Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Effe iets anders, waar ik vroeger meerdere malen (zeer snel) een collision warning kreeg, is dit nu veel minder tot zelfs onbestaand. Ik heb hem van medium naar early gezet om verder te “testen” al wil ik natuurlijk geen gevaarlijke situaties creëren....heb echt het gevoel dat hij veel later of niet reageert in soortgelijke situaties. Misschien eens een reset doen want de visualisatie is gisteren ook gecrashed....
 
Wat TACC betreft is het wat mij betreft simpel: de auto past constant de snelheid aan, niet conform de geldende snelheid ter plaatse. Daarnaast remt de auto op momenten dat daar absoluut geen reden voor is.

Dit deden al mij vorige auto’s zonder problemen wel goed.

Wat mij betreft een simpele constatering en (wat TACC betreft) een stap terug voor mij persoonlijk.

Dit staat los van het feit dat ik de MS een heerlijke auto vind om in te rijden.
Voilà. Ik heb vandaag 4 phantom brakes gehad op 2000 meter.
De eerste keer omdat de weg van asfalt naar betonweg veranderde (en daar ging de wagen echt volop in de ankers). 300 meter verderop omdat er een kleine vluchtheuvel in 't midden van de baan lag denk ik), nog wat verderop omdat er voetganger overstak (ik reed daar 50 km/h, die voetganger was een flink stuk voor me uit overgestoken, maar de wagen ging toch flink remmen) en daarna nog eens omdat, tsja, ik weet het echt niet.

Alle andere wagens die TACC hadden, hadden de mogelijkheid om over te schakelen op gewone, klassieke CC. Indien ik de optie had gehad vandaag had ik op dat moment echt de knop omgedraaid. Ik heb iig zonder TACC verder gereden.
 
  • Funny
Reactions: RioolRat
Het is bij mij nog altijd 3-2-1-uit, maar helaas ook telkens automatisch aan als ik hem in P zet. Het lijkt een GPS gebaseerd iets te zijn net zoals met de spiegels, alleen werkt het niet.


Is dat niet gewoon omdat dit bij profiel ‘Makkelijk Instappen’ zo ingesteld staat?

Inderdaad. Het wijzigen van de zetelverwarming, en ook de gewone verwarming, wordt automatisch bewaard in jouw profiel. Je zal de zetelverwarming eens ingeschakeld hebben terwijl jouw “makkelijk instappen” profiel geselecteerd was. Dus in dat profiel moet je dit opnieuw wijzigen.
 
  • Like
Reactions: dutchchili
Inderdaad ook gemerkt, maar is al tijdje dat de airco niet aanslaat in auto. Net als soms niet in auto stand of recirculatie interieur die aan staat na half uur nog steeds.. Was jaar geleden stuk beter..

Na de update naar 48.30 besloegen mijn ramen ook ineens. Wat bleek is dat de airco niet meer op automatisch stond. Stuurverwarming stond ook ineens uit. Gewoon weer op automatisch gezet en bedragen ramen verdwenen.
 
Ik wacht wel een antwoord af. Het is wat te kort door de bocht om te stellen dat TACC slecht is, want ik heb in beide Tesla's absoluut geen problemen met TACC/AP.

Tjonge. Hoe vaak wil je het horen. Ik herhaal het graag:
Ik rijd zoveel mogelijk met TACC/AP/NoA enabled. Ik meld alles wat ik meemaak en niet klopt netjes aan Tesla. En vaak meld ik het ook hier omdat ik hoop dat de nieuwe versie problemen oplost. Wat ik op dit moment met 48.30 nog meemaak:
- stoplichten die UIT staan wordt toch voor geremd
- snelheidsborden worden verkeerd gelezen waardoor ik ineens terugga naar 30 waar de rest van het verkeer 80 rijd
- snelheidsborden van een ventweg worden gelezen in plaats van die van de mijne
- mijn auto wil stoppen voor stoplichten die op de weg BOVEN mij staan
- mijn auto schrikt terug van een baan wissel omdat er nog een baan verder een vrachtwagen rijdt, soms gaat hij in tweede instantie dan nog steeds
- te scherpe bochten in de weg wordt onverwacht voor geremd
- om vluchtheuvels heen wordt soms niet genoeg ruimte gehouden en raak ik de stoeprand
- de snelheidsbeperkingen op matrix borden worden niet gezien

Dat is dus waarom ik de TACC van Tesla slecht vind.

Hoe knap deze automaat ook is en hoe leuk ik het persoonlijk ook vind om hem aan te hebben:
- je moet beter opletten als hij aan staat dan als hij niet aan staat
- als ik gasten in mijn auto heb dan schaam ik me ervoor en dan zet ik hem uit
- deze knappe automaat kun je gewone burgers niet aandoen

Ik ben blij voor jou dat je al deze problemen niet hebt of dat je er niet aan stoort. Ik hoop voor mijzelf en anderen dat de TACC van Tesla snel stabieler en betrouwbaarder wordt. Ik beoordeel nieuwe releases niet op nieuwe spelletjes of scheetkussen opties en wel op het meer stabiel worden van de TACC. Dat maakt me de laatste 3 maanden een wat meer ontevreden mens in een super leuke auto.
 
Voilà. Ik heb vandaag 4 phantom brakes gehad op 2000 meter.
De eerste keer omdat de weg van asfalt naar betonweg veranderde (en daar ging de wagen echt volop in de ankers). 300 meter verderop omdat er een kleine vluchtheuvel in 't midden van de baan lag denk ik), nog wat verderop omdat er voetganger overstak (ik reed daar 50 km/h, die voetganger was een flink stuk voor me uit overgestoken, maar de wagen ging toch flink remmen) en daarna nog eens omdat, tsja, ik weet het echt niet.

Alle andere wagens die TACC hadden, hadden de mogelijkheid om over te schakelen op gewone, klassieke CC. Indien ik de optie had gehad vandaag had ik op dat moment echt de knop omgedraaid. Ik heb iig zonder TACC verder gereden.

Die phatom breaks heb ik zelden, maar wel als een voetganger richting de weg loopt. Op dat moment reageert de auto te snel in mijn ogen.
Wat veel storender is, is dat de auto soms bij de afrit van de autosnelweg geen keuze kan maken welke rijstrook te nemen en dan eerst slingert en dan pas de autopilot er af gooit.

Verder wordt de TACC en autopilot wel beter al is het wel eens zo dat er soms een update is die een klein stapje terug doet.

Ik heb wel een vraag die misschien niet hier thuis hoort. Hoe krijgen we als Teslarijders de maximum snelheden van het Nederlandse wegennet nu eens goed? Ik rijd nu in mijn tweede Tesla (een rode Model 3 SR+) en hoopte dat hier in de afgelopen jaren wel verbetering zou optreden, maar helaas...
 
Wat TACC betreft is het wat mij betreft simpel: de auto past constant de snelheid aan, niet conform de geldende snelheid ter plaatse. Daarnaast remt de auto op momenten dat daar absoluut geen reden voor is.

Dit deden al mij vorige auto’s zonder problemen wel goed.

Wat mij betreft een simpele constatering en (wat TACC betreft) een stap terug voor mij persoonlijk.

Dit staat los van het feit dat ik de MS een heerlijke auto vind om in te rijden.


Ik vermoed dat niet bij iedereen de 'fleet speed' functionaliteit bekend is. Bij mij verminderd de auto vooral snelheid in de randstad op punten met in- en uitvoegend verkeer en punten die normaal druk zijn. Verder werkt TACC en FSD bij mij prima. Al maanden geen phantom brakes meer gehad. Zeker niet na installatie van HW3, maar ik weet niet in hoeverre dit er mee te maken heeft.

"Fleet Speed" (mis-)feature in 2019.8.6+
 
ik heb altijd mijn voet op het gaspedaal om snel gas te geven bij phatom breaks. Een soort wedstrijdje maak ik ervan. Helaas wint Elon Musk iedere keer

Tsja dat is ook mijn standaard instelling op AP/NoA, voet op de gas, meer kans om onverwachte t moeten accelereren dan remmen.
Wat misschien aantoont hoe "veilig" AP spel, alleen het vertaal ook vaak in gevaarlijke situaties. Nu heb ik toch vaker fout remmen dan eens niet remmen als het moet van AP eerlijk gezegd dus in dat opzicht wel logish.



**

Over de stoelverwarming nog even... Ik weet nu oprecht niet meer wat het was maar het is nu: uit-3-2-1-uit in ieder geval op 48.30... Ik denk dat ik gedroomd heb dat het ooit anders was (1-2-3 eerst dacht ik dus). Heel gek o_O.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Tjonge. Hoe vaak wil je het horen. Ik herhaal het graag:
Ik rijd zoveel mogelijk met TACC/AP/NoA enabled. Ik meld alles wat ik meemaak en niet klopt netjes aan Tesla. En vaak meld ik het ook hier omdat ik hoop dat de nieuwe versie problemen oplost. Wat ik op dit moment met 48.30 nog meemaak:
- stoplichten die UIT staan wordt toch voor geremd
- snelheidsborden worden verkeerd gelezen waardoor ik ineens terugga naar 30 waar de rest van het verkeer 80 rijd
- snelheidsborden van een ventweg worden gelezen in plaats van die van de mijne
- mijn auto wil stoppen voor stoplichten die op de weg BOVEN mij staan
- mijn auto schrikt terug van een baan wissel omdat er nog een baan verder een vrachtwagen rijdt, soms gaat hij in tweede instantie dan nog steeds
- te scherpe bochten in de weg wordt onverwacht voor geremd
- om vluchtheuvels heen wordt soms niet genoeg ruimte gehouden en raak ik de stoeprand
- de snelheidsbeperkingen op matrix borden worden niet gezien

Dat is dus waarom ik de TACC van Tesla slecht vind.

Hoe knap deze automaat ook is en hoe leuk ik het persoonlijk ook vind om hem aan te hebben:
- je moet beter opletten als hij aan staat dan als hij niet aan staat
- als ik gasten in mijn auto heb dan schaam ik me ervoor en dan zet ik hem uit
- deze knappe automaat kun je gewone burgers niet aandoen

Ik ben blij voor jou dat je al deze problemen niet hebt of dat je er niet aan stoort. Ik hoop voor mijzelf en anderen dat de TACC van Tesla snel stabieler en betrouwbaarder wordt. Ik beoordeel nieuwe releases niet op nieuwe spelletjes of scheetkussen opties en wel op het meer stabiel worden van de TACC. Dat maakt me de laatste 3 maanden een wat meer ontevreden mens in een super leuke auto.
De meeste van je meldingen zijn niet Traffic Aware Cruise Control, maar
  • stoplichten, remt ie in Europa altijd voor als je dat geactiveerd hebt in de instellingen. Is een beta feature van FSD/autopilot. Die heb je zelf expliciet moeten aanzetten.
  • snelheidsborden, is een recente feature. Kijk eens goed wat ie herkent. Ik heb op mijn traject een plek waar ie een zonaal verbodsbord voor +3,5t herkent als 30 km/u. Ook een feature van FSD/autopilot want op TACC past ie zelf geen snelheden aan.
  • snelheidsborden van een ventweg, idem: ik heb op mijn traject een weg links van me met een zonale beperking tot 50 km/u. Dat herkent ie ook. Ook FSD/autopilot want op TACC past ie geen snelheden aan.
  • baanwissels: ook geen TACC, maar FSD/autopilot.
  • vluchtheuvels ontwijken: ook geen TACC, maar FSD/autopilot.
  • snelheidsbeperkingen op matrix: nog niet ondersteund in FSD/autopilot. Nooit ondersteund in TACC.
Zoals je ziet heb ik die problemen ook, maar ik besef welke dingen je zelf moet activeren, en onder welke technologie ze vallen. Geen van de door jou opgesomde problemen zijn Traffic Aware Cruise Control.

Oh, en ik gebruik FSD/autopilot ook gewoon met gasten in de wagen. Als ie foutief een tragere snelheidslimiet leest of hanteert, geef ik zelf wat gas bij.

Ik daag je overigens uit een auto te vinden die alle bovenstaande mogelijkheden beter afhandelt dan Tesla. Ja, de TACC van de concurrentie zal misschien wat minder paniekerig vertragen bij vrachtwagens of zwakke weggebruikers, maar zal niet zo een goeie autosteer hebben (en waarschijnlijk niet eens vertragen bij vrachtwagens of zwakke weggebruikers omdat ze geprogrammeerd zijn om ze te negeren, dus je automaat is niet veiliger).
 
Wooter kan het uitleggen allemaal, dat weten we, maar ik ben het met Theo eens...
Omdat we fans zijn en benieuwd naar de voortgang gebruiken we AP/FSD, maar als je mensen in de auto hebt is het beschamend slecht en worden ze er bang en wagenziek van.
Iedereen die dat ontkent of beweren dat dat bij hen niet zo is, mogen dat best beweren.. zelfs opschrijven... Mooie omslag met "grimm" erop .... ;-)
 
Wooter kan het uitleggen allemaal, dat weten we, maar ik ben het met Theo eens...
Omdat we fans zijn en benieuwd naar de voortgang gebruiken we AP/FSD, maar als je mensen in de auto hebt is het beschamend slecht en worden ze er bang en wagenziek van.
Iedereen die dat ontkent of beweren dat dat bij hen niet zo is, mogen dat best beweren.. zelfs opschrijven... Mooie omslag met "grimm" erop .... ;-)
En toch heb je 2 M3’s zo te zien, zo beschamend slecht zijn ze dus blijkbaar niet:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: wooter
En toch heb je 2 M3’s zo te zien, zo beschamend slecht zijn ze dus blijkbaar niet:rolleyes:

Ja klopt.... Verder zijn het zalige auto's, maar Tesla liegt en bedriegt over wat FSD zou kunnen. En durven ze nog 'Echt waar' bij te zetten op de website. Plus allerlei beloftes met jaartallen erbij die niet kloppen.

Maar wij (ik en vriendin) zijn fans, dus vergeeflijk richting Tesla. Maar op de 2e hebben we al geen FSD meer genomen, waste of money. Gaat er tijdens de levensduur van de auto's niet meer komen in Europa.... En dan word het een hele dure 'hoef AP niet meer terug aan te zetten na een rijstrookwissel', want dat is het gewoon echt letterlijk..... De rest van FSD features gebruikt niemand omdat het onzin is (autopark/summon) en niet werkt/mag.

En bij enkele ingrepen en met samengeknepen billen per rit als FSD/AP er weer niks van bakt denken wij als fans 'whooo stoer man, het is er bijna' .. en mede-passagiers worden bang van luid gepiep en handmatige ingrepeen ( en strontziek) en vragen of je gewoon normaal kunt rijden... en helemaal begrijpelijk en dat is PRECIES het probleem. Als je er zonder Wooter bril naar kijkt ,werkt het eigenlijk nog steeds na al die jaren gewoon kut.