Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat hier gewoon om al het verkeer op de invoegsstrook die hij helder wit aangeeft. Niet om invoegend verkeer. Het is altijd zo dat hij remt om verkeer op een invoegstrook ruimte te geven ongeacht hun positie op die strook.

natuurlijk ken ik de situaties waar iemand iets te dicht op je lijn zit, maar dat is hier nooit het geval. Mijn auto geeft autos op invoegsstroken altijd voorrang. Hij remt gewoon om net achter ze te blijven en als ze dan net 100m uit de invoegsstrook (op spits/vluchtstrook) worden ze weer grijs en gaat hij er langs.
 
Alleen dat hij rustig wat snelheid vermindert in plaats van ineens te gaan remmen en je achterliggers de stuipen op het lijf te jagen en te doen vloeken van "wat voor een idioot is dat die op de rem gaat omdat er iemand voor hem invoegt, ik zat er bijna op!"

Normale chauffeurs gaan niet ineens remmen omdat er iemand voor hen invoegt.
En dan weer klagen dat je auto ruim van te voren gaat vertragen voor lucht.

Zoals gezegd: AP staat veilig ingesteld want Tesla kan het niet maken dat dat ding ongevallen veroorzaakt.
 
Het gaat hier gewoon om al het verkeer op de invoegsstrook die hij helder wit aangeeft. Niet om invoegend verkeer. Het is altijd zo dat hij remt om verkeer op een invoegstrook ruimte te geven ongeacht hun positie op die strook.

natuurlijk ken ik de situaties waar iemand iets te dicht op je lijn zit, maar dat is hier nooit het geval. Mijn auto geeft autos op invoegsstroken altijd voorrang. Hij remt gewoon om net achter ze te blijven en als ze dan net 100m uit de invoegsstrook (op spits/vluchtstrook) worden ze weer grijs en gaat hij er langs.
Ja, is goed toch? je auto herkent (nog) niet dat de spitsstrook open is, dus gaat ie ervan uit dat het verkeer op de invoegstrook, voor het einde van de invoegstrook, zal invoegen.
 
Iemand al wat meer ervaringen met het gepland opladen op tijd?

Vanmorgen wat getest met de m3:
SoC 64% - 80% (limiet ingesteld)

Insteltijd: 09:00h
Vertrektijd 12:00h
Planning start: 10:15h-10:30h

Start laden: 10:15h
Stop laden: 11:30h > 80%
Interieur verwarming 11:40h - 12:00h > temp naar 19,5gr

Op zich prima. Geen WIFI

Voor morgenochtend eens instellen dat het laden in de nacht moet plaatsvinden met vertrektijd 08:00h. Benieuwd of hij dan automatisch stopt met laden om 06h (piektijden USA)
 
Ik zou het wel leuk vinden als gepland verwarmen ook werkt zonder lader aangesloten, tot nu toe alleen lekker warm weg als de kabel erin zit
Dan blijft nog de oplossing, zelf aan denken en aanzetten 10mn voordat je vertrek via de App. Ik heb 5mn lopen van mijn kantoor stoel tot mijn auto en het is net goed :). Dat automatiseren zou idd best cool zijn idd. Volgens me zou het via third party app wel gedaan kunnen worden toch?
 
Dan blijft nog de oplossing, zelf aan denken en aanzetten 10mn voordat je vertrek via de App. Ik heb 5mn lopen van mijn kantoor stoel tot mijn auto en het is net goed :). Dat automatiseren zou idd best cool zijn idd. Volgens me zou het via third party app wel gedaan kunnen worden toch?
Schijnt met Teslafi te kunnen... Kan je een maand gratis proberen en kost dan iets van 50eur/usd per jaar geloof ik.

Zou zelf niet zo snel een 3rd party app de toegang tot mijn Tesla toevertrouwen. Inmiddels afgelopen weekend ook de API aan de praat gekregen qua uitlezen, binnenkort zelf wat aan elkaar scripten... :D
 
  • Like
Reactions: Cely
Schijnt met Teslafi te kunnen... Kan je een maand gratis proberen en kost dan iets van 50eur/usd per jaar geloof ik.

Zou zelf niet zo snel een 3rd party app de toegang tot mijn Tesla toevertrouwen. Inmiddels afgelopen weekend ook de API aan de praat gekregen qua uitlezen, binnenkort zelf wat aan elkaar scripten... :D

Yup, werkt prima. Niet vergeten een stop HVAC command toe te voegen op geplande vertrektijd, anders blijft die 4u draaien als je een dagje vrij hebt en de start HVAC command vergeet uit te zetten.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-11-20 om 19.37.55.png
    Schermafbeelding 2019-11-20 om 19.37.55.png
    32.4 KB · Views: 43
  • Like
Reactions: Geo_TM3
Vanochtend was mijn auto vastgevroren, zowel hardware- als softwarematig. Ik wilde voorverwarmen met de app, maar kon hem niet wakker krijgen. Dus er naartoe gelopen om hem uit zijn winterslaap te halen door even een deur te openen. Bleken de handgrepen aan de passagierszijde helemaal vastgevroren, geen beweging in de krijgen. Bestuurderszijde ging wel, maar de ramen gingen niet omlaag. Kreeg ik de deur niet meer dicht omdat de ruit door de chromen sierlijst werd tegengehouden. Dus met de deur op een kier terug naar binnen om te ontbijten. Toen het tijd was om weg te rijden zat er nog steeds geen beweging in het raam, maar kreeg ik op de een of andere manier wel de deur dicht. Na een kwartiertje rijden was alles ontdooid en kon ik de ramen weer openen.

Wel lastig dat de auto niet met de app gewekt kon worden. Ik heb er sinds V10 vaker last van dat hij moeilijk te wekken is, maar zo erg als vanochtend heb ik nog niet meegemaakt. De timing was ook niet bepaald lekker.

Ik zou het wel leuk vinden als gepland verwarmen ook werkt zonder lader aangesloten, tot nu toe alleen lekker warm weg als de kabel erin zit
Dat is ongeveer het enige wat ik echt mis uit mijn Zoe en Leaf: de uitgebreide instellingen voor laden/voorverwarmen. Vooral de Leaf was super: verwarmen en laden apart in te stellen. Laden kon je een start- en eindtijd opgeven of alleen een starttijd of alleen een eindtijd. En vrije keuze van de dagen van de week. We blijven hopen...

Mijn zomerroutine was om de andere dag inpluggen (ik doe dagelijks 100 km woon/werk, 4 dagen per week). Vanaf nu staat de limiet op 70% en plug ik elke dag in. Doet de voorverwarming het vanzelf, ook als zó koud is dat zelfs de software is bevroren en ik die niet met de app kan starten.
 
Iemand al wat meer ervaringen met het gepland opladen op tijd?

Vanmorgen wat getest met de m3:
SoC 64% - 80% (limiet ingesteld)

Insteltijd: 09:00h
Vertrektijd 12:00h
Planning start: 10:15h-10:30h

Start laden: 10:15h
Stop laden: 11:30h > 80%
Interieur verwarming 11:40h - 12:00h > temp naar 19,5gr

Op zich prima. Geen WIFI

Voor morgenochtend eens instellen dat het laden in de nacht moet plaatsvinden met vertrektijd 08:00h. Benieuwd of hij dan automatisch stopt met laden om 06h (piektijden USA)
Gebruik het nu ongeveer een week. Ik vertrek iedere dag op een ander moment en nooit echt vroeg. Ik stel ‘s avonds bij thuiskomst de vertrektijd in.

Bij vertrek ‘s ochtends staat de lading op de ingestelde 80% en is de auto heerlijk warm en de ramen ontdooid. Vooral vanochtend een genot!

Wel een misser dat de zijspiegels niet automatisch worden ontdooid.
 
Vandaag weer iets geks met versie 2019.36.2.1: Sta je, met NoA actief, te wachten achter een vrachtwagen, begint de auto ineens te rijden terwijl de vrachtwagen geen centimeter verschoven is. Heb de rem maar ingetrapt want ik verwachtte niet dat AP zelf nog ging stoppen...

Heb ik ooit ook meegemaakt, ook met vrachtwagen. Ik dacht toen dat hij misschien onder de achterkant door keek.
Twee weken terug opnieuw meegemaakt, nu achter gewone auto. Ook maar zelf geremd op 30 cm.
 
Vanochtend was mijn auto vastgevroren, zowel hardware- als softwarematig. Ik wilde voorverwarmen met de app, maar kon hem niet wakker krijgen. Dus er naartoe gelopen om hem uit zijn winterslaap te halen door even een deur te openen. Bleken de handgrepen aan de passagierszijde helemaal vastgevroren, geen beweging in de krijgen. Bestuurderszijde ging wel, maar de ramen gingen niet omlaag. Kreeg ik de deur niet meer dicht omdat de ruit door de chromen sierlijst werd tegengehouden. Dus met de deur op een kier terug naar binnen om te ontbijten. Toen het tijd was om weg te rijden zat er nog steeds geen beweging in het raam, maar kreeg ik op de een of andere manier wel de deur dicht. Na een kwartiertje rijden was alles ontdooid en kon ik de ramen weer openen.

Wel lastig dat de auto niet met de app gewekt kon worden. Ik heb er sinds V10 vaker last van dat hij moeilijk te wekken is, maar zo erg als vanochtend heb ik nog niet meegemaakt. De timing was ook niet bepaald lekker.

Dat is ongeveer het enige wat ik echt mis uit mijn Zoe en Leaf: de uitgebreide instellingen voor laden/voorverwarmen. Vooral de Leaf was super: verwarmen en laden apart in te stellen. Laden kon je een start- en eindtijd opgeven of alleen een starttijd of alleen een eindtijd. En vrije keuze van de dagen van de week. We blijven hopen...

Mijn zomerroutine was om de andere dag inpluggen (ik doe dagelijks 100 km woon/werk, 4 dagen per week). Vanaf nu staat de limiet op 70% en plug ik elke dag in. Doet de voorverwarming het vanzelf, ook als zó koud is dat zelfs de software is bevroren en ik die niet met de app kan starten.

Heb het vaker dat de app de auto niet kan wakker maken. Wat vaak wel lukt is de app even killen (iPhone) en weer opnieuw starten. Vaak krijg ik hem dan wel wakker. Soms na een paar keer herhalen.
 
  • Like
Reactions: arne-nl