Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb af en toe ook last dat de ruitenwissers niet lekker werken (M3, 2019). Maar wat ik vooral merk is dat als ik de auto gewassen heb en een wax laagje op re ruiten zit dat hij ontzettend hard gaat met een klein beetje regen.

Bij droog weer heb ik er eigenlijk geen last van dat hij ineens aan gaat.

Het zou mooi zijn als ze nog een intensiteit instelling kunnen maken, had mijn vorige auto ook. Dan kan je de automatische stand zelf bijstellen.
 
Het zou mooi zijn als ze nog een intensiteit instelling kunnen maken, had mijn vorige auto ook. Dan kan je de automatische stand zelf bijstellen.
In tijden van AI kunnen ze beter conclusies trekken uit de momenten dat je overrulet en op basis daarvan automatisch de intensiteit aanpassen.
Daaraan zie je dat AI ook weer niet zo eenvoudig toe te passen is. Anders hadden ze het al gedaan.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Versie 20.4.1

Gisteren op de heenweg Naarden-Schiphol:

1) de navigatie bleef maar hangen in het berekenen van de route. Ongeacht welke bestemming. Onder het rijden de MCU maar gereset (blijft apart zonder de schermen rijden) en toen was het weg.

2) daarna was de auto erg nerveus. Beetje slingeren, versnellen/afremmen... erg onplezierig. Op een gegeven moment wilde ik zelfs FSD uitzetten.... Op de terugweg was alles weer weg....

Zelfde route met zelfde versie sw vorige week geen enkel probleem.

Camera's waren NIET vuil.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Versie 20.4.1 Gisteren op de heenweg Naarden-Schiphol:
1) de navigatie bleef maar hangen in het berekenen van de route. Ongeacht welke bestemming. Onder het rijden de MCU maar gereset (blijft apart zonder de schermen rijden) en toen was het weg.
2) daarna was de auto erg nerveus. Beetje slingeren, versnellen/afremmen... erg onplezierig. Op een gegeven moment wilde ik zelfs FSD uitzetten.... Op de terugweg was alles weer weg....
Ik had hetzelfde probleem na installatie 20.4.1.
Navigatie bleef hangen en gaf geen eindtijd. Ook geen blauwe lijn op de kaart, maar de gesproken instructies en routeschermpjes klopten wel.
De volgende dag een reset gedaan (2 stuur-knopjes tegelijk indrukken) en toen werkte alles weer als voorheen (geen nervositeit).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
In tijden van AI kunnen ze beter conclusies trekken uit de momenten dat je overrulet en op basis daarvan automatisch de intensiteit aanpassen.
Daaraan zie je dat AI ook weer niet zo eenvoudig toe te passen is. Anders hadden ze het al gedaan.
Los van dat je op moet passen bij het reward system van een AI. Zie ook de test met Coastrunners waar de onderzoekers de bootjes lieten racen in het spel; maar één van de bootjes uitvondt dat het meer punten verzamelde door trucjes te doen dan door te finishen:

 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Los van dat je op moet passen bij het reward system van een AI. Zie ook de test met Coastrunners waar de onderzoekers de bootjes lieten racen in het spel; maar één van de bootjes uitvondt dat het meer punten verzamelde door trucjes te doen dan door te finishen:

Tell me how you measure and I’ll tell you what I’ll do.
 
Ik heb al een tijdje last dat spotify minuten lang een wit scherm geeft bij het wegrijden. Probeer dan vaak te switchen tussen radio en spotify maar dat helpt ook niet.
Ja! Hier ook. Contact met service. Ze hebben me aangeraden om even af te melden en opnieuw aan te melden. Ook een reset door de twee scrollwieltjes ingedrukt te houden werd aangeraden. Geen succes tot nu toe…
 
  • Like
Reactions: ScoopT and Flummox
Ha ik wilde een topic maken met een vraag over Spotify, maar zie dat beide issues hierboven ook al staan.

Heel traag afspelen heb ik nu 2x gehad, bij mij werkt een reset via de 2 knoppen op het stuur. Al vind ik het maar niets om dat rijdend te moeten doen.

Het witte scherm is raar, hij speelt wel de playlist maar laadt de UI niet. Na een paar minuten wachten en ondertussen wat heen en weren tussen de radio en andere schermen lost dit tot nu toe wel op. Het ontneemt wel de focus can de weg en het overig verkeer, vind het niet heel prettig daarmee bezig te zijn.
 
Ik heb net 2023.20.7 aangeboden gekregen.
 
Ik heb net 2023.20.7 aangeboden gekregen.
FSD Beta is (momenteel nog) uitgesloten voor NL
Ik heb bij 2023.20.7 in release notes staan -> "bevat kleine aanpassingen en verbeteringen"
 
Ik heb al een tijdje last dat spotify minuten lang een wit scherm geeft bij het wegrijden. Probeer dan vaak te switchen tussen radio en spotify maar dat helpt ook niet.

Mijn issue lijkt vergelijkbaar, hoewel bij mij de UI van Spotify wel laadt, kan ik bijvoorbeeld niet naar een playlist, dan blijft het voor 10 seconden laden en daarna schiet de interface weer terug naar de homescreen.

Een paar minuten naar de radio luisteren en daarna wederom proberen gaat dan meestal wel weer goed. Dit probleem heb ik inmiddels al een paar maanden overigens…
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Ik gebruik spotify eigenlijk weinig. Maar heb geen streamingproblemen.
Alleen vind ik het scherm niet meer terug waarop staat wat met wat er momenteel afgespeeld wordt. Hij blijft bij afspelen op het zoekscherm staan. Alleen de kaart links onder op het scherm geeft aan wat er speelt, maar dat bevat minder info (vb, wat het volgende nr is).