Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bijna 300km snelweg gereden en wat is FSD op snelweg fantastisch sinds de laatste updates. Hij heeft me gewoon helemaal naar huis gereden, incl knooppuntjes en t/m afrit. Geen enkele phantom break (1x omdat een idioot hem ervoor gooide maar dat is dus maar goed). Enige wat ik die 300km heb gedaan is baantjes wissel bevestigen (en best veel want ik reed stukje te hard, dus linkerbanenwerk).

Gewoon geniaal, hij had me dus echt ramp on ramp off kunnen rijden.

Als ze nou nog fixen dat m’n auto gewoon altijd opengaat als smartphone dichtbij komt en dat ik de laadpoort open kan doen zonder eerst auto te hoeven unlocken, dan is het een keurig product.

PS in bebouwde kom pakt ie nu de vluchtheuvelslingers ook veel beter dan eerst, en het netjes afremmen voor rotondes enzo is ook precies goed, dit komt dus ook wel goed.
 
Tjonge. Hoe vaak wil je het horen. Ik herhaal het graag:
Ik rijd zoveel mogelijk met TACC/AP/NoA enabled. Ik meld alles wat ik meemaak en niet klopt netjes aan Tesla. En vaak meld ik het ook hier omdat ik hoop dat de nieuwe versie problemen oplost. Wat ik op dit moment met 48.30 nog meemaak:
- stoplichten die UIT staan wordt toch voor geremd
- snelheidsborden worden verkeerd gelezen waardoor ik ineens terugga naar 30 waar de rest van het verkeer 80 rijd
- snelheidsborden van een ventweg worden gelezen in plaats van die van de mijne
- mijn auto wil stoppen voor stoplichten die op de weg BOVEN mij staan
- mijn auto schrikt terug van een baan wissel omdat er nog een baan verder een vrachtwagen rijdt, soms gaat hij in tweede instantie dan nog steeds
- te scherpe bochten in de weg wordt onverwacht voor geremd
- om vluchtheuvels heen wordt soms niet genoeg ruimte gehouden en raak ik de stoeprand
- de snelheidsbeperkingen op matrix borden worden niet gezien

Dat is dus waarom ik de TACC van Tesla slecht vind.

Hoe knap deze automaat ook is en hoe leuk ik het persoonlijk ook vind om hem aan te hebben:
- je moet beter opletten als hij aan staat dan als hij niet aan staat
- als ik gasten in mijn auto heb dan schaam ik me ervoor en dan zet ik hem uit
- deze knappe automaat kun je gewone burgers niet aandoen

Ik ben blij voor jou dat je al deze problemen niet hebt of dat je er niet aan stoort. Ik hoop voor mijzelf en anderen dat de TACC van Tesla snel stabieler en betrouwbaarder wordt. Ik beoordeel nieuwe releases niet op nieuwe spelletjes of scheetkussen opties en wel op het meer stabiel worden van de TACC. Dat maakt me de laatste 3 maanden een wat meer ontevreden mens in een super leuke auto.
Ik durf het bijna niet te zeggen, het lijkt hier welhaast niet welkom dit te vinden(ook nog even gecontroleerd of dit idd het tesla-forum is), maar ik herken dit gedrag niet in mijn M3P.
Vaak kies ik juist de Tesla omdat deze mij zo laat ontspannen. Heb slechts heel incidenteel een Phantom-brake(en geen phatom breaks). Dat van die passagiers, waarvoor ik mij zou moeten schamen, herken ik ook niet. Ik heb geen FSD, maar nog nooit zo’n fijne CC gehad.
Er rest dan nog de optie dat ik geen gewone burger ben..
 
  • Like
Reactions: wooter and Phil V
Ik vind het verder jammer dat er hier vaak zo op de man wordt gespeeld. Ik las met veel plezier altijd de berichten van Wim, die inmiddels eieren voor zijn geld heeft gekozen en met de noorderzon vertrokken is. De volgende op de nominatie-lijst lijkt Wooter te zijn, in mijn ogen heeft hij een (wat)zeer enthousiaste bijdrage met behoorlijk veel kennis. Dit leest nog altijd beter dan dat over- Hollandse-gezeur en gebruik van scheldwoorden.
 
Ik durf het bijna niet te zeggen, het lijkt hier welhaast niet welkom dit te vinden(ook nog even gecontroleerd of dit idd het tesla-forum is), maar ik herken dit gedrag niet in mijn M3P.
Vaak kies ik juist de Tesla omdat deze mij zo laat ontspannen. Heb slechts heel incidenteel een Phantom-brake(en geen phatom breaks). Dat van die passagiers, waarvoor ik mij zou moeten schamen, herken ik ook niet. Ik heb geen FSD, maar nog nooit zo’n fijne CC gehad.
Er rest dan nog de optie dat ik geen gewone burger ben..

Helemaal mee eens.
Onlangs nog met een ander merk gereden die op de site uitvoerig beschrijven dat ze intelligente rij-hulpsystemen hebben, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid was verre van die van Tesla. Natuurlijk is Tesla niet perfect maar doet het naar mijn idee minimaal net zo goed dan niet veel beter dan de andere merken. Uiteindelijk zal iedereen het anders ervaren, maar dat heeft ook te maken met verwachtingen die je hebt.

Om maar on-topic te blijven, de software versie 2020.48.xx is al beter en kan meer dan de versie die bij aflevering van de auto was geleverd.
Welk merk brengt zoveel updates met verbeteringen en uitbreidingen van features uit..... Dat het af en toe iets minder werkt neem ik voor lief want er komt vanzelf weer een verbetering.
Vergeet niet dat Tesla de wereld van conventionele autofabrikanten aan het denken heeft gezet en je ziet dat steeds meer merken komen met ota updates. Zonder Tesla zouden we nog steeds auto’s rijden die nooit een update zouden krijgen en alleen dat doen wat je kreeg bij de aflevering.
Mocht je liever geen nieuwe features willen of geen risico lopen dat de software iets anders gaat reageren dan je gewend bent, dan staat het je altijd vrij om de updates niet te installeren. Maar ja stilstand is achteruitgang en de meesten van ons op dit forum kiezen ervoor om braaf elke update te installeren....... Wat mij betreft mag je dan best aangeven dat iets niet goed werkt of anders werkt dan je had verwacht, maar om een hele klaagzang neer te zetten is ook weer niet nodig, dan had je de update niet moeten installeren, of dan had je voor een ander merk moeten kiezen.

En ja.... Elon zal altijd positief zijn over de features en de toekomstige mogelijkheden. Als hij dat 10 jaar geleden niet had gedaan waren we nu niet waar we nu zijn....
 
Het stopt niet tot je Wooter gelijk geeft. Daarom is hij ook moderator gekroond. Wooter is always right ;)

godbetere dat iemand enthousiast is ergens over. Ja, Wooter ziet altijd de zonzijde, maar wat een verademing is dat eigenlijk vergeleken met ons chagrijnige Hollanders.....
De FSD in mijn vrouws 3 werkt erg goed, in mijn ogen, zo goed, dat ik er over denk mijn 2014 S zonder AP in te ruilen voor een tweede Model 3 voor mezelf, of een nieuwere S met AP.
Ja, er zijn nog steeds dingen die fout gaan, maar er gaat veel meer goed.
 
Helemaal eens met de posters hierboven. Zelf zou ik er niet meer aan moeten denken lange stukken zonder NoA te rijden. Het is verre van perfect maar elke update is weer een stapje in de goede richting, en voelt als een kadootje. Sure, iets minder focus op games en meer op core functionaliteit zou mooi zijn, maar we komen er wel. Ik heb goede hoop voor een uitol van FSD beta in Europa met manual confirmations over een aantal maanden. Tesla is inmiddels in begonnen delen van de procedurele code in FSD beta te vervangen door NN (zie @greentheonly) en dan kan het heel snel gaan.
 
  • Like
Reactions: wooter and Mars2020
Ik vind het verder jammer dat er hier vaak zo op de man wordt gespeeld.
Inderdaad... als iemand hier ervaringen wil delen die een beetje kritisch zijn of als iemand een ander inzicht heeft dan wordt dat meteen afgedaan als zeuren, komt ooit wel een update voor, andere merken zijn nog veel slechter of “bij mij werkt het perfect dus wat jij zegt is verkeerd”. Geen ruimte om in te zien dat andere mensen andere ervaringen hebben die evenveel waarde hebben. Dit zie je in verschillende topics terugkomen.

Uiteindelijk willen we toch Tesla’s waar ook niet fanboys/fangirls graag in rijden? Al is het maar omdat veel mensen een partner hebben die niet kunnen leven met de zaken die zelfs ik (zegt de mild-kritische gek) graag voor lief neem. Iedereen hier heeft een grote interesse in Tesla en zelfs de grootste fan moet kritiek van anderen niet weerleggen omdat hij of zij hier geen last van heeft.

Als iemand elke dag naar zijn werk heen en terug nul phantom brakes heeft dan vind ik dat erg fijn voor hem. Als ik elke ochtend oostwaarts tegen de zon in er vijf heb en elke avond weer tegen de zon in 8 dan is dat vervelend. Ik snap dat hij erg blij is en verwacht dat hij dan begrijpt dat ik dat niet ben. Hetzelfde voor de ruitenwissers of andere zaken.

Er moet ruimte zijn om na elke update enthousiast te zijn over de verbeteringen en om kritiek te hebben op zaken die (voor sommige mensen) niet naar wens werken zodat we buiten onze eigen ervaringsbubbel komen.
 
Last edited:
Ik vind het verder jammer dat er hier vaak zo op de man wordt gespeeld. Ik las met veel plezier altijd de berichten van Wim, die inmiddels eieren voor zijn geld heeft gekozen en met de noorderzon vertrokken is. De volgende op de nominatie-lijst lijkt Wooter te zijn, in mijn ogen heeft hij een (wat)zeer enthousiaste bijdrage met behoorlijk veel kennis. Dit leest nog altijd beter dan dat over- Hollandse-gezeur en gebruik van scheldwoorden.

Ik herken op zichzelf best dat bij Wooter het glas nog driekwart vol is, als er alleen nog maar een bodem instaat, maar de andere kant op is het wat mij betreft nog veel erger. Sommige users hier zien echt alleen maar het negatieve en ik ken echt geen merk waar zoveel over wordt geklaagd als Tesla, terwijl mijn ervaring (met nu toch aardig wat Tesla's achter de rug) totaal anders is.

Meest recente voorbeeld dat de 2021 M3P verschrikkelijk sloom zou zijn als de accu niet (bijna) vol zit. Onder de 80% SOC zou hij het al afleggen tegen een M3LR. Nou, vanochtend maar even gemeten met 26% SOC en verdomd dat het niet waar is, nog steeds sneller dan een M3LR met volle accu en dan ook nog op vochtig wegdek terwijl het koud is.

Zo zijn er ook mensen die menen dat AP volstrekt onbruikbaar is. Nou, ik weet niet wat die mensen als referentiepunt hebben, maar ik vind AP (mits je het gebruikt op de juiste wegen) uitstekend functioneren. Een phantom brake is inmiddels zo zeldzaam dat ik er echt weer van opkijk.

FSD is wat mij betreft ook het geld niet waard in de EU, maar dat is ook veel meer het gevolg van de idiote regelgeving (en dan las ik ook nog dat volgens KPMG Nederland zo'n beetje het beste land is voor autonoom rijden, ik weet niet wat die gasten daar gesnoven hebben...), dan vanwege nalatigheid van Tesla.

En nee, Tesla is niet perfect. Ik heb met de MS85 natuurlijk een nieuwe motor gehad. Natuurlijk heb ik met de MS ook deurklinken moeten vervangen. Natuurlijk ben ik ook aan de beurt geweest voor draagarmen. Ik snap dat mensen die nu slowchargen aan de Supercharger pissed off zijn. Maar ik kan een boekwerk schrijven over VAG, Mercedes en BMW (al is dat laatste dan niet uit eigen hand). Vooral VAG. Wat een hoop gezeik is daar geweest en service bij Pon? Laatmenielache!

Dus als iedereen gewoon een beetje normaal gaat doen, in plaats van overdrijven, dan komt het vast wel goed.
 
Met je eigen account of het Tesla account? Bij mij werkt het Tesla account niet meer.
Eindelijk gevonden! Het Tesla account voor Spotify is alleen nog beschikbaar voor Premium Connectivity :

PremConn.png
 
Sinds de laatste .26 update van een kleine week geleden ondervind il wel een licht verhoogde vampire drain.
Van 1% per nacht (+-12uren) naar 2% per nacht. Wagen staat buiten bij +-2 graden.
Summon en Sentry staan UIT. Soft reset done.
Subjectief uiteraard, want echt meten kan ik het niet.
Is 2% per 12 uren normaal of ietwat aan de hoge kant ?
 
Het is jammer dat de discussies zo vaak ontaarden in persoonlijke aanvallen (waarvan een flink deel in dit draadje al niet meer te lezen is omdat ze zijn verwijderd).

Er zijn mensen die vooral negatief zijn over Tesla. Zulke gevoelens mag je hier delen (tenzij het alleen maar is om te trollen). Er zijn ook mensen die vooral positief zijn over Tesla, onder wie in elk geval twee van de moderators, Wooter en ondergetekende. Die gevoelens mag je hier ook delen.

Je mag ook aangeven waarom je meent dat de ander te negatief is, of waarom je meent dat de ander te positief is.

Wat je niet mag doen, is claimen dat je hier geen kritiek kunt uiten. Dat kan wel degelijk. En als een van de moderators je inhoudelijke kritiek op Tesla probeert te weerleggen, dan betekent dat niet dat niet dat je hier geen kritiek op Tesla mag uiten. Dat posten doen we namelijk op persoonlijke titel.

Het zou anders zijn als de moderators onwelvallige posts zouden verwijderen, alleen maar omdat ze het niet eens zijn met de kritische noten die erin staan. Dat gebeurt niet. Posts die worden verwijderd, zijn die waarin moderators (of anderen) persoonlijk worden aangevallen. Posts waarin wordt gesuggereerd dat moderators geen kritiek op Tesla toestaan.

Persoonlijk ben ik die insinuaties inmiddels behoorlijk zat. De giftige sfeer van de laatste tijd was zelfs een van de redenen dat ik een tijd lang minder actief was hier, en me meer ophield in een ander deel waar ik modereer, de Investor Thread. Ik zou dus graag zien dat we van die negatieve sfeer afkomen. Je mag het best hard spelen, maar alléén inhoudelijk en niet op de man (of vrouw). Dus wat mij betreft gaat er vanaf nu zero tolerance gelden voor persoonlijke aanvallen, op moderators maar ook op andere forumleden.

En nu weer on topic: software 2020-48.xx.