Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Het was een jaar geleden, maar misschien werkt dit nog.

Een service medewerker vertelde me dat als je bij het service center, in hun WIFI bereik, een tijdje kampeert dan krijg je altijd de laatste versie aangeboden.
Die tijd is nu voorbij, ja.
Het werkt nu alleen maar onder die condities PLUS dat er een service-afspraak gepland moet staan voor de auto.
 
  • Helpful
Reactions: BroemBroem
Die tijd is nu voorbij, ja.
Het werkt nu alleen maar onder die condities PLUS dat er een service-afspraak gepland moet staan voor de auto.
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd.... zojuist de update uitgevoerd. Is het toeval of zullen ze snel de boel gereset hebben? Denk niet dat we er achter gaan komen.

Overigens is het niet zo dat ik gevraagd heb om een update. Ik heb gemeld dat een download vast gelopen was.
Dit is overigens niet de eerste keer bij mijn auto. Maanden geleden was ik bij de sec in Eindhoven voor wat anders en daar vertelde ze zelf dat mijn update niet goed werkte en dat ze het direct gefixed hadden.

Nu op 24.4
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Heb ik ook. Al twee weken. Heb nu een service afspraak gemaakt. Interessant hoe meer transparantie (vroeger zag je dit downloaden niet) meer onduidelijkheid en ontevredenheid creëert. Stap achteruit dus. Ik wacht af. Ik hoef niet perse te updaten (ik heb al een schaakspel), het lijkt me gewoon een storing. Resetten helpt niet.

Installatie is nu toch doorgekomen. Na twee weken haperen. 2019.24.4. Heb afspraak weer verwijderd.
 
Die tijd is nu voorbij, ja.
Het werkt nu alleen maar onder die condities PLUS dat er een service-afspraak gepland moet staan voor de auto.

Nou, niet helemaal natuurlijk. WiFi is nodig voor updates, dus of je dat nou doet thuis, bij de lokale Mac, of een service center dan gaat die auto de update echt wel binnen hengelen.

Waar jij op doelt is dat je - voordat je kon checken of er een update klaar stond - die binnen kon halen door bij een SeC te parkeren. Dat schijnt inderdaad niet meer te werken. MAar het ophalen van gereedstane download natuurlijk wel.
 
Nou, niet helemaal natuurlijk. WiFi is nodig voor updates, dus of je dat nou doet thuis, bij de lokale Mac, of een service center dan gaat die auto de update echt wel binnen hengelen.

Waar jij op doelt is dat je - voordat je kon checken of er een update klaar stond - die binnen kon halen door bij een SeC te parkeren. Dat schijnt inderdaad niet meer te werken. MAar het ophalen van gereedstane download natuurlijk wel.
Wanneer je het bericht waar ik op antwoordde leest, dan zie je waar ik op doel. Een gereedstaande update is namelijk niet per sé de laatst beschikbare.

Het kan misschien best zo zijn dat de combinatie SeC wifi met openstaande service-afspraak precies hetzelfde effect heeft als de 'geavanceerd' voorkeursinstelling van de software-updates. Maar dan moeten de SeC medewerkers af en toe alsnog de allernieuwste update installeren. Dat kost dan weer extra inspanning, wat de software afdeling wellicht niet bijzonder boeit.
 
Sinds versie V9.2019.24.4 kan ik de laadpoort niet meer openen via het touchscreen. Resetten heeft geen resultaat gegeven.
Gelukkig reageert de laadpoort nog op de sleutel.
Heeft nog iemand hetzelfde probleem? En kunnen oplossen?
Dit heb ik ook vanaf het begin. Maar bij doet hij het de ene keer wel en de andere niet.

Zelfs tijdens mijn proefrit begin maart had ik dat gezien bij een M3 in Duiven.
 
Vanavond een nieuwe en vreemde ervaring....

vanmorgen ge-update naar 2019.28.2.
Normaal kunnen rijden en in het begin van de avond mijn auto op de oprit geparkeerd zoals ik dat altijd doe.
Echter nu 2x gehad dat de lichten ineens aangingen zonder dat de keyfob in de buurt kwam. Kort daarna gingen ze weer uit en vervolgens ging de linker koplamp kort even alleen aan voor een seconde of zo...
Dacht even aan Sentry mode, maar staat uit (nogmaals gecheckt).
Iemand dit ook meegemaakt? Of moet ik de ‘Black Pearl’ omdopen naar ‘Christine’ ;)
Zal maar eerst eens beginnen met een goede reset...
 
  • Disagree
Reactions: SpeedyEddy
Ik heb sinds 2019.28 (maar volgens mij bij de 24 ook al) dat als ik de deur opentrek dat ik *soms* (moeilijk reproduceerbaar) HEEL kort even een luide alarm piep krijg, alsof hij NET te laat is met het alarm uitzetten. Verder geen melding in app of pushbericht ofzo.
 
Ik heb sinds 2019.28 (maar volgens mij bij de 24 ook al) dat als ik de deur opentrek dat ik *soms* (moeilijk reproduceerbaar) HEEL kort even een luide alarm piep krijg, alsof hij NET te laat is met het alarm uitzetten. Verder geen melding in app of pushbericht ofzo.
Dat heb ik ook al een geruime tijd. Bij mij staat Sentry Mode en alarm uit op de plek waar het gebeurt. Ik ben erg benieuwd wat het is.

Het is bij mij altijd in de ochtend.
 
Dat heb ik ook al een geruime tijd. Bij mij staat Sentry Mode en alarm uit op de plek waar het gebeurt. Ik ben erg benieuwd wat het is.

Het is bij mij altijd in de ochtend.

Ik heb Sentry nooit aanstaan. Of het alarm aanstaat weet ik niet eigenlijk, als dat default aanstaat, zal hij wel aanstaan.
Of het in de ochtend gebeurd heb ik nog niet zo op gelet, ik zal er eens op letten. Volgens mij is het wel als de auto 'in slaap' is, na korte ritten heb ik het nog nooit gehad dus daarin kan je theorie van 'in de ochtend' wel kloppen.