Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat je 2 keer snel na mekaar moet tappen om stand 2 te krijgen.

Klopt, dit was altijd zo, maar functioneert niet (meer) bij mij.

Bizar. Sinds vannochtend doet ‘standje 2’ het weer. Het weer was wel wat frisser vandaag.
Ook vanavond op terugweg (6,7 graden) getest.

Als de grens echt 8 graden is, en dat de High stand (2) voorruitverwarming alleen <8 graden functioneert zou ik graag zien dat de grens in een volgende update wat opgehoogd wordt. Dit ivm condensvoming binnen.
 
Maar dit weekend had ik opeens dat hij helemaal niets meer hoort! Het microfoontje verschijnt, en de radio gaat uit, maar hij registreert niets, wat (en hoe hard :p ) ik ook roep. Dus niet "rijd... naar... huis... command not recognized" - oftewel verstaan wat ik zeg maar niet begrijpen - maar het blijft gewoon helemaal leeg, alsof hij me helemaal niet hoort.

Iemand dit ook opgemerkt?
Ik had afgelopen weekend precies hetzelfde.
 
ik dacht dat de voorruit/achterruit verwarming 2 verwarmingsstanden hadden, bedienbaar in de auto.
Stand 1: icoontje wordt ‘geel’
Stand 2: icoontje wordt ‘geel’ + ingekleurd.

Meestal preheat ik altijd de auto voor vertrek.
Als ik nu zonder ‘preheating’ wil wegrijden met dit weer, beslaan mijn ramen.
Maar ik krijg die voorruitverwarming niet op stand 2. Waarschijnlijk omdat het niet vriest oid?

Nu zit ik 3min te wachten in m’n S totdat ik ‘beeld’ heb van buiten.
Eerder gaan rijden is onverantwoord.

Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit eerder problemen mee heb gehad om de blower op de voorruit vol aan te krijgen.
Is er iets veranderd in een update afgelopen tijd? Of is de feature verplaatst?
M3 AWD; bij mij kan dat alleen bij de achterruit. Ik zal het morgen testen (mogelijk idd door temperatuur begrensd).
 
Het lijkt wel of alle programmeurs op de software tbv de Chinese markt zijn gezet (nav opening nwe fabriek) :rolleyes:.
Zover ik weet nog niet zal lang stil gebleven met updates in NL :confused:

Ik zou overigens wel graag de -voorheen perfecte- spraakbediening voor navi weer terug willen ;)
Ze zijn allemaal op de finalisatie van een superupdate gezet, om in combinatie met de bekendmaking van de jaarresultaten, de doodsteek toe te dienen aan de shorters.
coast to coast wordt een feit.

(Speculeren zonder enige kennis ter zake mag wel eens).
 
Ik had afgelopen weekend precies hetzelfde.
Ik ook.

vandaag ging het weer beter. Al doet bijna niets het. Navigatie is een drama. Bellen lukt af en toe. Wel de naam in beeld (ook bij lastige namen!) maar daarna “command not understood “ of doodleuk de juiste naam op het scherm vervangen door een niet bestaande naam. Om te janken.

wel grappig: van “stuur bericht naar” of de Engelse variant maakt ie (heel af en toe) steering wheel heater on.
Als je het nog een keer zegt, zet ie de stuur verwarming ook weer uit. Al die tijd blijft het stuur helaas wel koud. Ik heb een 3...
 
Deze morgen vertrokken uit een warme garage in de mist. AP onbruikbaar, na 500m diende ik al over te nemen. Nog een paar keer geprobeerd en telkens weer vloog AP eruit. Heb in het begin nog zwaar zitten twijfelen om FSD te nemen maar gelukkig niet gedaan. Als het systeem de lijntjes niet kan zien dan werkt het niet of zoals een passagier eens droog opmerkte, als ze de lijntjes tot in de zee trekken dan rijdt u auto gewoon los de zee in.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik ook.

vandaag ging het weer beter. Al doet bijna niets het. Navigatie is een drama. Bellen lukt af en toe. Wel de naam in beeld (ook bij lastige namen!) maar daarna “command not understood “ of doodleuk de juiste naam op het scherm vervangen door een niet bestaande naam. Om te janken.

wel grappig: van “stuur bericht naar” of de Engelse variant maakt ie (heel af en toe) steering wheel heater on.
Als je het nog een keer zegt, zet ie de stuur verwarming ook weer uit. Al die tijd blijft het stuur helaas wel koud. Ik heb een 3...
Maar......hebben wij stuurverwarming? Nooit geweten...........
 
Deze morgen vertrokken uit een warme garage in de mist. AP onbruikbaar, na 500m diende ik al over te nemen. Nog een paar keer geprobeerd en telkens weer vloog AP eruit. Heb in het begin nog zwaar zitten twijfelen om FSD te nemen maar gelukkig niet gedaan. Als het systeem de lijntjes niet kan zien dan werkt het niet of zoals een passagier eens droog opmerkte, als ze de lijntjes tot in de zee trekken dan rijdt u auto gewoon los de zee in.
Helemaal leuk: de kruizen die ik tegenwoordig steeds vaker vlak voor treinoverwegen op de weg zie staan. Grote paniek! Of oude en nieuwe lijnen door elkaar op snelwegen die worden aangepast. Grote paniek!

En hij volgt dan dus ook niet de voorganger. Dacht dat begrepen te hebben uit de handleiding.

Als ze straks volledig op autopilot rijden is het te hopen dat de grapjassen met verfspuiten ver weg blijven!
 
Deze week met laatste update op Model S opeens problemen, update zelf naar 2019.40.50.7 (model S) is weer een paar weken geleden.
Voice control werkt opeens helemaal niet meer, kan er niet eens mee bellen, en ook de ruitenwisser (deep rain) doet het helemaal niet meer....