is hoofdzakelijk bedoeld voor rijden op droge, rechte wegen, zoals snelwegen. Cruise control mag niet in de stad gebruikt worden.

Dat was inderdaad altijd zo. Maar Tesla zorgt zelf voor verwarring door FSD met stoplicht herkenning ed (dus in bebouwde kom) vrij te geven. Ik was ook altijd fel op dit soort posts, vond ze onverantwoord. Maar nu wordt het toch lastig. Persoonlijk hou ik het bij snelwegen....
 
Dat was inderdaad altijd zo. Maar Tesla zorgt zelf voor verwarring door FSD met stoplicht herkenning ed (dus in bebouwde kom) vrij te geven. Ik was ook altijd fel op dit soort posts, vond ze onverantwoord. Maar nu wordt het toch lastig. Persoonlijk hou ik het bij snelwegen....
Zelf gebruik ik AP ook alleen op snelwegen en heel af en toe op overzichtelijke provinciale wegen met duidelijke wegmarkering.
Stoplicht herkenning is nu alleen nog visualisatie, maar als het straks echt gaat werken zou je je af kunnen vragen of je dit juist wel in de bebouwde kom moet gebruiken. Voor zover ik heb begrepen remt de auto namelijk altijd zelf af bij een stoplicht en moet je zelf aangeven op je door wilt rijden.
 
Zelf gebruik ik AP ook alleen op snelwegen en heel af en toe op overzichtelijke provinciale wegen met duidelijke wegmarkering.
Stoplicht herkenning is nu alleen nog visualisatie, maar als het straks echt gaat werken zou je je af kunnen vragen of je dit juist wel in de bebouwde kom moet gebruiken. Voor zover ik heb begrepen remt de auto namelijk altijd zelf af bij een stoplicht en moet je zelf aangeven op je door wilt rijden.

Er zijn al veel verschillende versies, die ook nog geofenced verschillen. Alleen herkennen, altijd remmen, maar ook al versies die FSD achtig rijden.... Dat maakt het lastig.
 
Zelf gebruik ik AP ook alleen op snelwegen en heel af en toe op overzichtelijke provinciale wegen met duidelijke wegmarkering.
Stoplicht herkenning is nu alleen nog visualisatie, maar als het straks echt gaat werken zou je je af kunnen vragen of je dit juist wel in de bebouwde kom moet gebruiken. Voor zover ik heb begrepen remt de auto namelijk altijd zelf af bij een stoplicht en moet je zelf aangeven op je door wilt rijden.
Dit is de eerste release van Traffic Control in de US. Tegen de tijd dat we in de EU iets hebben zijn er al aardig wat releases overheen gegaan en kan het zijn dat dit niet meer hoeft. Alleen komt dan de regelgeving van de EU weer, waardoor er hier hoogstwaarschijnlijk een crippled versie van Traffic Control wordt vrijgegeven, dus onbruikbaar, of helemaal niets omdat hier geen regelgeving voor is.
 
TACC en AP zijn ook primair niet bedoeld voor dit soort wegen (zie ook de handleiding):
Stuurautomaat is alleen bedoeld voor gebruik op autosnelwegen en expreswegen.
Verkeersbewuste cruise control is hoofdzakelijk bedoeld voor rijden op droge, rechte wegen, zoals snelwegen. Cruise control mag niet in de stad gebruikt worden.

Ik schreef binnenwegen, niet bebouwde kom!
Wat een reacties op dit feit terwijl ik alleen maar constateringen doe van mijn net geïnstalleerde nieuwe versie.
De handleiding politie is wel erg streng! :rolleyes:
 
Ik zit nu op 2020.8.3 maar wil graag naar de nieuwste versie met de TeslaCam viewer. Hoe zorg ik ervoor dat die update sneller voor mij beschikbaar komt?

Wat je nog zou kunnen proberen is een reboot, beiden knopje op stuur inhouden tot scherm herstart.
Zijn wat meldingen van mensen die hier succes mee hebben.

Aan het wifi hangen is pas relevant als je de update melding hebt gekregen, deze melding krijg je "gewoon" over de mobiele internet verbinding (die altijd aan staat).