Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat gedweil is bij mij begonnen met de eerste update versie 10. Ik heb het vermoeden dat de auto ipv rijden met de lijnen kijkt naar de beschikbare ruimte. Dat is goed te zien met vrachtwagens en zo waar die dan ontwijkt. Best grote stap vooruit, maar qua comfort niet zo.
Zal moeilijk op te lossen zijn denk ik

In 10 is hij begonnen bij mij om wat ruimte op te schuiven bij een vrachtwagen, maar bij de laatste doet hij dat tot halverwege de vrachtwagen en gaat dan terug naar het midden om meteen weer te corrigeren met wat ruimte voor de vrachtwagen. Dus telkens een soort S beweging langs een vrachtwagen. Verschrikkelijk irritant en onrustig.
 
Ik heb het nog eens geprobeerd. Het werkt als volgt:

1 trap je 'gaspedaal' in en hou die ingedrukt op de snelheid die je rijdt of wilt gaan rijden
2 zet dan de TACC aan en hou ondertussen je voet op het gaspedaal
3 de auto zal dan niet accelereren, maar blijft de snelheid houden die je met de voet hebt aangegeven via het gaspedaal
4 hou nog steeds het pedaal ingedrukt en draai ondertussen met je duim het wieltje op het stuur naar de gewenste snelheid
5 heb je met het wieltje de gewenste snelheid bereikt, laat dan pas het pedaal los, de TACC pakt dan de door jou ingestelde snelheid

Het is even wennen, maar het werkt wel (in mijn Model 3) en voorkomt (hard) accelereren.
Zo doe ik het ook. Maar een oplossing is het niet want hij blijft de snelheden daarna gewoon aanpassen als je van wegen met een hogere naar een lagere maximumsnelheid gaat of andersom. Het enige dat je hiermee voorkomt is dag de auto onder je vandaan schiet als je rustig rijdend de TACC aanzet op een weg waar je volgens het verouderde kaartmateriaal veel harder zou mogen rijden (ook al staan ze 500 meter verderop stil in de file)
 
Gebeurtenissen wil zeggen dat er iets is opgenomen. Als mensen voor je auto langs kunnen lopen, fietsen, rijden gebeurt dat heel vaak. Dat merk je niet in je App. Pas als het alarm echt afgaat en gaat loeien, dat zie je dat in je app.
Je bent de regendruppels nog vergeten. Na een nachtje regen heb ik zo 250 meldingen van incidenten op m’n scherm. En een melding dat de schrijfsnelheid van de USB stick te laag is. Die laatste negeer ik inmiddels volledig. Na hoogstens een dag doet die het gewoon weer.

Er zal tijdens die nachtelijke regenbui maar een krantenbezorger tegen de auto zijn opgereden. Zie die beelden er maar tussenuit te vissen (maar ja, vroeger hadden we helemaal nooit beelden).
 
Je bent de regendruppels nog vergeten. Na een nachtje regen heb ik zo 250 meldingen van incidenten op m’n scherm. En een melding dat de schrijfsnelheid van de USB stick te laag is. Die laatste negeer ik inmiddels volledig. Na hoogstens een dag doet die het gewoon weer.

Er zal tijdens die nachtelijke regenbui maar een krantenbezorger tegen de auto zijn opgereden. Zie die beelden er maar tussenuit te vissen (maar ja, vroeger hadden we helemaal nooit beelden).

Ik heb hem maar zelden aan staan. De drain is teveel. De regendruppels had ik nog niet meegemaakt. Sentry mode is zo niet veel meer dan een gimmick. Sommige features van Tesla zijn best leuk. Een deel ervan werkt goed. Wij rijden in een experimenteerbord op wielen. Ooit zal het een stabiel ding worden. Hoop ik.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Denk goed na voordat je de laatste update installeert. 40.2.2

Deze heeft de k.. regels van de EU regelgeving

Dit heeft volgens mij niets met Europa te maken. De EU eist geen OTA updated eens product op de markt is. Is gewoon weer een belachelijke Tesla story om de AP1 wagens verder OTA af te breken zodat we massaal naar nieuwe wagens over gaan... het enige wat Tesla verdient is een massale rechtszaak! Na de SUC story nu de AP story... alleen maar motivatie on geen nieuwe te kopen.
 
Misschien komen de AP beperkingen in een volgende update niet meer voor.

Die kans is bijzonder klein :rolleyes:

Als Tesla besluit om de software te behouden welke op moment van uitgave auto goedgekeurd is/was kan er weinig gebeuren zolang het niet voor opvallend veel onveilige situaties zorgt. (er rijden ook GOEDGEKEURDE auto's rond zonder gordels, mistlichten, bandenspanningsmetingen, etc. :))

Op het moment dat Tesla besluit om veel tijd te stoppen in een update van software zal men dit niet zo snel weer terugdraaien vrees ik voor de AP1 gebruikers.....:oops:)
 
Mijn autopilot volgt helemaal de regels niet. Die slaat er een slag naar die er op de gemiddelde weg in de Randstad vaker naast zit dan dat 'ie klopt. (...) Dat ding mist echt veel te veel data om voor mij een zinnige snelheid te verzinnen.

Ik dacht dat OpenStreetMaps voor snelheden werd gebruikt, maar het is Google Maps, of TomTom, of toch hun eigen engine (met o.a. OSM). Het merendeel op diverse forums denkt dat Google maps is de beste plek om snelheidsproblemen te fixen, dus dat ga ik zelf maar eens proberen.