Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.2.*

This site may earn commission on affiliate links.
Gaan we een beetje klagen ja... 😂😂😂
Hier nog steeds op 2023.44.30.14

En daar is hij dan dames en heren, NoICE zet een sprint in en ja, hij gaat, hij gaat en blijft maar gaan. Die gouden medaille lokt, zit het er nog in voor we aan 2024.3 beginnen?
Jawel hoor, daar is hij dan...
Maar waar blijft @Enzo63 ? Enzo, Enzo, Enzoooo...

Screenshot 2024-02-23 at 08.47.36.png
 
Last edited:
24.2.7 is heeft in mijn release notes alleen "kleine aanpassingen".
Heb tot nu toe geen problemen gehad met de ruitenwisser instelling en die stond bij mij altijd op "auto". Op de .7 versie voor het eerst veelvuldig handmatig moeten wissen of met voice het niveau in stellen. Ook voor het eerst totaal geen DAB radio na de update ook niet na wisselen van source (Spotify). Dan maar een reset gedurende het rijden, die duurde aanmerkelijk langer dan ik me kan herinneren maar wel weer normaal DAB radio. Bij de grens naar België verloor ik connectivity (heb premium), zag netwerk met een streep of met een"E" ervoor en pas ongeveer bij Antwerpen had ik de weer satelliet kaart terug. Op de terugweg geen problemen meer, direct radio en ook over de grens snel weer netwerk. Het regende toen nog net niet dus kon niet beoordelen hoe de ruitenwisser werken.
 
En daar is hij dan dames en heren, NoICE zet een sprint in en ja, hij gaat, hij gaat en blijft maar gaan. Die gouden medaille lokt, zit het er nog in voor we aan 2024.3 beginnen?
Jawel hoor, daar is hij dan...
Maar waar blijft @Enzo63 ? Enzo, Enzo, Enzoooo...

View attachment 1021021
Bij mij ook. Je was me net voor, ik was onderweg naar Hasselt. Idd een tweeeenheid 😀
 
  • Funny
Reactions: Krisja
Ik heb dat in al die bijna 5 jaar dus nog nooit hoeven doen, wel af en toe de verlichting opnieuw instellen via het service menu.

Wat ik dus ook zeg, het hoeft waarschijnlijk niet, maar aan de andere kant duurt het slechts enkele seconden.
Mijn ervaring in het verleden (en dan bedoel ik de mainframes waar ik op gewerkt heb en een reset bijna een uur duurde) is, dat het nooit kwaad kon/ kan om na een update de registers eens te resetten.
 
Na een update doe ik steeds een reset door de taal te veranderen en terug te zetten.
Moet het? Waarschijnlijk niet, maar dat is een gewoonte die is blijven hangen van toen de dieren nog konden praten en updates een restart vereisten...
Na de update doet de auto zelf ook een reboot. Ik ben een keer in de auto blijven zitten dan kan je alle stappen op het scherm zien welke hij uit voert (ook welke onderdelen hij updatet) en zal hij aan het einde laten zien dat hij de boel gaat herstarten.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Stan T. and Phil V
De belangrijkste problemen en observaties van een vakantieritje naar Zuid-Belgische kust en terug. Van alles door elkaar.
  • Ruitenwisser is nog steeds zwaar ondermaats. Heb diverse malen het op een vaste stand gezet - vooral met de buien van vrijdag 16de. Ik was erg veel handmatig aan het bijzwiepen.
  • Bij Gent een afslag totaal verkeerd aangegeven (afslaan over 60 meter ipv 200 meter). Er is nog redelijk wat verkeerde info over aantal banen, net zoals bij mijn thuisbasis.
  • Vanuit Frankrijk naar België blijft Tesla de snelheid 130 aangeven. Ik denken: was de snelheid niet 120 hier? FM maar aangezet, want er was ook geen bord met regels bij de grens. Yup, ook nog trajectcontrole.
  • Snelheden zaten er vaak flink naast. Maar ook FM gaf het soms verkeerd aan. Ik miste in België erg veel borden - zelfs "einde bebouwde kom" hing er niet altijd, terwijl ergens anders er zoveel borden hingen dat het ook niet meer duidelijk was. Dus reed vaak maar mee met de voorganger.
  • Matrixborden werkten geloof ik allemaal niet. Had verwacht dat dit Europees uitgerold zou zijn.
  • Bij afritsstroken blijft het knipperlicht aan, waar in NL dit na de baanwisseling gelijk uit gaat. Dus per land andere instellingen. Vreemd dat in NL het niet goed staat dan...
  • Regressie: tijdens parkeeracties is er een redelijk grote kans dat de auto in de parkeerstand gaat. Best irritant, want zit alleen aan het pookje en druk niet op het knopje.
  • De grootste lul ooit (1 achterlamp zichtbaar in de achteruitcamera en uitgebreid lichtsignalen, waar ik gewoon in een inhaaltreintje zat) zit in een witte Tesla M3(!). Typetje hangend-in-de-stoel en petje op. Levensgevaarlijk! Hopelijk niet van dit forum.
  • Driemaal is een laanwisseling afgebroken. Had gehoopt dat dit opgelost zou worden, want niet fijn als op de lijn de actie ineens FSD ermee kapt en ik over moet nemen.
  • Was verder ontspannend rijden en de (verlengde) Opaalkust is mooier dan verwacht - veel natuur tussen de hoge flats van de kustplaatsjes.
Dus samengevat: kleine dingen en veelal bestaande problemen, en vooral navigatie die ik nog steeds liever vervang door FM. De regressie is met de .7 versie er nog steeds.
 
Vmax detectie is een drama op secundaire wegen, sedert dat hij meer gebruik maakt van de snelheidsbordherkenning.
Ik heb de voorbije week een paar meldingen vanuit de wagen geregistreed en ik heb net een service request ingediend. We zouden dit beter allemaal doen.
Einde bebouwde kom herkent hij nooit. Idem voor een snelheidsbeperking die eindigt aan een kruispunt.
Bij meer dan de helft van de 70km/u wegen blijft hij aan 50 rijden. Mijn EAP aanschaf is dan half verloren geld. Ik moet zelf gas bij geven.
 
Ik heb de voorbije week een paar meldingen vanuit de wagen geregistreed en ik heb net een service request ingediend. We zouden dit beter allemaal doen.
Ik deed dat, en ben niet verder geraakt dan een SeC mannetje dat zegt "dat kunnen we niet oplossen".

Dat klopt, het SeC kan dat niet oplossen. Maar het is wel een bug. Maar het SeC en de service requests zijn blijkbaar niet gemaakt om om te gaan met bug reports.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik deed dat, en ben niet verder geraakt dan een SeC mannetje dat zegt "dat kunnen we niet oplossen".

Dat klopt, het SeC kan dat niet oplossen. Maar het is wel een bug. Maar het SeC en de service requests zijn blijkbaar niet gemaakt om om te gaan met bug reports.
Klopt, zoals in het service draadje gemeld, is alles wat buiten hun standaardprocessen valt een probleem. Ik heb aan mijn service request foto’s bijgevoegd van einde bebouwde kom borden. Als ze die bij de afdeling AP-software zouden krijgen is het meteen opgelost.
Het zou wel helpen mochten ze ineens honderden van die requests krijgen. Dan zou er wel bij iemand een lichtje gaan branden .
IMG_2655.png
 
Klopt, zoals in het service draadje gemeld, is alles wat buiten hun standaardprocessen valt een probleem. Ik heb aan mijn service request foto’s bijgevoegd van einde bebouwde kom borden. Als ze die bij de afdeling AP-software zouden krijgen is het meteen opgelost.
Het zou wel helpen mochten ze ineens honderden van die requests krijgen. Dan zou er wel bij iemand een lichtje gaan branden .
View attachment 1021769
Hoeveel verzoeken zouden ze sinds 2018 hebben gekregen alleen al over de ruitenwissers en wat hebben ze daarmee gedaan? En die tijd waren ze nog makkelijk bereikbaar. Nu alleen nog maar via een serviceverzoek.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Klopt, zoals in het service draadje gemeld, is alles wat buiten hun standaardprocessen valt een probleem. Ik heb aan mijn service request foto’s bijgevoegd van einde bebouwde kom borden. Als ze die bij de afdeling AP-software zouden krijgen is het meteen opgelost.
Het zou wel helpen mochten ze ineens honderden van die requests krijgen. Dan zou er wel bij iemand een lichtje gaan branden .
View attachment 1021769
Deze borden (en de begin bebouwde kom borden) worden niet herkend door AP.

Begin en einde van bebouwde kom wordt van de kaartgegevens gegeven als een zone waar je 50 mag.

Je probleem is waarschijnlijk een gewoon bord "50" staat dat ie dan wel herkent, en dan wacht ie op een einde 50 bord.

Verkeersbordenherkenning hebben namelijk voorrang over kaartgegevens.