Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Op een Duits forum hebben ze een workaround. Als je, in stilstand, de taal van de auto op Engels zet dan krijg je een herstart waarbij het Spotify probleem is opgelost. Je hebt dan wel engelse taal natuurlijk. Verder werkt Spotify blijkbaar wel bij korte playlists..paar nummers... hiervoor zou je de taal niet te hoeven veranderen... ik heb hem gisteren op Engels gezet en sindsdien geen freeze of reboot gehad met Spotify meer... nu maar in Engels wachten op een software update die het fixt....

Bij mij hielp het wisselen van taal (NE -> EN) voor 2 of 3 dagen.
Daarna was Spotify weer onbereikbaar, totdat ik 2 dagen geleden weer de taal een 'bump' gaf.
(Wissel EN -> NE hielp niet, alleen wissel EN -> NE en dan NE -> EN).

Daarnaast heb ik afgelopen dagen 2 maal een spontane reset van het hoofdscherm gehad (freeze, zwart worden, daarna automatisch reset).
Vorige week wilde de auto niet starten, totdat ik een soft-reset (via 2 knoppen op het stuur) had gegeven.
Andere keer vorige week kon ik wegrijden zonder PIN in te geven.

Huidige versie 2018.48.12.1. Ik wou dat ik versie 8 kon terugzetten, met mijn AP1 auto heb ik geen voordeel bij Autopilot in V9, maar wel het gezeur.
 
[beetje off-topic]
Begin zo langzamerhand toch meer een relatie te zien tussen Apple en Tesla stagiairs. De laatste update van Apple OSX Mojave is waarschijnlijk gemaakt door de stagiairs die nu bij Tesla zitten. Mijn “oude” MBP is sinds deze update van (ik dacht) Sierra High naar Mojave niet vooruit te trappen :( . Net de boel maar eens opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Hopelijk werkt dat beter.

Bij Tesla is de V9 update voor de meeste mensen een paar stappen terug ten opzichte van V8.x, met vastlopers en zaken die niet meer werken zoals ze voorheen wel werkten.
Ik zag van de week wel een nieuwe update voor onze Tesla binnenkomen. Heb deze wel geïnstalleerd, maar nog niet mee gereden (in de Tesla app zie ik volgens mij nog steeds de vorige versie staan zolang ik er nog niet in heb gereden)
[/beetje off-topic]
 
  • Like
Reactions: Karim DB
We kunnen straks wel weer de nodige updates verwachten, want bij Pwn2Own (grote hackersconferentie) hebben ze een Tesla Model 3 staan die het doelwit is van hackers, met een serieuze prijzenpot. De conferentie is 20-22 maart, dus ben benieuwd wat er dan uit gaat komen. Dit is de prijzenpot:

01-Tesla_Table.png


Als ik zie dat Tesla nog niet eens two-factor authenticatie ondersteunt lijkt beveiliging niet de hoogste prioriteit te hebben bij Tesla.

Meer info is hier te vinden.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Jouw versie is voor het laatst massaal verspreid in November 2018. Daarna zijn er wel wat updates geweest. De eerste vraag is waarom je per se zou willen updaten. Je ruilt oudere bugs in voor nieuwere en voor de rest verandert er niet zoveel ten goede of anderszins.

Wat kun je doen? (Op volgorde van mijn voorkeur.)
A. De auto aan een goede internetverbinding koppelen, thuis of op je werk. Een paar dagen of weken geduld oefenen. Daarna zo nodig optie B uitproberen.
B. Indien je nog nimmer een update hebt ontvangen, kun je Tesla (Roadside Assistance of Service Center) vragen of er niets mis is met je auto. Zij kunnen sowieso een update forceren voor jouw auto.
C. Optie A doen en dan een zogeheten 'factory reset' uitvoeren. Dit is het minst verstandig, maar schijnt wel te werken. In de handleiding kun je vinden hoe dit eventueel zou moeten. (Ik propageer dit niet.)

Tot slot dien je de auto aan te melden op Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App
Daar kun je de voortgang van alle softwareversies volgen en documenteer je ook eenvoudig je eigen historie.
Beste dankjewel voor de feedback heb inmiddels tesla gebeld en ze hebben de firm update gepushed. Wel leuk om bij de supercharger pole position te spelen
 
Factory reset was prima. Even mijn stoel opnieuw instellen. Alles reageert weer een stuk sneller en ik heb 2018.48.12.1. No harm done.

Grappige is dat hij pas je positie kent als je een stukje rijdt. Dus gaf het navigatiepijltje Fremont California aan. Toen ik Zeist intikte, ga hij aan geen route te kunnen vinden. Na Rondje parkeerplaats kalibreerde hij naar Amsterdam. Geestig.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Factory reset was prima. Even mijn stoel opnieuw instellen. Alles reageert weer een stuk sneller en ik heb 2018.48.12.1. No harm done.

Grappige is dat hij pas je positie kent als je een stukje rijdt. Dus gaf het navigatiepijltje Fremont California aan. Toen ik Zeist intikte, ga hij aan geen route te kunnen vinden. Na Rondje parkeerplaats kalibreerde hij naar Amsterdam. Geestig.
Al je tripgegevens ook kwijt toch? Dat wil ik niet:oops:
 
nergie in een accu gaat met koude niet verloren. Op het moment als de accu weer op temperatuur komt, zou de energie er gewoon weer moeten zijn. Wellicht verliezen accu's gewoon 1% per dag (doet een loodaccu ook ongeveer) en heb je daarom elke dag 1% verlies.
Vampire drain is volgens mij niet vanwege 'verlies' in de batterij, maar vanwege 'verbruik'. Verwarming van de ruit ter hoogte van de camera, Auto 'wakker' houden voor unlocken van de deuren, remote connection, alarmsysteem... Er zullen wel wat processors actief blijven ook... Als de wagen in diepe slaap gaat (na 24 uur dacht ik) is dat verbruik veel minder.
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Het aanzetten van de S duurt zo'n 15-20 seconden. Naar SeC Duiven. Dagtellers uitgezet. Persoonlijk Spotify omgezet naar Tesla Spotify en de browser op Google.com gezet. Tesla heeft 48.12.2 gepusht. Vandaag weer een vastloper gehad nadat ik TuneIn gebruikte. Ik wil niet klagen, wat dat mag niet op dit draadje ;) Ik denk toch een half jaar terug naar m'n Volvo waarbij ik niet van deze fratsen had. Pfffff!!! Zucht!!
 
Het aanzetten van de S duurt zo'n 15-20 seconden. Naar SeC Duiven. Dagtellers uitgezet. Persoonlijk Spotify omgezet naar Tesla Spotify en de browser op Google.com gezet. Tesla heeft 48.12.2 gepusht. Vandaag weer een vastloper gehad nadat ik TuneIn gebruikte. Ik wil niet klagen, wat dat mag niet op dit draadje ;) Ik denk toch een half jaar terug naar m'n Volvo waarbij ik niet van deze fratsen had. Pfffff!!! Zucht!!

In dit draadje mag je klagen. Dat 'gebod' geldt alleen voor het positieve service-ervaringen draadje :p
 
  • Like
Reactions: DriverMS
Ik zie steeds meer aandacht voor M3 en de USA.... S en X in europa minder interessant.

Misschien begrijpelijk, maar voelt niet goed. Blijft, als voorbeeld, raar dat auto wipers nog steeds in beta is en matig werkt.
 
Het aanzetten van de S duurt zo'n 15-20 seconden. Naar SeC Duiven. Dagtellers uitgezet. Persoonlijk Spotify omgezet naar Tesla Spotify en de browser op Google.com gezet. Tesla heeft 48.12.2 gepusht. Vandaag weer een vastloper gehad nadat ik TuneIn gebruikte. Ik wil niet klagen, wat dat mag niet op dit draadje ;) Ik denk toch een half jaar terug naar m'n Volvo waarbij ik niet van deze fratsen had. Pfffff!!! Zucht!!
Heel raar zeg. Mijn 100D heb ik de triptellers nog nooit een reset gegeven, heb eigen Spotify account er in en heb al die problemen niet.

Apart zeg!
 
  • Informative
Reactions: DriverMS
Er is inderdaad iets erg vreemds aan de hand. Mijn wagen is nu al een week binnen om naar deze problemen te kijken, ik zat aan gemiddeld 4 reboots per dag. Het vreemde is dat ik nu met een 75S loaner rijd van enkele maanden jonger dan mijn auto en daar heb ik al een volledige week geen enkel probleem, zelfs al gebruik ik constant teslawaze, ik krijg die MCU niet gecrasht ... identiek de zelfde instellingen, eigen spotify account, ... Maar voorlopig houd het service center vol dat er niets mis is met mijn MCU. Erg lastig dit ...
 
Ik denk toch een half jaar terug naar m'n Volvo waarbij ik niet van deze fratsen had. Pfffff!!! Zucht!!
Kennis van me heeft recent zijn Volvo XC90 ingeruild om een Model X omdat de Volvo einde verhaal gaf met "system error" en op 12 maanden tijd 3 maanden in de garage stond.

Niet dat hij vrij van problemen bleef met de Model X, maar dat was dan beperkt tot een dag geen muziek kunnen spelen.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Zijn er mensen die serieus Summon hebben geprobeerd? Op wintersport leek me dit even handig om te gebruiken omdat m'n portieren vastgevroren zaten en ik m'n auto enkel een paar meter achteruit wilde hebben om ruimte te maken. Serieus connectivity issues en wel 5x een summon aborted. Dit terwijl netwerk verbinding prima was. Uiteindelijk niet gelukt omdat summon teveel weerstand voelde door het kleine laagje sneeuw......