Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn S staat er nu 2019.40.2 op.

  • De navigatie start iedere keer zonder dat een reisdoel ingesteld heb. Telkens wil hij weer naar het laatst ingegeven reisdoel, om het weer ongedaan te maken, moet ik het reisdoel annuleren. Na opnieuw starten van de auto, staat het doel weer in de lijst en wil hij daar weer heen. Hebben jullie dat ook?
  • De laadpoort laat zich ook niet altijd direct ontgrendelen, niet via het scherm, niet via de app en niet via de sleutel, als ik het scherm reset met de kwee stuurknoppen, opent hij weer direct. Ook herkenbaar?
 
Jij zou inderdaad veel gelukkiger zijn in een Model S of X waar je met die 3e hendel zelf met één beweging kan kiezen tussen voorgetelde snelheidslimiet of je eigen snelheid instellen. Ook het handmatig aanpassen gaat zekerder; met 4 rukken aan de hendel kan ik perfect blindelings van 120 naar 100 km/u zakken, wat niet lukt met het scrollwieltje van de Model 3.

@wooter dat kun je oplossen door gewoon in de 3 volgens mij 1x of 2x te tappen op de max snelheid en AP past je snelheid aan. Feitelijk hetzelfde als het pookje in de S/X naar je toe te trekken.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Bij mijn S staat er nu 2019.40.2 op.

  • De navigatie start iedere keer zonder dat een reisdoel ingesteld heb. Telkens wil hij weer naar het laatst ingegeven reisdoel, om het weer ongedaan te maken, moet ik het reisdoel annuleren. Na opnieuw starten van de auto, staat het doel weer in de lijst en wil hij daar weer heen. Hebben jullie dat ook?
Dit is idd een nieuwe optie na een recente update. Adressen naar huis, werk (en/of via agenda naar Tesla gesynchroniseerd) worden automatisch in navi geladen. Kan in het menu ook weer uitgezet worden.
 
Cruise control welke bij slecht zicht niet meer beschikbaar is, dat is pas waardeloos. Volgens mij is hier niks aan te doen of wel?

Welk slecht weer? Gewoon je ruitenwisser op auto houden dan blijft CC/TACC/AP het ook gewoon doen.

Als het gaat om je radar die geblokkeerd is door de sneeuw even zorgen dat je auto goed schoon is en er wat WD40 opspuiten zodat de sneeuw niet zo makkelijk aanhecht.
 
Ja je kunt alles recht proberen te praten, maar er is geen enkele reden om op een 120 weg die vrijwel leeg is meerde malen naar een maximale snelheid van 85 terug te gaan.
Voor mij is TACC dus onbetrouwbaar en onbruikbaar en heb ik dus voorkeur voor een normale cruisecontrol.
Het heeft niks van doen met recht of krom praten, en het zal me worst wezen wat jij wilt - ik vertel je alleen dat, en waarom, je het op een Tesla niet gaat krijgen.

Welcome to the public beta for FSD, hoort erbij. Als je de voorkeur geeft aan ouderwetse meuk uit de 80'er jaren, of "battle tested known to be working rock solid features", heb je de verkeerde auto gekocht.
 
Welk slecht weer? Gewoon je ruitenwisser op auto houden dan blijft CC/TACC/AP het ook gewoon doen.

AP houdt het idd veel langer uit dan NoA bij regen, maar ook AP kan eruit klappen vanwege slecht weer. Zeldzaam maar gebeurt wel.

Overkwam me bv vorige week op weg naar Brussel op de E40 bij Sterrebeek, daar klapte ook AP eruit met de nodige toeters en bellen.
Wel takkeweer: veel regen met een hoop opspattend water, en belgische wegen he ...;)
 
AP houdt het idd veel langer uit dan NoA bij regen, maar ook AP kan eruit klappen vanwege slecht weer. Zeldzaam maar gebeurt wel.

Overkwam me bv vorige week op weg naar Brussel op de E40 bij Sterrebeek, daar klapte ook AP eruit met de nodige toeters en bellen.
Wel takkeweer: veel regen met een hoop opspattend water, en belgische wegen he ...;)

Tsja, België, daar hebben ze nooit van ZOAB gehoorde op de meeste trajecten of hebben al 30 jaar geen onderhoud gehad. In Nederland kun je eigenlijk altijd met NOA rijden, zelfs bij een flinke bui.

Maar zekers, bij echt een hoos bui stopt AP ook

 
Het heeft niks van doen met recht of krom praten, en het zal me worst wezen wat jij wilt - ik vertel je alleen dat, en waarom, je het op een Tesla niet gaat krijgen.
Welcome to the public beta for FSD, hoort erbij. Als je de voorkeur geeft aan ouderwetse meuk uit de 80'er jaren, of "battle tested known to be working rock solid features", heb je de verkeerde auto gekocht.
Tjemig, hoeveel onzin kan je uitkramen. In de jaren 80 was een auto ook al een vervoermiddel om je van A naar B te brengen. Volgens mij is dat met een Tesla ook nog steeds zo. Basis functionaliteit. Net als een werkende cruise control. Dat NoA/FSD nieuwe is en dus Beta dat begrijp ik en daarom heb ik dat ook niet aangeschaft.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Tsja, België, daar hebben ze nooit van ZOAB gehoorde op de meeste trajecten of hebben al 30 jaar geen onderhoud gehad. In Nederland kun je eigenlijk altijd met NOA rijden, zelfs bij een flinke bui.

Maar zekers, bij echt een hoos bui stopt AP ook

Van de week zelfde omstandigheden in België maar dan in de avond.

heb er vertrouwen in dat het met de komende update een stap verder is
 
Tja. Ik heb dat eerder gelezen en geprobeerd. Wellicht begrijp ik het niet goed maar iig is mij niet duidelijk hoe ik, gezeten in een auto die in 4 seconden van 0 naar 100 gaat, na het inschakelen van de TACC tegelijkertijd een gaspedaal moet blijven indrukken en met het duimwieltje de snelheid naar beneden moet krijgen (-30 km) terwijl die auto onderhand steeds sneller gaat. Als ik alleen het pedaal maar inhoud (ik laat mijn gaspedaal altijd pas los als de CC het overneemt) dan werkt dit niet. Wat mis ik?

Ik heb het nog eens geprobeerd. Het werkt als volgt:

1 trap je 'gaspedaal' in en hou die ingedrukt op de snelheid die je rijdt of wilt gaan rijden
2 zet dan de TACC aan en hou ondertussen je voet op het gaspedaal
3 de auto zal dan niet accelereren, maar blijft de snelheid houden die je met de voet hebt aangegeven via het gaspedaal
4 hou nog steeds het pedaal ingedrukt en draai ondertussen met je duim het wieltje op het stuur naar de gewenste snelheid
5 heb je met het wieltje de gewenste snelheid bereikt, laat dan pas het pedaal los, de TACC pakt dan de door jou ingestelde snelheid

Het is even wennen, maar het werkt wel (in mijn Model 3) en voorkomt (hard) accelereren.
 
Na 40.2.1 geen nieuwe “test-versies” meer gezien. Broeit er een grotere release? Nog niet zo’n lange tijd gezien zonder “nieuwe features” geruchten. Spannend.
Zou er een verrassende kerst easter-egg aankomen??

Ik vermoed dat er naarstig wordt geanalyseerd wat goed en niet goed is gegaan met het uitbrengen van 40.2.1.
Ik zou al blij zijn als er op korte termijn een release komt die het slingeren wat minder heftig maakt.

Wat ik echt irritant vind is dat je niet per (achter)deur een kinderslot-vergrendeling in kan stellen. Hoe moeilijk moet dat zijn om softwarematig te regelen.
 
  • Like
Reactions: Primus
Na 40.2.1 geen nieuwe “test-versies” meer gezien. Broeit er een grotere release? Nog niet zo’n lange tijd gezien zonder “nieuwe features” geruchten. Spannend.
Zou er een verrassende kerst easter-egg aankomen??

Maar uiteraard zijn hier in EU tal van features die we nog niet hebben:


AP/FSD features:

- Smart summon
- NOA without confirmation
- Stoplicht herkenning
- Stopbord herkenning
- Echt snellere lange change

Na 1 januari schijnen de EU regels iets versoepelt te worden dus we houden hoop dat minstens 1 van deze features hier geactiveerd gaat worden.

"Basic" Features die ik graag zou zien maar never nooit gaan gebeuren:

- Volgorder browser favorites kunnen aanpassen zonder deze te moeten verwijderen
- Parkeerlicht links of rechts
- Browser weer op half scherm
- Browser + andere apps tegelijk herstellen
- Granny mode (Chilll vermogen delen door 2)
- Bluetooth audio + Car audio gemixed
- Web browser audio tijdens rijden (dus zonder video)
- Seat heaters achterin aanlaten, net zoals voorin
- Mistlamp automatisch inschakelen inclusief indien de auto in Reverse gaat voor meer licht

"Advanced" features:

- Multi tab browser
- Multi window browser
- App store voor officiele apps van Spotify, TuneIn, etc. zodat we eens goede full featured apps krijgen!
- Multi-point navigation
- Destination min SoC (ala abetterrouteplanner)
- Temperatuur aanduiding van het pack zoals in de Ludicrous mode in de Energy Consumption (zit er gewoon al in, maar maak het beschikbaar voor iedereen!)
- Spotify offline support (waarschijnlijk nooit tot er een app store komt)
- Summon zonder internet
- SentryMode met B-stijl cameras, desnoods op wellicht een lagere framerate voor kenteken registratie indien je achteruit in een parkeervak staat (zoals bij mij 99% van de keren dat ik parkeer).
- Live view van alle cameras om zicht te controleren
- TeslaCam player/manager
- Event driven Data logger zodat al die online tools niet nodig zijn
- Pin to drive optioneel ook op basis van 2 factor authentication zodat ik ook een éénmalige code kan invoeren of NOG beter gewoon een QR code van het scherm kan scannen met de Tesla app

Super advanced features:

- SuC communicatie: Toewijzen plek voor maximale laadsnelheid op basis van historisch laadgegevens
- SuC dynamic routing op basis van (verwachte) SuC drukte, liever 10 minute omrijden, maar hiervoor moet Tesla wel multi-point navigation eerst ondersteunen inclusief required SoC at destination.

API Features:

- Lat/Long tonen van huidige bestemming
- http callback / smtp notificaties bij instappen/uitstappen/park/drive/reverse/stopcharting/startcharging, feitelijk alle notificaties voor state changes.



En dat zijn enkel de features die zo in me op komen!
 
Ik vermoed dat er naarstig wordt geanalyseerd wat goed en niet goed is gegaan met het uitbrengen van 40.2.1.
Ik zou al blij zijn als er op korte termijn een release komt die het slingeren wat minder heftig maakt.

Wat ik echt irritant vind is dat je niet per (achter)deur een kinderslot-vergrendeling in kan stellen. Hoe moeilijk moet dat zijn om softwarematig te regelen.

Eerste autos met 40.2.2 op teslafi gezien, bugfix release.

Voorlopig nog geen nieuwe features dus, maar bugfixes zijn ook welkom!

Ik vind het jammer dat (o.a. door de regelgeving? / gebrek aan neuralnet-data) er in europa zo weinig van de 40-release is overgebleven.
Niks van stopbord herkenning/snelheidsaanpassingen tov naastgelegen rijstrook-snelheid etc... We zullen het even met de ruitenwisser-update moeten doen.....
 
De 40.2.1 is echt heel irritant zelfs fatsoenlijk filerijden is er al niet meer bij.
Hij blijft continu extreem rechts in de rijstrook rijden zo erg dan mijn rechterspiegel zo ongeveer boven de scheidingsstreep hangt.
LTE en 3G data vallen steeds weg.

Ook heel veel meldingen dat bijv. de voor camera's geblokkeerd zijn.
No *sugar* Sherlock als je in de regen zonder aanleiding de ruitenwissers ineens laat stoppen dan ziet de camera uiteraard niets.
Zolang je zelf continu de ruitenwisser blijft bedienen gaat het redelijk goed maar ook op de andere camera's continu korte meldingen.
Ook uit het niets groot alarm dat de AP er mee opgehouden is en dat ik direct moet ingrijpen ondanks droog weer en dat de AP al 30km prima gewerkt heeft.