Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij is de nieuwe .36 weer een worsteling om stabiele LTE te krijgen. Inmiddels zijn we weer wat resets verder, maar nog geen geluk.

Maar ik heb er wat nieuws bij: de navigatie stop er gewoon compleet mee. Ik heb een reset gedaan afgelopen middag in Arnhem. Vervolgens ben ik naar Utrecht gereden, maar volgens de navigatie sta ik nogsteeds in Arnhem. Ook zie ik dat de camera's geen rijbanen detecteren. Volgens het scherm achter het stuur rij ik in het niks. Ook hier helpen diverse resets niet tegen.

2018 MX met FSD overigens.

bij mij doet de LTE ook raar en stopt spotify er elke keer mee (ik denk met overschakelen van wifi naar LTE thuis bij wegrijden doet hij het vaak niet en ook regelmatig onderweg). Dit was nog voor de update van vannacht dus hopelik werkt het straks weer
 
Als zo’n beetje alle systemen uitvallen zal het heel goed kunnen dat de kilometerteller het ook af laat weten. Ik heb weleens iets gelezen over afwijkende standen of versprongen standen. Straks heb je misschien een halve ton minder?
Dat zou niet verkeerd zijn. Maar de km's worden wel geteld. Issues die ik tot nu toe heb gezien:

- Geen LTE
- Navigatie hangt op een bepaalde locatie
- Geen rijbaan herkenning in scherm achter stuur
- Autopilot wil niet harder dan 70 km/u
- Geluid van uitschakelen autopilot is apart (lijkt via een backup-speaker te komen?)

Afspraak ingeschoten bij Sec Duiven voor 20 nov. Hopelijk nemen ze eerder contact op en kan de mobiele service iets...
 
Is dit nieuw?
Ik dacht dat de preheating vroeger na 45minuten stopte nu 4 uur blijkbaar.
Gisteren geladen tijdens uitstap die wat langer uitliep dan voorzien en de wagen was per ongeluk vol. Op locatie voor overnachting aangekomen met 95%. Misschien paranoia, maar voor de batterijhygiëne, heb ik de preheating en zetelverwarming opgezet om de SoC toch wat lager te krijgen, in de veronderstelling dat deze na 45 minuten zou uitschakelen. Is dus goed gelukt. Op 4 uur 10% verbruik. Levert meteen goeie statistieken op. Op een autowegtrip à 100km/u gemiddeld, betekent die verwarming dus 10% vh verbruik (al zal je dan niet continu de zetelverwarming op hebben). Bij spitsverkeer al snel het dubbele.
2A991A60-0A83-4792-B602-D9CB07394614.jpeg
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Ik had ergens gelezen dat de M3 SR+ sneller ging kunnen laden aan superchargers, dat is nu gecapped op 100 KW. In de release notes vind ik er niets van terug (terwijl ik dit wel heb gezien voor US gebruikers) dus ik vermoed dat dit (nog) niet voor Europese gebruikers is?

Kan iemand dit bevestigen? Gaat laden met de nieuwe software nog altijd aan max 100KW ? Dus dit is enkel van toepassing op de M3 SR+.
 
Ik had ergens gelezen dat de M3 SR+ sneller ging kunnen laden aan superchargers, dat is nu gecapped op 100 KW. In de release notes vind ik er niets van terug (terwijl ik dit wel heb gezien voor US gebruikers) dus ik vermoed dat dit (nog) niet voor Europese gebruikers is?

Kan iemand dit bevestigen? Gaat laden met de nieuwe software nog altijd aan max 100KW ? Dus dit is enkel van toepassing op de M3 SR+.
Ik had dit overzicht op US forum gezien, daar staat het inderdaad in. Wat staat er wel in jouw release notes?
software-update-36-1.jpg
 
Is dit nieuw?
Ik dacht dat de preheating vroeger na 45minuten stopte nu 4 uur blijkbaar.
Gisteren geladen tijdens uitstap die wat langer uitliep dan voorzien en de wagen was per ongeluk vol. Op locatie voor overnachting aangekomen met 95%. Misschien paranoia, maar voor de batterijhygiëne, heb ik de preheating en zetelverwarming opgezet om de SoC toch wat lager te krijgen, in de veronderstelling dat deze na 45 minuten zou uitschakelen. Is dus goed gelukt. Op 4 uur 10% verbruik. Levert meteen goeie statistieken op. Op een autowegtrip à 100km/u gemiddeld, betekent die verwarming dus 10% vh verbruik (al zal je dan niet continu de zetelverwarming op hebben). Bij spitsverkeer al snel het dubbele. View attachment 475995
Airco laten draaien is geen preheating, en die melding krijg je inderdaad na 4 uur dat de airco draait maar er geen activiteit is.

Ik heb via TeslaFi een automatische taak dat de auto tijdens weekdagen wanneer ie aan de stekker hangt lekker moet opwarmen tegen 7u50, en als ik om 11u50 nog nergens naartoe ben gereden, krijg ik ook die melding.