Ik wacht wel een antwoord af. Het is wat te kort door de bocht om te stellen dat TACC slecht is, want ik heb in beide Tesla's absoluut geen problemen met TACC/AP.
Tjonge. Hoe vaak wil je het horen. Ik herhaal het graag:
Ik rijd zoveel mogelijk met TACC/AP/NoA enabled. Ik meld alles wat ik meemaak en niet klopt netjes aan Tesla. En vaak meld ik het ook hier omdat ik hoop dat de nieuwe versie problemen oplost. Wat ik op dit moment met 48.30 nog meemaak:
- stoplichten die UIT staan wordt toch voor geremd
- snelheidsborden worden verkeerd gelezen waardoor ik ineens terugga naar 30 waar de rest van het verkeer 80 rijd
- snelheidsborden van een ventweg worden gelezen in plaats van die van de mijne
- mijn auto wil stoppen voor stoplichten die op de weg BOVEN mij staan
- mijn auto schrikt terug van een baan wissel omdat er nog een baan verder een vrachtwagen rijdt, soms gaat hij in tweede instantie dan nog steeds
- te scherpe bochten in de weg wordt onverwacht voor geremd
- om vluchtheuvels heen wordt soms niet genoeg ruimte gehouden en raak ik de stoeprand
- de snelheidsbeperkingen op matrix borden worden niet gezien
Dat is dus waarom ik de TACC van Tesla slecht vind.
Hoe knap deze automaat ook is en hoe leuk ik het persoonlijk ook vind om hem aan te hebben:
- je moet beter opletten als hij aan staat dan als hij niet aan staat
- als ik gasten in mijn auto heb dan schaam ik me ervoor en dan zet ik hem uit
- deze knappe automaat kun je gewone burgers niet aandoen
Ik ben blij voor jou dat je al deze problemen niet hebt of dat je er niet aan stoort. Ik hoop voor mijzelf en anderen dat de TACC van Tesla snel stabieler en betrouwbaarder wordt. Ik beoordeel nieuwe releases niet op nieuwe spelletjes of scheetkussen opties en wel op het meer stabiel worden van de TACC. Dat maakt me de laatste 3 maanden een wat meer ontevreden mens in een super leuke auto.