Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb iets geks met een laatste update waarbij ik een geluid krijg alsof de riemen niet vastzitten terwijl ik in de P stand sta.
Dus ik zet auto in de P en dan riem los en dan piep,piep,piep. Nog nooit eerder gehad.

Ik twijfel of ik hier een servicebeurt voor moet gaan inplannen of gewoon maar even wachten tot een nieuwe update.
Iemand anders zoiets gehad?
Sleutel nog in het contact? ;)
 
Wat leven we hier in een onzinnig geregelde boel zeg met dat UN/ EU-getrut over de regels van de AP.

[
(spoel naar 3.38 minuten)

Ik vraag me af of de regels de toepassing bij ons momenteel erg beperken.....
Ja inderdaad -> de auto kan niet automatisch naar ons toekomen.
Maar de problemen van een paar maanden geleden zijn grotendeels opgelost zonder dat er regels soepeler geworden zijn :rolleyes:.
Vermelde versie is nog maar net uit in USA en komt volgens mij binnenkort ook naar NL (paar auto's hebben het ondertussen al in NL)

Deze week van Zaanstad via diverse rijkswegen naar Zuid Holland. Van oprit t/m afrit op FSD. Meer dan 75 km zonder ingrijpen. Dus geen meter zelf gestuurd! Uiteraard alleen mogelijk met ervaren FSD-chauffeur en rekening houden met beperkingen (voorbeeld niet op spitsstrook komen) Het was overigens in de spits, op rustige momenten kon ik dit een maand of 2 geleden ook al doen. Maar nu dus al mogelijk in de spits ;)
 
(spoel naar 3.38 minuten)

Man, als ik zie in de VS met 2019.40.1.1 hoe daar een lane change kan, zo vlot en soepel en dan ook nog op een provinciale weg.
Wat leven we hier in een onzinnig geregelde boel zeg met dat UN/ EU-getrut over de regels van de AP.

[
(spoel naar 3.38 minuten)
Er stond vandaag/gister nog een bericht op nos.nl dat blijkt dat mensen die kunnen omgaan met alle rijhulpmiddelen die moderne auto's hebben. Ze zij zich er onvoldoende van bewust dat al die hulpmiddelen wel de fout in kunnen gaan en nemen dan telaat de controle over de auto terug.

Er stond ook een case bij waarin duidelijk werd gemaakt dat een auto vaak niet kan kiezen of de gele (= volgens mij werkwerkzaamheden in nl) of witte lijnen moet volgen. In mijn ervaring kan de MX dat behoorlijk goed.

Helaas stond er nergens in dat we misschien de weginformatie (belijning, borden,etc) wat consistenter en duidelijker moeten maken.

M.a.w. verwacht voorlopig meer geen versoepeling, eerder het tegengestelde...
 
Ik vraag me af of de regels de toepassing bij ons momenteel erg beperken.....

Ik denk dan vooral aan de x-seconden regel waarbinnen een lane change moet beginnen en zijn afgerond, maar ook dat de knipper eerst een seconde moet wachten alvorens de manoevre te starten. En ook dat de AP bij het begin van de lane change moet kunnen voelen dat er iemand aan het stuur zit. Regels die in de VS niet van toepassing zijn, met als gevolg een veel soepelere handeling.
 
Er stond vandaag/gister nog een bericht op nos.nl dat blijkt dat mensen die kunnen omgaan met alle rijhulpmiddelen die moderne auto's hebben. Ze zij zich er onvoldoende van bewust dat al die hulpmiddelen wel de fout in kunnen gaan en nemen dan telaat de controle over de auto terug.

Het probleem is idd dat veel mensen zich niet verdiepen in de techniek en de (on)mogelijkheden. Ik stond gisteren bij een SC, waar een lieve mevrouw geen benul had dat er zoiets als een Sentry mode op haar Model 3 zit en wat je daar mee kunt.
 
Ik heb iets geks met een laatste update waarbij ik een geluid krijg alsof de riemen niet vastzitten terwijl ik in de P stand sta.
Dus ik zet auto in de P en dan riem los en dan piep,piep,piep. Nog nooit eerder gehad./QUOTE]

Misschien handig om in het vervolg de versie erbij te zetten. Ik neem aan dat dit 2019.36.2.3 is? Ik zit zelf (nog) op 2019.36.2.1 dus voor mij is dat de laatste update. ;)
 
Ik vraag me af of de regels de toepassing bij ons momenteel erg beperken.....
Ja inderdaad -> de auto kan niet automatisch naar ons toekomen.
Maar de problemen van een paar maanden geleden zijn grotendeels opgelost zonder dat er regels soepeler geworden zijn :rolleyes:.
Vermelde versie is nog maar net uit in USA en komt volgens mij binnenkort ook naar NL (paar auto's hebben het ondertussen al in NL)

Deze week van Zaanstad via diverse rijkswegen naar Zuid Holland. Van oprit t/m afrit op FSD. Meer dan 75 km zonder ingrijpen. Dus geen meter zelf gestuurd! Uiteraard alleen mogelijk met ervaren FSD-chauffeur en rekening houden met beperkingen (voorbeeld niet op spitsstrook komen) Het was overigens in de spits, op rustige momenten kon ik dit een maand of 2 geleden ook al doen. Maar nu dus al mogelijk in de spits ;)

De regels zijn hierin wel beperkend. Begin 2018 kon de auto ook op provinciale wegen en alle andere wegen waar meerdere banen aanwezig waren gebruik maken van auto lane change, was er geen 5 seconde regel en waren er ook geen issues met bochten.
 
Ik had van de week ook dat ik in een keer heel hard een soort van tak/tuk hoorde door de luidsprekers en dat ik alleen achter nog maar geluid had van de muziek. Hij stond niet echt superhard of zo maar lekker muziek op de achtergrond (3/4 stand). Na een reset deed alles het wel weer gewoon. Meer mensen last van??
 
Ik had van de week ook dat ik in een keer heel hard een soort van tak/tuk hoorde door de luidsprekers en dat ik alleen achter nog maar geluid had van de muziek. Hij stond niet echt superhard of zo maar lekker muziek op de achtergrond (3/4 stand). Na een reset deed alles het wel weer gewoon. Meer mensen last van??

Jep herkenbaar, ook al een paar keer gehad. Wat iets vaker voorkomt nog: zonder tak/tuk vallen paar speakers even kort weg en komen dan na 1-2 seconden weer terug. Is een software bugje. Zeker omdat het na reset gewoon soms weer weken/maanden goedgaat ;)
 
Is niet nodig. De wagen rekent automatisch de snelheidsbeperkingen om naar km/u. Heel handig. Vb als de limiet 50miles/u is, toont het dashboard 80km/u.

ja dat snap ik, maar ik vind het gewoon prettig om helemaal op miles en mph over te schakelen als ik daar ben, ook omdat locals dingen in miles aangeven en ook afstanden op borden etc, handig om dan ook je range etc daarop aangepast te zien, maar ieder z’n voorkeur!