Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
06D912C8-EF14-49FF-A54D-0F3F88DEF63F.jpeg
Deze dus
 
Aangezien er zoveel klagers zijn, jullie hebben toch OOK wel geklaagd via [email protected] en bij elke keer dat er iets mis gaat een voice report gedaan? Klagen hier op het forum heeft weinig zin als je het ook niet bij Tesla doet.

Net gedaan. Bug report werkt nauwelijks sinds de NL taal update en het 013 nummer heb vandaag gedurende 19 minuten proberen te bellen. Dus op je vraag ; ja
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Vandaag (helaas) 2019.16.2 geinstalleerd. 1 keer AP kunnen gebruiken en daarna de melding " cruise control niet beschikbaar". Zie ook geen ma snelheid en stuurtje meer in beeld. Gewone reset en totale reset heeft het niet opgelost. Morgen maar even langs SC rijden.
 
Lijkt erop dat de laatste update vooral een groot verschil is voor de Model S en X? Op de Model 3 was de nag altijd al na 15 seconden, maar met handen aan het stuur heb je daar geen last van, blijkbaar was dat op de S en X niet echt nodig voorheen? Zijn er mensen met een Model 3 die een groot verschil merken?
 
Ik heb ook de 2019.16.2 binnen. Net even een uurtje een proefrit gemaakt. Ik kan de voorlopige conclusie van sommigen bevestigen dat het best ok werkt als het rustig is. Geen gekke dingen mee gemaakt anders dan een keer een phantom brake. Ben benieuwd als het drukker is. Ik heb dus ook niet ervaren dat ingezette Lane Changes afgebroken worden. Wel bij veel fly-overs de melding dat de auto-steer potentieel uitgeschakeld kan worden wegens een “Scherpe bocht”. Helemaal eens met dat deze functionaliteit je a: een onveilig gevoel geeft in bochten en b: het ook onveilig is als auto-steer ineens op geeft. Die UN regelgeving moet nog maar eens onder de loep. Ik heb daarnaast het gevoel dat de autopilot de snelheid er in deze bochten abrupt verder uit probeert te halen om zo ook de laterale versnelling omlaag te brengen.

Daarnaast wel één interessante observatie gedaan. Zoals sommigen terecht al opmerkten heeft autopilot en dus ook NoA geen idee wanneer een rijstrook afgesloten is door werkzaamheden bijvoorbeeld. Op mijn route kwam ik een rijdende afzetting tegen. (De berm werd gemaaid) Ik heb zelf handmatig de lane change naar de nog vrije baan ingezet. Maar toen ik langs de rijdende afzetting en de pionnen op de rijbaan reed kreeg ik ineens een melding op het dashboard:

Wegwerkzaamheden gedetecteerd, autopilot / noa beperkt.

Ik weet de exacte bewoording niet precies meer en heb er geen foto van kunnen, maar heb nog nergens op het forum een vergelijkbare ervaring gelezen. Fijn dat daar ook de eerste stappen in worden gemaakt.
 
  • Informative
Reactions: Carl
Gister 2019.16.2 ontvangen. Zag wel grafisch wat veranderingen, zoals in het cluster. Als je bij een verkeerslicht stil staat, dat jouw auto dan erg wordt ingezoomd, en hij/zij/het heeft ook een witte kentekenplaat ;) Tijdens het rijden is de auto in het cluster weer een stuk kleiner, maar is het remlicht minder goed / nagenoeg niet zichtbaar als je afremt, dat vind ik wel jammer. In de oudere versies was de auto een stukje groter zichtbaar in het cluster en de achterlichten waren ook beter zichtbaar.
Op het grote scherm viel mij op dat de navigatiekaart nu ook de SuC locaties standaard lijkt weer te geven. Daarnaast is voor de geluidsinstellingen nu een aparte knop gemaakt naast de muziekbronkeuze, dat is wel handig. Niet dat je het vaak gebruikt, maar scheelt wel zoeken.
NoA zou beschikbaar moeten zijn. Ga ik vandaag uitproberen als ik naar de golfbaan ga.
 
  • Like
Reactions: Rohodo
Gisteren 200km Tilburg-Rdam vv tijdens spits, naar mijn gevoel betere AP, minder nerveus. NoA ook geprobeerd maar die kan zelfs in Madmax mode echt het verkeer rond Rotterdam niet aan. In ieder geval was ik niet geduldig genoeg en de auto’s om mij heen ook niet.

Anyway, niets van de horrorstories die je hier links en rechts leest. Op naar de volgende update met FSD features
 
Net even nagevraagd..

Ik heb dezelfde software en map, maar geen Noa.

De medewerkster vertelde dat ik nog een mapupdate nodig heb. Als ik het goed heb begrepen ( ze was slecht verstaanbaar) heb je eu-2018.2x nodig..

Wachten tot hij gedownload is dus. Hopelijk lukt het vandaag, want vanavond rij ik naar Luxemburg. Mooie gelegenheid om te testen
 
  • Informative
Reactions: Jobbeke
Ben totaal niet te spreken over de Emergency Lane Departure tot op heden. Heb nu een paar dagen 2019.16.2 en zit al op 6 onterechte ingrepen omdat AP de Nederlandse provinciale wegen met fietspaden niet goed herkent.

Zie bijvoorbeeld deze weg: Google Maps. Van dit soort opmaak barst het hier in de buurt, en het was voorheen al irritant dat je hier geen autosteer kon gebruiken - hij gaat tussen de 2 duidelijkste strepen rijden in de vooraanname dat het eenbaans eenrichtingsverkeer is. Beetje jammer maar ok, het zijn als je erover nadenkt ook vreemde layouts die alleen hier voorkomen dus prima dat ze daar nog aan moeten werken.

Het wordt echter een ander verhaal als ze nondeju keiharde alarmsignalen gaan geven en aan je stuur trekken als je rijdt waar je moet rijden en de AP dat ziet als een lane departure omdat je de lijn van het fietspad oversteekt en hij een boom naast de weg ziet. En je die optie niet structureel uit kunt zetten.
 
Last edited:
Ben totaal niet te spreken over de Emergency Lane Departure tot op heden. Heb nu een paar dagen 2019.16.2 en zit al op 6 onterechte ingrepen omdat AP de Nederlandse provinciale wegen met fietspaden niet goed herkent.

Zie bijvoorbeeld deze weg: Google Maps. Van dit soort opmaak barst het hier in de buurt, en het was voorheen al irritant dat je hier geen autosteer kon gebruiken - hij gaat tussen de 2 duidelijkste strepen rijden in de vooraanname dat het eenbaans eenrichtingsverkeer is. Beetje jammer maar ok, het zijn als je erover nadenkt ook vreemde layouts die alleen hier voorkomen dus prima dat ze daar nog aan moeten werken.

Het wordt echter een ander verhaal als ze nondeju keiharde alarmsignalen gaan geven en aan je stuur trekken als je rijdt waar je moet rijden en de AP dat ziet als een lane departure omdat je de lijn van het fietspad oversteekt en hij een boom naast de weg ziet. En je die optie niet structureel uit kunt zetten.
Sturen naar [email protected]!