Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ach ja, sommige mensen hebben teveel geld en geven expres gas bij het start- en eindpunt ivm inkomsten- en vermogensbelasting die ze willen ontduiken. Een bon kan je van de bedrijfswinst aftrekken............hahaha.:)

nee hoor, een bon mag je weliswaar zakelijk betalen, maar is een niet-aftrekbare post, dwz dat je deze niet van je winst af mag afhalen.
 
Huh? En regendetectie kan wel met een camera buiten focus? Dus graag in mogelijkheden denken. :)

Dus hoe kan zoiets? Ik kan aan 3 dingen denken.
  • De afstands-sensoren. Die zijn onbetrouwbaarder op langere afstand, maar dat betekent niet dat het direct na 1 meter volledig onbetrouwbaar is.
  • Video-analyse. Dus zoals duiven diepte zien. De camera is maar 1 oog, maar alleen kleine objecten recht ervoor zal de diepte-perceptie met deze methode niet goed werken.
  • De camera binnen combineren met die achterop?
Omdat ik het noet goed in mijn kop krijg dat hendel-naar-achteren-is-naar-voren-rijden-en-andersom, gaat het bij mij nog steeds wel eens mis. Ik zou het dus fijner vinden om in mijn profiel deze knop om te kunnen draaien, zodat ik met logica kan bedienen.
 
  • Like
Reactions: Cely
Tot 1 meter in rechte lijn vooruit ja ;)

Edit: ik bedoel dus niet bruikbaar voor de echte obstakel aware dinges.

Wat bedoel dan met "echte obstakel aware dinges"? Want inderdaad, er is misschien minder informatie beschikbaar dan voor, maar de auto weet dergelijk wel wat achter gebeurt in een bepaalde maat, dus denk dat rekening houden of er iets in de buurt van de auto is ivm de acceleratie bij de mogelijkheden zou kunnen horen. Ik wil iets heel simpel eigenlijk: dat je niet per ongeluk te veel gas kan geven als je 30cm van de paal achter je is bijv. en dus je eerst door kan hebben dat je achter aan het gaan ben (of misschien de biepjes harder aanzetten :oops:).
 
Ik ben blij dat Elon geen Lidars wil gebruiken. Al die, weliswaar onzichtbare (voor mensen), lasers lijkt me geen goed idee. We rijden nu al rond met massale hoeveelheden “vleermuis sensors”. En dus ook al radars. Ik vraag me wel eens af of dat allemaal erg gezond is...
Weet iemand op welke frequenties die radar in een Tesla werkt ?
 
Ik wordt nu toch wel heel erg nieuwsgierig naar de volgende update. Als 40 nog steeds staat voor het weeknummer dan beginnen we toch wel echt achter te lopen vergeleken met vorige versies. Daar was het verschil meestal een paar weken, nu meer dan 20!

Positief is dat ik veel oudere versies zie (althans op teslafi) die naar de .40 gaan. Ruimt oude zooi lekker op...

Als ik het ongeveer goed heb zit nu 75% van de MCU2 auto's op 2019.40.50.x en MCU1 heeft ruim 15% een 2019.40.2.x versie.

Ben heel benieuwd wat er in het vat zit.

Mijn FSD verwachting is dat het eerste half jaar een groot verschil gaat ontstaan tussen enerzijds HW3 en anderzijds de oudere versies. Dat duurt tot de beloofde hw upgrade is uitgevoerd. Verder zal er iets moeten gebeuren met MCU1 versus MCU2. Dat wil zeggen dat er net zoals nu twee branches blijven. Wat betreft de upgrade mogelijkheid kunnen we niets meer dan hopen.
 
Ik ben blij dat Elon geen Lidars wil gebruiken. Al die, weliswaar onzichtbare (voor mensen), lasers lijkt me geen goed idee. We rijden nu al rond met massale hoeveelheden “vleermuis sensors”. En dus ook al radars. Ik vraag me wel eens af of dat allemaal erg gezond is...
Weet iemand op welke frequenties die radar in een Tesla werkt ?
77GHz Continental ARS410 CV

Je kunt er vanuit gaan dat 30-50% van de energie van dit soort golflengtes wordt gereflecteerd door je lichaam en de rest geabsorbeerd. Energieën zijn niet hoog genoeg om chemische verbindingen te verbreken maar je kunt wel lokale opwarming verwachten als je je best doet. Vermogensopname is 6W, dus er gaat max 3W je huid in maar de efficiëntie van dat ding zal bepaald geen 100% zijn, detectie en processing kost ook power dus in de praktijk is het veel minder.

That said, dit verzwakt allemaal met minimaal het kwadraat van de afstand en er zijn belangrijker gezondheidsrisico's aan het vlak voor een auto lopen :D
 
Last edited:
77GHz Continental ARS410 CV

Je kunt er vanuit gaan dat 30-50% van de energie van dit soort golflengtes wordt gereflecteerd door je lichaam en de rest geabsorbeerd. Energieën zijn niet hoog genoeg om chemische verbindingen te verbreken maar je kunt wel lokale opwarming verwachten als je je best doet. Vermogensopname is 6W, dus er gaat plm 3W je huid in.

That said, dit verzwakt allemaal met minimaal het kwadraat van de afstand en er zijn belangrijker gezondheidsrisico's aan het vlak voor een auto lopen :D
Bedankt voor de info. Zo te zien aan de specs zal het inderdaad wel meevallen. Het ding is zo te zien een soort “Chirp” radar op erg laag vermogen.
 
Met het vochtige weer van de laatste weken zou ik wel graag op het 'camera' scherm een andere camera willen selecteren. Dan heb je even een idee waarmee AP moet werken. Voor het file-parkeren zou ik ook graag de camera van het spatbord (passagierskant) willen zien en bij het wegrijden zou die aan de bestuurderskant kunnen helpen om fietsers aan te zien komen. Technisch lijkt me dit geen enkel probleem.
 
Apple had al eerder aangekondigd dat de Iphone 11 een TOF camera zou hebben, maar dat is opgeschoven naar de volgende versie. Het is wel een erg innovatief met veel nieuwe toepassingsmogelijkheden.

Ik verwacht niet dat de straling een significant probleem gaat vormen.