Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Net nog wat verder getest.... het bluetooth volume gaat gelijk met het volume van de wagen omhoog. Dus tegen dat je op 11 zit staat je bluetooth ook maximaal
Ik heb wel enkel getest met een smartphone waar ik eerder al de waarschuwing had weg geklikt voor het hoge volume. Heb nog niet getest na een reboot van de smartphone of dan de pop-up nog komt als je het volume via de wagen verhoogt.
 
Vanmorgen 2019.28.2 ontvangen. Sindsdien de melding dat de passagiersairbag is uitgeschakeld, ook na reset (knopjes+rempedaal). Morgenochtend maar eens kijken of de melding nog steeds zichtbaar is. Anders komende dinsdag maar melden als mijn MX naar de SeC gaat voor een 60k beurt.
 
Voorrijden (standaard vooruit/ achteruit)

Vandaag een test gedaan of ik buiten BT bereik mijn M3 met 2019.24.4 van zijn plaats kon krijgen.
Tot 400 meter was het geen probleem.
Later op de dag was vanaf 100 meter niet mogelijk.

Eerste keer was het gelukt ivm aanwezigheid van een tweede telefoon in BT bereik. (bedacht ik later) maar wel vreemd dat geen geen BT check van de aansturende toestel wordt gedaan.
 
Eerste keer was het gelukt ivm aanwezigheid van een tweede telefoon in BT bereik. (bedacht ik later) maar wel vreemd dat geen geen BT check van de aansturende toestel wordt gedaan.
Dat zou wel een dikke fail zijn. Maar dacht dat je ook de sleutel in de buurt moet hebben (tenminste wel zo bij de S/X). Weet iemand of er ergens een beschrijving is hoe het technisch werkt? Ik zou eigenlijk verwachten dat de hele communicatie via bluetooth zou gaan. Tijdens summon blijft de WIFI op mijn telefoon gewoon verbonden met het thuisnetwerk. Of loopt het via de servers van Tesla? Dan wil ik wel geloven dat het soms slecht werkt, want dan heb je een latency van heb ik jou daar...

Het verklaart wel waarom Summon vorige week niet werkte. Ik had de BT uitgezet op mijn telefoon toen die leeg dreigde te raken en vergeten weer aan te zetten. Dan weigert Summon ook, maar ze zouden in de app even moeten melden dat je BT aan moet zetten. Nu zat ik weer eens te mopperen dat summon niet werkte, maar de oorzaak was dus gewoon dat BT uitstond op mijn telefoon.

Enige waar ik summon voor gebruik is als de vuilnis aan de straat moet. Dan moet ik met de container langs de auto en dan is het wel handig dat die iets naar voren wordt gezet. Wel jammer dat je ook de sleutel nodig hebt. Je kan wel gaan rijden zonder sleutel, maar niet je auto een meter verzetten… :confused:
 
Dat zou wel een dikke fail zijn. Maar dacht dat je ook de sleutel in de buurt moet hebben (tenminste wel zo bij de S/X). Weet iemand of er ergens een beschrijving is hoe het technisch werkt? Ik zou eigenlijk verwachten dat de hele communicatie via bluetooth zou gaan. Tijdens summon blijft de WIFI op mijn telefoon gewoon verbonden met het thuisnetwerk. Of loopt het via de servers van Tesla? Dan wil ik wel geloven dat het soms slecht werkt, want dan heb je een latency van heb ik jou daar...

Het verklaart wel waarom Summon vorige week niet werkte. Ik had de BT uitgezet op mijn telefoon toen die leeg dreigde te raken en vergeten weer aan te zetten. Dan weigert Summon ook, maar ze zouden in de app even moeten melden dat je BT aan moet zetten. Nu zat ik weer eens te mopperen dat summon niet werkte, maar de oorzaak was dus gewoon dat BT uitstond op mijn telefoon.

Enige waar ik summon voor gebruik is als de vuilnis aan de straat moet. Dan moet ik met de container langs de auto en dan is het wel handig dat die iets naar voren wordt gezet. Wel jammer dat je ook de sleutel nodig hebt. Je kan wel gaan rijden zonder sleutel, maar niet je auto een meter verzetten… :confused:


Communicatie verloopt via P2P. Elke IP connectie is prima wifi/4G. Maar er is in Europa een verplichting van direct zicht en max 12 meter. Volgens mij is dat de reden dat ze BT voor controle gebruiken.
 
Vanmorgen 2019.28.2 ontvangen. Sindsdien de melding dat de passagiersairbag is uitgeschakeld, ook na reset (knopjes+rempedaal). Morgenochtend maar eens kijken of de melding nog steeds zichtbaar is. Anders komende dinsdag maar melden als mijn MX naar de SeC gaat voor een 60k beurt.

Er is een schakelaar voor. Staat die ook uit? Misschien even heen en weer halen?
 
Vanmorgen 2019.28.2 ontvangen. Sindsdien de melding dat de passagiersairbag is uitgeschakeld, ook na reset (knopjes+rempedaal). Morgenochtend maar eens kijken of de melding nog steeds zichtbaar is. Anders komende dinsdag maar melden als mijn MX naar de SeC gaat voor een 60k beurt.

Had het zelfde, De melding hoorde er altijd al te staan volgens Tesla maar was nooit zichtbaar, ( nu met de laatste update wel) laat een passagier maar gaan zitten , je zal zien dat dan de melding verandert in "passagier airbag on".
 
Last edited:
Lijkt dat 28.2 op al weer hold staat; 28.2.5 is er al weer op paar non M3 modellen
Opvallend dat de laatste dagen 28.2 alleen op de oude (niet M3) modellen werd verspreid. (Teslafi stats)

de stats zeggen daarover te weinig IMHO. Want hoeveel niet bij Teslafi geregistreerde Tesla's blijven updates ontvangen? Ik wacht overigens ook nog op 28.2, ondanks hele nacht via Wlan goede connectie met internet te hebben...
 
de stats zeggen daarover te weinig IMHO. Want hoeveel niet bij Teslafi geregistreerde Tesla's blijven updates ontvangen? Ik wacht overigens ook nog op 28.2, ondanks hele nacht via Wlan goede connectie met internet te hebben...
Nou, moet zeggen dat er best veel geregistreerd zijn, in ieder geval genoeg om een juist beeld te geven. De S P85+ kreeg wel de 28.2 maar de M3 ernaast op zelfs WiFi netwerk dus niet...
 
Nou, moet zeggen dat er best veel geregistreerd zijn, in ieder geval genoeg om een juist beeld te geven. De S P85+ kreeg wel de 28.2 maar de M3 ernaast op zelfs WiFi netwerk dus niet...

6948 voertuigen in Teslafi. Hoeveel wereldwijd verkocht aan S, X, en 3's ? gokje dat de model 3 op/over 300.000 examplaren zit dan is dat aantal bij teslafi iets meer dan 2% van alles.... N=1... maar goed... we mogen niet klagen over de release-vaardigheden van Tesla, daar kan menig softwarebedrijf nog wel eens een voorbeeld aan nemen (configuratiemanagement, omgevingen, geografische ligging etc etc)
 
  • Like
Reactions: Tozz
6948 voertuigen in Teslafi. Hoeveel wereldwijd verkocht aan S, X, en 3's ? gokje dat de model 3 op/over 300.000 examplaren zit dan is dat aantal bij teslafi iets meer dan 2% van alles.... N=1... maar goed... we mogen niet klagen over de release-vaardigheden van Tesla, daar kan menig softwarebedrijf nog wel eens een voorbeeld aan nemen (configuratiemanagement, omgevingen, geografische ligging etc etc)
Peilingen van NPO met verkiezingen mochten willen dat ze 2% hadden. Hiermee heb je echt we een goed beeld.
 
In het begin kan je er weinig van zeggen, maar als er een paar 100 op de nieuwe release staan en dat zijn allemaal alleen HW 2.5 en hoger, dan geeft dat wel een indicatie over de uitrol. Idem als het gaat over alleen geen AP / AP 1. Later zullen er ook versies komen die alleen voor HW 3 zijn...
 
Had het zelfde, De melding hoorde er altijd al te staan volgens Tesla maar was nooit zichtbaar, ( nu met de laatste update wel) laat een passagier maar gaan zitten , je zal zien dat dan de melding verandert in "passagier airbag on".
Thanks!
Ik zag het inderdaad alleen op het grote scherm en niet in het cluster (waar de snelheidsmeter zit). Zal het morgen zien als ik er een cameratas op zet ;)
 
Screenshot%20from%202019-08-10%2008-53-26.png
 
Screenshot%20from%202019-08-10%2009-13-33.png

Zou ik daarom 28.1 zo vroeg gekregen hebben (anderhalve week geleden)?

28.2 laat bij mij trouwens op zich wachten, terwijl die nu in algemene roll-out is. Kennelijk zitten er niet echt cruciale bugfixes in.

Helaas, er zit nog steeds weinig consistentie in uitleveren updates. Varieert bij mij (FSD gekocht in jan 2018!) tussen de 2 en 58 dagen met 22 dagen als gemiddeld... NB: iedere nacht aan de wifi, an updates op advanced. Nu op 24.4
 
  • Informative
Reactions: arne-nl