Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Op een Duits forum hebben ze een workaround. Als je, in stilstand, de taal van de auto op Engels zet dan krijg je een herstart waarbij het Spotify probleem is opgelost. Je hebt dan wel engelse taal natuurlijk. Verder werkt Spotify blijkbaar wel bij korte playlists..paar nummers... hiervoor zou je de taal niet te hoeven veranderen... ik heb hem gisteren op Engels gezet en sindsdien geen freeze of reboot gehad met Spotify meer... nu maar in Engels wachten op een software update die het fixt....

Deze oplossing heb ik afgelopen week samen met Tesla support uitgevoerd. Je kan na de andere taal selectie de zelfde actie nog een keer doen en naar nederlands terug gaan. Spotify werkt weer zoals het hoort.
 
Jazeker!

Je eerste issue is trouwens een recente wijziging die ik nog niet heb getest maar die ik wel heel goed vind ivm de veiligheid. Zo zie je maar dat de interpretatie per persoon verschilt.
Ze hadden er net iets langer over moeten nadenken. Naar rechts draaien -> huidige snelheid overnemen. Naar links draaien -> ingestelde snelheid behouden. (En natuurlijk andersom in right-hand-drive countries).
Dan was ik er best blij mee geweest.
 
Ze hadden er net iets langer over moeten nadenken. Naar rechts draaien -> huidige snelheid overnemen. Naar links draaien -> ingestelde snelheid behouden. (En natuurlijk andersom in right-hand-drive countries).

We hebben het over AP onderbreken. Dat doe je(/ik) enkel om in te grijpen. In geen geval wil ik dat TACC daarna gaat accelereren. Rijbaan wijzigen doe je met lane change assist. Ook dan gaat AP accelereren maar dat is in 99% van de gevallen dan ook wenselijk.
 
We hebben het over AP onderbreken. Dat doe je(/ik) enkel om in te grijpen. In geen geval wil ik dat TACC daarna gaat accelereren. Rijbaan wijzigen doe je met lane change assist. Ook dan gaat AP accelereren maar dat is in 99% van de gevallen dan ook wenselijk.
Bij mij niet. Af en toe vraagt de verkeerssituatie dat ik sneller van baan wissel dan dat AP dat zou willen. Dan doe ik dat door naar links te sturen en daarna AP te hervatten. Maar dan blijf ik als een oud wijf in de linkerbaan zitten als ik niet oplet. Het is veel fijner als ik dan weer rustig naar de gewenste snelheid ga.
 
  • Like
Reactions: sweep
Ze hadden er net iets langer over moeten nadenken. Naar rechts draaien -> huidige snelheid overnemen. Naar links draaien -> ingestelde snelheid behouden. (En natuurlijk andersom in right-hand-drive countries).
Dan was ik er best blij mee geweest.
Sja, wat wil je, bedacht door een stagiair ;)
 
Deze oplossing heb ik afgelopen week samen met Tesla support uitgevoerd. Je kan na de andere taal selectie de zelfde actie nog een keer doen en naar nederlands terug gaan. Spotify werkt weer zoals het hoort.
Bedankt voor de tip. Bij mij werkt spotify terug. Ondanks het feit dat ik met Tesla belde voor het probleem kreeg ik nooit een antwoord. Het zou toch een kleine moeite zijn om de klanten te informeren. Verwonderlijk trouwens dat je zulke truckjes moet uithalen met een wagen waarvoor je zoveel geld neertelde.
 
Ja! Bij mij alles weer normaal Nederlands en de Top2000 op Spotify ;-)

Moet helaas bekennen dat ik zelfs nu een mcu freeze had met Engels als taal ingesteld toen ik Spotify gebruikte. Koos een grote playlist... zal het nog een keer proberen... denk daar en update het enige echte redmiddel is... wachten....
Ik vond op het Amerikaanse forum hier geen berichten over, die staan op Engels ingesteld.... maar volgens mij hebben ze in de US geen Spotify in hun Tesla.
 
Moet helaas bekennen dat ik zelfs nu een mcu freeze had met Engels als taal ingesteld toen ik Spotify gebruikte. Koos een grote playlist... zal het nog een keer proberen... denk daar en update het enige echte redmiddel is... wachten....
Ik vond op het Amerikaanse forum hier geen berichten over, die staan op Engels ingesteld.... maar volgens mij hebben ze in de US geen Spotify in hun Tesla.
En helaas verklaart dat de lage prioriteit voor tekortkomingen aan die functionaliteit.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
De TuneIn stations die op software version 8 perfect werkten hakkelen nu bij software version 9 (Het station stopt soms een paar seconden, soms hakkelt hij in ongeveer 0,1 seconde).
Dit is zéér irritant. Zodanig dat ik zelfs heb moeten terugschakelen naar de mindere DAB+ radio.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Het lijkt of de auto niet genoeg processorcapaciteit heeft om het navigatiescherm bij te werken en de TuneIn goed te laten verlopen. (Model X van januari 2018)
 
Dit komt niet overeen met versie 8 van de software: Daar was (op dezelfde route) bijna geen uitval van tunein.
Bovendien, hier had ikzelf ook al aan gedacht, geeft de lte indicator continu een indicatie aan van minimaal 2 streepjes, terwijl hij zelfs op 1 streepje nog goed genoeg is om tunein af te spelen.
 
Bovendien, en dit was ik vergeten te melden, zodra ik de dashcam aanzet wordt het hakkelen veel erger!
Door de USB stick te verwijderen en de auto te resetten komt tunein weer een stukje terug.

Ik heb een Model X van Januari 2018, en in maart 2018 hebben ze hier sterkere hardware ingezet.
Dus misschien dat auto's van na maart 2018 (productiedatum) hier geen probleem mee hebben.
 
Last edited: