Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan niet wennen aan het niet hebben van een overzicht. Die file info is zo random. Op de kaart zijn files slecht zichtbaar en je hebt geen idee wanneer de files komen. Daarnaast over gele, oranje lijnen terwijl daar dus helemaal niets staat. De echte files vallen niet meer op. Gisteren gereden met TomTom, die begon al 15 km van te voren om te leiden terwijl google dat pas op het laatste momen zonder duidelijk waarschuwing deed.
Ik wil je geloven, maar vanavond weeral geconfronteerd met Waze die me een 20km rondje op de ring wou cadeau doen, terwijl het volgens Tesla sneller was doorheen het centrum. En dan laat ik Waze net voor de aansluiting met de ring toch eens berekenen, en dan magisch verdwijnen files en is het volgens Waze ook beter om recht door het centrum te rijden.

Waze gebruikt ook heel veel historische data. Dat zie je goed tijdens het bouwverlof, waarbij Waze niet herkent dat er geen file is en er toch 20 minuten reistijd bij mept...
 
Ik wil je geloven, maar vanavond weeral geconfronteerd met Waze die me een 20km rondje op de ring wou cadeau doen, terwijl het volgens Tesla sneller was doorheen het centrum. En dan laat ik Waze net voor de aansluiting met de ring toch eens berekenen, en dan magisch verdwijnen files en is het volgens Waze ook beter om recht door het centrum te rijden.

Waze gebruikt ook heel veel historische data. Dat zie je goed tijdens het bouwverlof, waarbij Waze niet herkent dat er geen file is en er toch 20 minuten reistijd bij mept...

Ik vind verder dat de navigatie soms gekke dingen doet. Je een afrit verder laten rijden om dan langs de tegenovergestelde kant van de snelweg terug te moeten terwijl je er perfect zou geraakt zijn zonder dit omwegje. Die onnodige omleidingen zorgen ervoor dat ik steeds het kaartje check voor een kortere route zou niet mogen eigl.
 
Ik vind verder dat de navigatie soms gekke dingen doet. Je een afrit verder laten rijden om dan langs de tegenovergestelde kant van de snelweg terug te moeten terwijl je er perfect zou geraakt zijn zonder dit omwegje. Die onnodige omleidingen zorgen ervoor dat ik steeds het kaartje check voor een kortere route zou niet mogen eigl.
Ik weet van 1 locatie waar de navigatie tot voor kort moeite had met een stukje "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en daarom een lus maakte, maar dat is dus al opgelost. Voor de rest is de Tesla navigatie iets minder agressief in het nemen van parallelwegen en op- en afritten om files te vermijden. En al rijdende vind ik het display van Tesla overzichtelijker om te achterhalen waar file is, dan Waze.
 
Ik heb al diverse malen meegemaakt dat ik volgens de nav de snelweg af en op moest tijdens vakantie :-D maar ook in ons kikkerland soms rijrichting verkeerd. Probeer heb meestal te melden maar het lijkt op een gebed zonder einde.

Tesla zou gewoon map data van Open Street Map moeten gebruiken. Dan kloppen praktisch alle snelheden en wegen.

Laat ik dat maar eens gelijk Tweeten: Ramon Smits on Twitter

Dus.. mocht je het een goed idee vinden even de tweet liken.
 
Wel, vooreerst al omdat OpenStreetMap snelheidslimieten minder volledig zijn dan wat Tesla momenteel gebruikt.

Ik dacht wel dat Tesla sinds V9 MapBox gebruikt om informatie vanuit verschillende bronnen te mengen, waaronder OpenStreetMap.
 
Ik kan niet wennen aan het niet hebben van een overzicht. Die file info is zo random. Op de kaart zijn files slecht zichtbaar en je hebt geen idee wanneer de files komen. Daarnaast over gele, oranje lijnen terwijl daar dus helemaal niets staat. De echte files vallen niet meer op. Gisteren gereden met TomTom, die begon al 15 km van te voren om te leiden terwijl google dat pas op het laatste momen zonder duidelijk waarschuwing deed. Zijn er ook navigatie pagina's die je op de browser kan draaien die goed werken? Dus navigatie, geluiden etc? Heb die tesla Waze geprobeerd maar dat is ook behelpen. Weinig instel mogelijkheden en iedere keer weer toestemming geven voor gebruik gps.

Ik rijd al bijna 20 jaar in auto's met een ingebouwd navigatiesysteem. In mijn vorige auto's kon ik met een paar drukken op een knop c.q. een paar klikken op het scherm een actueel overzicht van de files krijgen, alfabetisch gesorteerd op wegnummer. Dat vond ik handig omdat in zo'n overzicht ook wordt weergegeven hoe lang de file is, hoeveel extra tijd het kost en vaak ook wat de oorzaak is. In de Tesla kan dat ook. Mijn eerste twee favorieten in de browser zijn de file-info van de anwb en van nu.nl. Drie keer klikken en ik heb een duidelijk en actueel overzicht. Omdat ik nogal eens in Duitsland onderweg ben heb ik ook de Duitse Stau-Info als favoriet toegevoegd.

Overigens vind ik de manier waarop de Tesla navigatie rekening houdt met files meestal behoorlijk accuraat. De verwachte aankomsttijd is veel nauwkeuriger dan in alle auto's die ik tot nu toe had en wordt ook telkens bijgewerkt op basis van actuele informatie. Je kunt wel degelijk zien waar de files zijn door even het overzicht van de hele route weer te geven.

Er zijn overigens nog veel andere dingen die kunnen worden verbeterd aan de navigatie (weergegeven correcte maximumsnelheden, alternatieve routes, tussenpunten, .....)
 
Huh? Ik had al lang v10. Stond bij instellingen in de app een rood aandachttrekkertje dat leidde naar
0F7171CC-3632-4FD9-9F31-7F5C10034EC5.png
 
Al paar dagen een vastgelopen download van 12.2 op 13% (draaiende op 11.1)...

Toch spijtig dat dit nog niet met een simpele 'annuleren', 'hervatten', dan wel soft/hard reboot te verhelpen is. Op internationale deel blijkt dat update opnieuw laten pushen via telefoon of chat enige oplossing is:D Beide uiteraard onbereikbaar.

Offline even terugdraaien naar laatste stabiele firmware versie v9 ook blij mee geweest, iets wat een 4 jaar oude desktop pc en 7 jaar oude server hier wel kunnen. Beta testen van nieuwste features en improvements (qua autopilot en rijvaardigheid) altijd leuk, maar terug kúnnen vallen naar was wel fijn geweest. Hopelijk hier ook wat meer in de toekomst, anders moet ik toch maar netflix en cuphead gaan testen als dat de speerpunten van de auto zijn... :p
 
Al paar dagen een vastgelopen download van 12.2 op 13% (draaiende op 11.1)...

Toch spijtig dat dit nog niet met een simpele 'annuleren', 'hervatten', dan wel soft/hard reboot te verhelpen is. Op internationale deel blijkt dat update opnieuw laten pushen via telefoon of chat enige oplossing is:D Beide uiteraard onbereikbaar.

Offline even terugdraaien naar laatste stabiele firmware versie v9 ook blij mee geweest, iets wat een 4 jaar oude desktop pc en 7 jaar oude server hier wel kunnen. Beta testen van nieuwste features en improvements (qua autopilot en rijvaardigheid) altijd leuk, maar terug kúnnen vallen naar was wel fijn geweest. Hopelijk hier ook wat meer in de toekomst, anders moet ik toch maar netflix en cuphead gaan testen als dat de speerpunten van de auto zijn... :p
Je kunt ook een serviceafspraak inschieten met het verzoek de uodate opnieuw te pushen. Bij mij werkte dat. Na enkele dagen kwam de update alsnog en werd de serviceafspraak verwijderd. Eigenlijk wel handiger dan bellen.
 
Je kunt ook een serviceafspraak inschieten met het verzoek de uodate opnieuw te pushen. Bij mij werkte dat. Na enkele dagen kwam de update alsnog en werd de serviceafspraak verwijderd. Eigenlijk wel handiger dan bellen.
Had idd dit verzoek eergisteren toegevoegd aan een eerdere openstaande serviceafspraak voor 4nov (software en achterklep stellen), aangezien ik geen tweede in kon plannen.

Wachten nog maar even geduldig af...
 
Die van mij staat rustig thuis aan de wifi, maar nog zonder melding van nieuwe software. Ik wacht rustig af. :)
Bij mij gebeurde er een paar dagen niets, maar toen ging ik op het scherm in de auto naar software updates (beneden in het hoofdmenu) en toen zei hij dat hij ging checken of er software updates waren en toen kon ik hem downloaden en installeren (32.12.2)...
 
  • Like
Reactions: Darth_Roel