Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
tsjonge Mod - het wordt zo wel een zoekplaatje met verrassingen als je - zoals ik - regelmatig even meeleest op het forum...
Bedenk je eens wat zoekwerk het is als je problemen met TuneIn hebt op V9 en je moet zoeken in 77 pagina's V9 ;)

Ik krijg in de routeplanner mijn oude adressen niet meer weg. Ik druk ze in, klik op het kruisje en ze lijken weg maar als ik weer terugkeer naar het scherm staat alles er weer...
Ah, ik dacht altijd dat je naar rechts moest swipen. Dat deed ik toch.

Weet iemand of het mogelijk is om de volgorde van je favoriete adressen aan te passen?
 
Beste mij auto heeft vandaag heel de dag gestaan voor de deur helaas nog geen nieuwe software update binnen gehad ik heb software versie 2018.42.3 eb373a0

Zegt iemand dit wat of dit de laatste versie is die voor de model s beschikbaar is bj 2018 oktober iav jullie reactie of tips hoe ik sneller een software update binnen kan krijgen?
 
Beste mensen, mijn auto heeft vandaag heel de dag voor de deur gestaan. Helaas nog geen nieuwe software update binnen gehad. Ik heb software versie 2018.42.3 eb373a0

Zegt dit iemand wat, of is dit de laatste versie die voor de model S beschikbaar is met bouwjaar 2018 oktober? In afwachting van jullie reacties of tips hoe ik sneller een software update binnen kan krijgen.
Jouw versie is voor het laatst massaal verspreid in November 2018. Daarna zijn er wel wat updates geweest. De eerste vraag is waarom je per se zou willen updaten. Je ruilt oudere bugs in voor nieuwere en voor de rest verandert er niet zoveel ten goede of anderszins.

Wat kun je doen? (Op volgorde van mijn voorkeur.)
A. De auto aan een goede internetverbinding koppelen, thuis of op je werk. Een paar dagen of weken geduld oefenen. Daarna zo nodig optie B uitproberen.
B. Indien je nog nimmer een update hebt ontvangen, kun je Tesla (Roadside Assistance of Service Center) vragen of er niets mis is met je auto. Zij kunnen sowieso een update forceren voor jouw auto.
C. Optie A doen en dan een zogeheten 'factory reset' uitvoeren. Dit is het minst verstandig, maar schijnt wel te werken. In de handleiding kun je vinden hoe dit eventueel zou moeten. (Ik propageer dit niet.)

Tot slot dien je de auto aan te melden op Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App
Daar kun je de voortgang van alle softwareversies volgen en documenteer je ook eenvoudig je eigen historie.
 
Sinds een paar dagen is mijn navigatie een beetje in de war. Zodra ik bijna thuis ben en ook als ik op mijn oprit sta zegt de navigatie dat ik nog 1,7 km moet rijden om op die plek te komen. Heeft iemand een idee hoe dat komt?

Zou een volledige "power off" doen, dan reset je GPS ontvanger ook. Werkt het niet dan naar service center, GPS module herstellen.
 
Ik merk de laatste tijd dat als mijn auto een tijd heeft stilgestaan, dat die niet meer bereikbaar is vanuit de app. Het gevoel bekruipt me dat na 24 uur de auto in een diepe slaap komt en niet meer kijkt of die gewekt moet worden. Als ik dan met de sleutel de auto een keer open en weer dicht doe, dan krijgt de app ineens weer wel contact. Als de auto aan de lader ligt, dan lijkt die niet in zo'n diepe slaap te komen.

Oudere (???) Tesla's schijnen een optie te hebben "always connected", maar die kan ik in mijn wagen niet vinden en dat schijnt ook slecht te zijn m.b.t. battery drain. Ik heb onderhand "adaptive conditioning" maar uitgezet, want mijn auto begon op de meest vreemde momenten voor te verwarmen en ik vermoed ook dat daar de hoge battery-drain soms vandaan kwam.

Ik vraag mij sowieso af wat het probleem van "always connected". Hiermee zou slechts een deel van de wagen op spanning hoeven te blijven. Een iPhone 8 heeft een accucapaciteit van ongeveer 10Wh en blijft hiermee makkelijk 1 dag online. Waarom heeft een Tesla dan al gauw een battery drain van 750Wh (1% van 75kW) per dag? Dat zou toch eenvoudig omlaag moeten kunnen?
 
Met de nieuwe MCU's kun je niks meer instellen qua verbinding. De app doet het idd vaak niet.
Vergis je niet, als je met koud weer je auto bij een vliegveld laat staan gaan per dag vele kilometers down the drain. Alles wat je dan kan besparen is meegenomen.
 
Met de nieuwe MCU's kun je niks meer instellen qua verbinding. De app doet het idd vaak niet.
Vergis je niet, als je met koud weer je auto bij een vliegveld laat staan gaan per dag vele kilometers down the drain. Alles wat je dan kan besparen is meegenomen.
Energie in een accu gaat met koude niet verloren. Op het moment als de accu weer op temperatuur komt, zou de energie er gewoon weer moeten zijn. Wellicht verliezen accu's gewoon 1% per dag (doet een loodaccu ook ongeveer) en heb je daarom elke dag 1% verlies. Maar het zou niet nodig hoeven zijn dat 1x per minuut Tesla contacten zoveel capaciteit moet kosten.
 
Sinds de laatste update valt de verbinding met de app standaard weg, je krijgt zelfs geen meldingen meer bij het laden m.b.t. de laadstatus. Enige optie is de auto openen en dan start de verbinding weer.

Best onhandig daar je iedere morgen eerst je auto moet openen en dan de verwarming kan starten.
 
Sinds de laatste update valt de verbinding met de app standaard weg, je krijgt zelfs geen meldingen meer bij het laden m.b.t. de laadstatus. Enige optie is de auto openen en dan start de verbinding weer.

Best onhandig daar je iedere morgen eerst je auto moet openen en dan de verwarming kan starten.

Ik krijg zelf nog wel een melding bij het starten van de laadsessie, maar niet meer als hij klaar is. Alle vinkjes staan goed bij de instellingen. Typisch...