Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 623219

Ik heb er ook last van, vermoedelijk zit er teveel vocht in de deurspijl bij de camera waardoor bij koud weer het raampje aan de binnenkant beslaat. Voor zover ik gelezen heb is dit een gesloten systeem en kan deze vocht moeilijk wegkomen. Wordt een ritje SEC dus :(

B-pillar cameras fogging up?
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10173429-9999.pdf

Nee hoor, is niet gesloten. Die cameras zijn niet vacuum gemonteerd :)

Gewoon raampjes open begin van de rit, HVAC aan, AC op max. Trekt vanzelf weg
 
Sinds de laatste .26 update van een kleine week geleden ondervind il wel een licht verhoogde vampire drain.
Van 1% per nacht (+-12uren) naar 2% per nacht. Wagen staat buiten bij +-2 graden.
Summon en Sentry staan UIT. Soft reset done.
Subjectief uiteraard, want echt meten kan ik het niet.
Is 2% per 12 uren normaal of ietwat aan de hoge kant ?

Heb nu zelfs 7-8%!!
 
Heb nu zelfs 7-8%!!
Ik ook, maar één keer alleen verleden week, de nacht na de update. Omdat het geen tweede keer gebeurde, vond ik het niet de moeite om hier te vertellen. Maar de 2% per nacht nu vind ik ietwat aan de hooge kant. Ik wacht de .30 versie af. Schijnt weer een bugfix release te zijn.

Was vergeten erbij te vertellen dat de dag erop van deze onetime vampire drain van 7% ik mijn wagen via normale stopcontact heb bijgeladen naar 82%. En de volgende ochtend stond ie op 85% !!!
Begrijpe wie kan...Enfin, "give to Cesar what belongs to Cesar..."
 
Last edited by a moderator:
Sinds de laatste .26 update van een kleine week geleden ondervind il wel een licht verhoogde vampire drain.
Van 1% per nacht (+-12uren) naar 2% per nacht. Wagen staat buiten bij +-2 graden.
Summon en Sentry staan UIT. Soft reset done.
Subjectief uiteraard, want echt meten kan ik het niet.
Is 2% per 12 uren normaal of ietwat aan de hoge kant ?

Net als ik wilde reageren op dit forum dat ik waarneem dat er juist MINDER stroom verloren gaat, na de update, lees ik jouw reactie.

Kan aan het model liggen, misschien. Ik heb een 2020 model 3 performance.

En 4% per 24 uur lijkt mij realistisch. Heeft ook te maken met hoe vaak die sentry panikeert.
 
Net als ik wilde reageren op dit forum dat ik waarneem dat er juist MINDER stroom verloren gaat, na de update, lees ik jouw reactie.

Kan aan het model liggen, misschien. Ik heb een 2020 model 3 performance.

En 4% per 24 uur lijkt mij realistisch. Heeft ook te maken met hoe vaak die sentry panikeert.
Met Sentry uit en Teslamate streaming API (dus deep sleep, itt Teslafi etc) heb ik 0-1% per nacht gemiddeld. Soms uitschieters naar 4-5% maar dat is uitzonderlijk.
 
Heb nu zelfs 7-8%!!
Pas op dat je gepland laden met voorverwarmen niet aan hebt staan. Ik ging er ook vanuit dat hij dan door het laden te plannen de batterijtemperatuur op peil zou hebben, maar ik tref een verwarmde auto aan ‘s morgens. En dat kost procenten! Aan de lader had ik dus 88% en geen 90. Ik zie het verband niet. Bij opladen stel je voorverwarmen van de auto niet in lijkt mij.
 
Even mijn recente ervaringen posten met FSD en 48.26. Wij zijn met de kerst naar ons tweedy huis in Asturias, Spanje gereden. Twee keer 1650 km kunnen rijden op FSD, meer dan in in de voorafgaande twee maanden in totaal had gereden.

De ervaringen zijn zeer positief: geen phantom brakes en automatische rijstrook wisselingen geen soepel en snel. Zelfs de zeer bochtige snelweg tussen San Sebastián en Bilbao kon FSD goed aan, in het verleden was het onmogelijk om dit traject op de autopilot te rijden.

Circa 98% van de route met FSD gereden, enkel de periferique van Parijs zelf gereden.

(model X p100d, twee dagen voor vertrek upgrade gehad van mcu 1 naar 2 en van hardware 2 naar 3).
 
Ik ook, maar één keer alleen verleden week, de nacht na de update. Omdat het geen tweede keer gebeurde, vond ik het niet de moeite om hier te vertellen. Maar de 2% per nacht nu vind ik ietwat aan de hooge kant. Ik wacht de .30 versie af. Schijnt weer een bugfix release te zijn.

Was vergeten erbij te vertellen dat de dag erop van deze onetime vampire drain van 7% ik mijn wagen via normale stopcontact heb bijgeladen naar 82%. En de volgende ochtend stond ie op 85% !!!
Begrijpe wie kan...Enfin, "give to Cesar what belongs to Cesar..."

Heb het sinds de .30 versie. Opnieuw opgestart en vandaag heeft de vampier 9% eraf gesnoept. Heb geen lader thuis. Dit is niet grappig meer.