Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een irritatiepuntje: bij de Model 3 SR+ werkt youtube/netflix/tunein/spotify niet meer via 4G, alleen wifi. Prima, in de US willen ze je in dat abonnementsmodel duwen, wat ik wel kan begrijpen. Ik wil er ook wel een tientje per maand voor betalen, echter kan je in nederland nog niet dat abonnement afsluiten!
Bij mij werkt Spotify nog wel via LTE/4G, de rest nog niet geprobeerd.
 
Tjonge, toch even naar mijn auto gelopen.
Wat kan Tesla toch blij zijn met de Tesla fanboys die zo heerlijk positief en uitbundig zijn over de kerst update.
Mijn eerste indruk: er is meer stukgemaakt dan bijgekomen.
Inderdaad, spraak doet nu echt niets meer. Slim voorrijden .... werkt niet. Spelletjes en muziek.... niet echt mee bezig.
+1 Net onhandig navigatie tijdens het rijden moeten intoetsten omdat het hele systeem niet meer werkt.
Word ik niet blij van.
 
Ik heb vannacht ook release 2019.40.50.1 ontvangen (M3P met HW2.5).

Ik krijg de optie "berichten synchroniseren" niet aangevinkt. Hij vraagt dan om de bluetooth verbinding met mijn telefoon opnieuw tot stand te brengen, en na ok langs mijn zijde doet hij dat ook, maar de optie blijft dan uit staan.

Ik heb de bluetooth verbinding al eens volledig verwijderd op beide apparaten ('vergeten'), en terug ingesteld, ook zonder resultaat. Een Tesla reboot deed ook niets.

Ik heb een Android (Sony XPeria).

Iemand een idee?
 
Ik heb vannacht ook release 2019.40.50.1 ontvangen (M3P met HW2.5).

Ik krijg de optie "berichten synchroniseren" niet aangevinkt. Hij vraagt dan om de bluetooth verbinding met mijn telefoon opnieuw tot stand te brengen, en na ok langs mijn zijde doet hij dat ook, maar de optie blijft dan uit staan.

Ik heb de bluetooth verbinding al eens volledig verwijderd op beide apparaten ('vergeten'), en terug ingesteld, ook zonder resultaat. Een Tesla reboot deed ook niets.

Ik heb een Android (Sony XPeria).

Iemand een idee?

Als je zelden SMSt mis je niks :) maar ik heb hetzelfde met m'n Pixel. Heb voor m'n gevoel bij alle mogelijke permissies gekeken.
 
Ik heb vannacht ook release 2019.40.50.1 ontvangen (M3P met HW2.5).

Ik krijg de optie "berichten synchroniseren" niet aangevinkt. Hij vraagt dan om de bluetooth verbinding met mijn telefoon opnieuw tot stand te brengen, en na ok langs mijn zijde doet hij dat ook, maar de optie blijft dan uit staan.

Ik heb de bluetooth verbinding al eens volledig verwijderd op beide apparaten ('vergeten'), en terug ingesteld, ook zonder resultaat. Een Tesla reboot deed ook niets.

Ik heb een Android (Sony XPeria).

Iemand een idee?
Dit soort problemen bestaan met veel auto's. De beste optie is meestal om de connectie op beide apparaten te verwijderen en dan opnieuw instellen. Als dat niet helpt....hopen op een firmware update.
 
Hier in Spanje werkt het voorrijden ook niet. Denk toch dat dat aan het continent ligt, niet aan het land.
Het gezwabber bij het inhalen van vrachtwagens lijkt wel weg, dat zou voor mij de update al de moeite waard maken.
AP lijkt weer een stukje zekerder en sneller te reageren, ook fijn.
Spraak besturing heb ik nog nooit gebruikt.
 
Hier in Spanje werkt het voorrijden ook niet. Denk toch dat dat aan het continent ligt, niet aan het land.
Het gezwabber bij het inhalen van vrachtwagens lijkt wel weg, dat zou voor mij de update al de moeite waard maken.
AP lijkt weer een stukje zekerder en sneller te reageren, ook fijn.
Spraak besturing heb ik nog nooit gebruikt.
Bedankt. Eindelijk wat goed nieuws ook. Tesla rijden is emotie, twee kanten op.
 
Apple hardware is veel geavanceerder dan Tesla (zelfs HW3) hardware.
Ik weet niet precies wat je onder 'geavanceerder' verstaat, maar HW3 is met straatlengte verschil het krachtigste neuraal net in een consumentenproduct.

Een neuraal net dat met het grootste gemak de spraakherkenning zou kunnen doen. Maar ik denk dat de architectuur dat niet toelaat en het dus op de veel tragere MCU moet. Maar ook die zou spraakherkenning aan moeten kunnen.
 
Wat kan Tesla toch blij zijn met de Tesla fanboys die zo heerlijk positief en uitbundig zijn over de kerst update.
Die zitten vooral in de US denk ik. Hier heb ik nog geen fanboy horen jubelen :)
En in de US krijgen ze ook meer.

Maar vergeet niet dat het tonen van verkeerslichten, rijstrookmarkeringen ed. een belangrijke stap is in de richting van een zelfrijdende auto. Op korte termijn helpt het je nergens mee, maar laat wel zien hoe de vlag erbij hangt. Ik ken geen enkel ander merk dat het op deze manier zou doen. De anderen zitten allemaal jaren in een laboratorium op iets te broeden, bij Tesla kun je het hele ontwikkelproces stap-voor-stap volgen. Dat is voor mij wel een reden om Tesla fanboy te zijn. ;)
 
Hmmm... Mijn eerste indruk toen ik de release note las was erg positief maar nu dat ik jullie lees vraag ik me af of ik het had moeten upgraden :'). Ik heb nog niet mee mogen rijden maar ik ga vrijdag en dit weekend weer twee lange ritten doen dus ben benieuwd... Het lezen en van berichten via de stuur ben ik toch erg benieuwd. Als het alleen met SMS werkt en niet whatsapp vraag ik me ook af of het nog echt nut heeft.
 
  • Helpful
Reactions: Namervio
Hier inderdaad nog niet. Lekker man,€6400 betaald voor FSD waar je met je AP2.0 al niets van terug ziet. En dat in de combinatie met MCU1 die ook steeds meer van alles uitgesloten wordt. Iets met spijt...
Ik weet niet beter of jij krijgt ook gewoon de HW3 upgrade en dus dezelfde capaciteiten qua FSD als ieder ander. Verder heeft Tesla jou geloof ik niets beloofd. Dus wat betreft jouw MCU1, misschien voel je je uitgesloten, maar als niewe features meer rekenkracht/geheugen vergen, moet Tesla die dan maar niet uitrollen omdat eigenaren van oudere auto's zich dan tekort gedaan voelen?
 
Ik heb vannacht ook release 2019.40.50.1 ontvangen (M3P met HW2.5).

Ik krijg de optie "berichten synchroniseren" niet aangevinkt. Hij vraagt dan om de bluetooth verbinding met mijn telefoon opnieuw tot stand te brengen, en na ok langs mijn zijde doet hij dat ook, maar de optie blijft dan uit staan.

Ik heb de bluetooth verbinding al eens volledig verwijderd op beide apparaten ('vergeten'), en terug ingesteld, ook zonder resultaat. Een Tesla reboot deed ook niets.

Ik heb een Android (Sony XPeria).

Iemand een idee?
Heb je op je telefoon onder Bluetooth -> Tesla -> Berichttoegang aangezet? Daarna kan je het pas aanzetten in de Tesla.
 
  • Helpful
Reactions: SparkyM3LR4WD
Heb je op je telefoon onder Bluetooth -> Tesla -> Berichttoegang aangezet? Daarna kan je het pas aanzetten in de Tesla.
Eigenlijk kan je dat pas doen nadat de auto met je telefoon heeft gecommuniceerd. De auto moet namelijk eerst kenbaar maken dat hij bericht synchronisatie ondersteund.
Als de Bluetooth op je telefoon het ook ondersteund moet je eerst de optie aanzetten op je tesla. Je krijgt dan een melding op je telefoon waarmee je toestemming kan geven. Als je dat doet is het geregeld.