Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend in het donker viel me op dat de browser / Chrome in het donker met een donker thema werkt, en niet meer zoals voorheen een scherm laat zien met een witte achtergrond. Dat is wel fijn, want minder storend. Het nadeel is echter dat de filelijst op de ANWB pagina nu ook donker is en dan leest blauwe tekst op een zwarte achtergrond niet zo goed.
 
ook 40.2.1 binnen. Ruitenwisser was beter maar het meest opmerkelijke vond ik dat nu ipv de algemene 'dode hoek detectie beperkt' aangegeven wordt welke camera een probleem heeft. Dat helpt enorm want dan weet ik iig welke ik schoon moet maken.

Vandaag eerste lange rit met 40.2.1. In het begin hevige regen, daarna werd het minder. Ruitenwissers waren bij de harde regen een drama. Ze bleven maar met interval wissen en ik zag bijna niets. Dus toch maar weer op handmatig. Bij lichte regen en opspattend water merk ik wel enige verbetering, maar per saldo is het absoluut niet wat ik ervan verwacht (gehoopt?) had.

Ik kreeg ook steeds maar weer een waarschuwing dat de camera op het linker spatbord geen goed zicht had. Ik dacht eerst dat het door de hevige regen kwam, maar ik ben 3x gestopt om de camera te poetsen en de melding kwam steeds weer terug. Ook toen het later veel minder hard regende. De melding was steeds even weg en kwam daarna weer. Bijzonder irritant omdat AP/NoAP daardoor niet goed werkte (geen auto lane change bijvoorbeeld).
 
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat sinds 36.2.4 de automatische ruitenwisserstand het weer prima doen in het donker bij regen. Een groot verschil met 36.2.1, waarbij ik eigenlijk steeds auto uit moest zetten in het donker. Vreemd want ik begrijp dat de ruitenwisseraanpassingen in 40.2.1 horen te zitten..
 
Vandaag eerste lange rit met 40.2.1. In het begin hevige regen, daarna werd het minder. Ruitenwissers waren bij de harde regen een drama. Ze bleven maar met interval wissen en ik zag bijna niets. Dus toch maar weer op handmatig. Bij lichte regen en opspattend water merk ik wel enige verbetering, maar per saldo is het absoluut niet wat ik ervan verwacht (gehoopt?) had.

Ik kreeg ook steeds maar weer een waarschuwing dat de camera op het linker spatbord geen goed zicht had. Ik dacht eerst dat het door de hevige regen kwam, maar ik ben 3x gestopt om de camera te poetsen en de melding kwam steeds weer terug. Ook toen het later veel minder hard regende. De melding was steeds even weg en kwam daarna weer. Bijzonder irritant omdat AP/NoAP daardoor niet goed werkte (geen auto lane change bijvoorbeeld).
Staat ook in de release dat de ruitenwissers nog moeten leren van de gebruikers.
 
Vandaag met 40.2.1 gereden. Hij slingert ontzettend op de weg als je langs vrachtwagens rijdt of auto’s met aanhangers. Vele malen meer dan in de vorige versies. Ontzettend irritant. Verder werken de ruitenwissers wel een stuk beter en lane change is sneller en gaat eerder. Verder geeft de auto nu ook aan welke camera slecht zicht heeft en wil de auto je sneller naar de rechterbaan hebben na het inhalen.
Jammer. Ik erger me ook aan het geslinger. Bij ieder lullig klein bestelbusje (kleiner dan mijn Tesla), gaat hij gedwee aan de kant. En als je dan ingehaald wordt, hupsakee, weer naar de andere kant. Niet leuk. Verder ben ik over het algemeen wel tevreden. Rijstrookwissels zijn stukken beter geworden en morgen kan ik zien of het in 40.2.1 nog verder vooruit gegaan is.
Sinds de update klapt bij ons de linker spiegel niet helemaal uit. Dit gebeurt zowel op mijn profiel als die van mijn vrouw. Door de spiegels in en uit te klappen gaat hij wel volledig open.

Sort / hard reset al gedaan. Gebeurt bij vorst maar ook bij 10°C.

Meer mensen last van?
Ja, 3 keer of zo. Sinds 36.2.4 niet meer.
 
Vanmorgen update gedaan , versie V10.1(2019.40.2.36F... ), ik krijg al enige tijd en ook bij deze update gewoon een wit , leeg scherm bij " wat is nieuw in deze update " Maw , weet dus gewoon niet weet de update heeft gebracht , is wel uitgevoerd , iemand bekend ? betreft een Tesla S 85kW modeljaar 2016
 

Attachments

  • IMG_1707.jpeg
    IMG_1707.jpeg
    247.1 KB · Views: 42
Ook 40.2.1 binnen.
Ruitenwissers werken niet naar behoren.
En dat slingert echt vreselijk, als of er een dronkenman achter het stuur zit. Maakt niet uit of je naast een vrachtwagen zit.
Nog nooit eerder gehad.
Lane change gaat wel sneller en geen echte plotselinge brakes gehad. Bij 350km afgelegd vandaag.
 
  • Informative
Reactions: bobobrob
Bij mij ook bij Model 3 LR. Als je langs een lange rij vrachtwagens met net iets te veel ruimte tussen de wagens rijdt dan blijft mijn Model 3 als maar heen en weer slingeren, echt absurd dat zoiets nog niet is opgelost of op z'n minst uit te schakelen is. Het is zo erg dat ik na klachten van passagiers (en m'n eigen schaamte) AP maar uit zet. Ik ga hier een service afspraak voor maken.
Top! Lekker het toch al brakke service apparaat nog meer overspannen maken met een klacht die letterlijk iedereen hier heeft. Goed bezig, jij maakt de wereld een betere plek.o_O
 
  • Like
Reactions: watt
Vanmorgen update gedaan , versie V10.1(2019.40.2.36F... ), ik krijg al enige tijd en ook bij deze update gewoon een wit , leeg scherm bij " wat is nieuw in deze update " Maw , weet dus gewoon niet weet de update heeft gebracht , is wel uitgevoerd , iemand bekend ? betreft een Tesla S 85kW modeljaar 2016
zie foto
 

Attachments

  • 7919C93F-BAA8-4C68-A08B-5D828B4A76B5.jpeg
    7919C93F-BAA8-4C68-A08B-5D828B4A76B5.jpeg
    122 KB · Views: 30
  • 19B8F7C2-44E0-4598-B195-B10CAC8FBC0A.jpeg
    19B8F7C2-44E0-4598-B195-B10CAC8FBC0A.jpeg
    108.7 KB · Views: 32
Top! Lekker het toch al brakke service apparaat nog meer overspannen maken met een klacht die letterlijk iedereen hier heeft. Goed bezig, jij maakt de wereld een betere plek.o_O

Je zou eens moeten teruglezen wat er gebeurde toen de eerste Model 3's werden afgeleverd, bijna een jaar geleden.

Hele discussies van allerlei Model-3-kopers die Tesla de hele dag plat belden met vragen wanneer hun Tesla nu eindelijk kwam, want ze hadden toch gereserveerd en anderen die later besteld hadden, reden er al mee rond etc ect. Ellenlange conversaties over soms dagelijkse telefoongesprekken die er gevoerd werden met Tesla. Ook toen kwamen er tips om ze helemaal gek te bellen.

Even later heeft Tesla ingevoerd dat je ze helemaal niet meer kon bellen, ook niet om je normale vragen te stellen.
Het zal er wel niets mee te maken hebben.......... of toch wel?
 
  • Like
Reactions: watt
Ik deel de ervaringen van andere wat betref 2019.40, Lane change zijn een stuk soepeler (al vind ik nog dat hij net eerder mag beginnen), de ruitenwisser zijn nog niet bijzonder beter in harde regen wel als het niet zo hard regen maar daar gaat dus beter worden. Verder ook best veel slingerende gedrag ervaard op de snelweg, dit had ik eerder niet echt opgemerkt maar vandaag vond mijn medepassagiers zelfs het ook niet zo netjes... Maar toch waren ze onder de indruk hoe NoA bijna de hele route aan is gebleven :).

Wat betref feedback geven, volgens me kan je een bug report doen in de auto zelf en het zou me niet verbazen dat ze wat mensen hebben die forums en dergelijks volgen om juist dit soort informatie eruit te krijgen :).
 
Ik ervaar nog steeds het probleem van 'micro brakes', 2 a 3km afremmen bij het verplaatsen naar rechts bij een assisted lane change na het passeren van een voertuig dat ik al ruim gepasseerd ben. Heel erg hinderlijk en dit speelt nu bijna een jaar.

Het 'ping pongen' bij vrachtwagens vind ik enkel irritant voor mijn hand in het stuur.

Ook super storend is HVAC op auto altijd super hard blaast bij mijn Model S.

Verder ook nog steeds super veel aborts bij lane change assists. Zelfs als het rustig is. Ik zou graag eens met iemand willen testen want het werkt gewoon niet goed en ik time een lane change echt zo zodat AP het makkelijk moet lukken.
 
Ik ervaar nog steeds het probleem van 'micro brakes', 2 a 3km afremmen bij het verplaatsen naar rechts bij een assisted lane change na het passeren van een voertuig dat ik al ruim gepasseerd ben. Heel erg hinderlijk en dit speelt nu bijna een jaar.

Dat is het....ik merkte dit laatst ook al maar kon het niet duiden. Geen idee of dit met de nieuwe update is gewijzigd.
2019.36.2.1 had hier veel last van. 2019.36.2.4 heb ik nog niet veel kunnen testen.
 
Verder ook nog steeds super veel aborts bij lane change assists.

Dat is wel vreemd. Ik heb met de Model 3 alleen nog aborts als ik terug wil naar een rijbaan waarnaast in de meest rechtse rijbaan een vrachtwagen rijdt. Het lijkt dan alsof de AP interpreteert dat de vrachtwagen in mijn doel rijbaan rijdt. Ik zie dan ook op de display de vrachtwagen verspringen tussen twee rijbanen. Ik krijg dan ook een blinde hoek waarschuwing (vrachtwagen in rood en rode strepen).
Verder geen aborts meer gehad. Vandaag circa 275 km gereden met 2019.40.2.
 
Dat is wel vreemd. Ik heb met de Model 3 alleen nog aborts als ik terug wil naar een rijbaan waarnaast in de meest rechtse rijbaan een vrachtwagen rijdt. Het lijkt dan alsof de AP interpreteert dat de vrachtwagen in mijn doel rijbaan rijdt. Ik zie dan ook op de display de vrachtwagen verspringen tussen twee rijbanen. Ik krijg dan ook een blinde hoek waarschuwing (vrachtwagen in rood en rode strepen).
Verder geen aborts meer gehad. Vandaag circa 275 km gereden met 2019.40.2.

Ik heb het ook in flauwe bochten waar er geen verkeer op me heen zit. Bijvoorveeld, A58 -> A16 bij Breda
 
Ik heb het ook in flauwe bochten waar er geen verkeer op me heen zit. Bijvoorveeld, A58 -> A16 bij Breda
Ik rij bijna dagelijks honderden kilometers per dag volledig met NoA actief op de snelweg en heb misschien 1 of 2 keer een abort gehad, maar dat was met vrij heftige regen. Zelfs dan blijft NoA actief op mijn X. Het moet echt flink hard regenen wil ‘ie NoA eraf gooien. Ook maak ik lane changes in bochten op de snelweg met verkeer ervoor of erachter en gaat vlekkeloos. Ook het invoegen tussen auto’s in het algemeen gaat verbazingwekkend goed en subtiel. Zit nu nog op 2019.36.4 en ben nu de update naar 2019.40.2.1 aan het draaien.
 
En zojuist nog even snel een ritje gemaakt met 40.2.1. Wat een verschil! Nu kan AP direct ingeschakeld worden bij het oprijden van de invoegstrook van de snelweg, ook terwijl je zelf nog snelheid aan het maken bent. De snellere lane change is echt een verbetering en geeft een gevoel van meer zekerheid. Ook een paar vrachtwagens ingehaald en ei-de-lijk snapt NoA dat ik na het inhalen van een vrachtwagen direct terug naar de rechterbaan wil. Mocht hier ooit nog de “no confirmation lane change” toegestaan worden is dit zeker een verbetering. Het gaat de goede kant op.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Hbrink and Rdam5314