Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
De MS uit 2015 staat bekend als de minst betrouwbare, zelfs minder dan 2014. Naast de terugroepactie van modellen ouder dan april 2016 (Tesla roept 123.000 Model S-auto's terug - de grootste terugroepactie van het bedrijf ooit) is er ook een Amerikaans onderzoek:

“It also means the Model S does not receive Consumer Reports’ recommended designation. (To be recommended, a vehicle has to meet stringent testing, reliability, and safety standards, including having average or better predicted reliability.)

The main problem areas involved the drivetrain, power equipment, charging equipment, giant iPad-like center console, and body and sunroof squeaks, rattles, and leaks.

Specific areas that scored worse on the 2015 model, compared with the 2014 model in last year’s survey, were the climate control, steering, and suspension systems

Tesla Reliability Doesn’t Match Its High Performance
Gelukkig niet al die problemen kunnen ontdekken.:cool:, behalve 1: Heeft 1 terugroepactie gehad, vanwege corroderen bouten van de aandrijfcilinder.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik kijk graag naar de energy consumption maar helaas kan ik deze niet openen in combinatie met de browser.

Het lijkt er wel op dat de browser instabiliteit in mijn versie (2018.48.12.2) verleden tijd is. Ik heb nog niet een hangende browser meegemaakt. De browser is bij vlagen nog wel steeds traag en unresponsive maar vereist geen MCU reset meer.
 
Net weer terug uit Frankrijk en heb zowel positieve als negatieve ervaringen met versie 9. Heb dezelfde rit in november ook gereden met versie 8 dus een mooi vergelijk.

Positief/beter
AP: wisselen van baan gaat veel soepeler
AP: reageert sneller als de weg weer vrij is.
GUI: Het ziet er allemaal wat strakker uit en beter gegroepeerd.
Navi: Werkt goed en het lijkt erop dat er ook beter wordt gereageerd op vertragingen. We hadden wat last van gele hesjes.

Negatief/minder
AP: Slingert in de rijstrook. Zoveel dat ik hele stukken zelf maar ben gaan sturen ivm commentaar van de passagiers.
GUI: Blijft hangen als je de grens overgaat en de dataverbinding moet omschakelen naar het nieuwe netwerk
Navi: Springt te snel terug naar de ingesteld view stand als je even uit zoomt of het beeld verplaatst.
Spotify: Minder overzichtelijk om playlisten te zoeken.

Vooral het slinger is echt een achteruitgang. De laatste 8 versie reedt een stuk strakker.
Ook het hangen van de GUI bij de grens overgang is lastig.

Maar we hebben wel een hoop lol gehad met de nieuwste app ;-)
 
De MS uit 2015 staat bekend als de minst betrouwbare, zelfs minder dan 2014. Naast de terugroepactie van modellen ouder dan april 2016 (Tesla roept 123.000 Model S-auto's terug - de grootste terugroepactie van het bedrijf ooit) is er ook een Amerikaans onderzoek:

“It also means the Model S does not receive Consumer Reports’ recommended designation. (To be recommended, a vehicle has to meet stringent testing, reliability, and safety standards, including having average or better predicted reliability.)

The main problem areas involved the drivetrain, power equipment, charging equipment, giant iPad-like center console, and body and sunroof squeaks, rattles, and leaks.

Specific areas that scored worse on the 2015 model, compared with the 2014 model in last year’s survey, were the climate control, steering, and suspension systems

Tesla Reliability Doesn’t Match Its High Performance
Typisch. Geen van deze problemen ooit gehad. Behalve misschien een piepend schuifdak, maar een likje vet doet wonderen..
Vraag me af hoe zo'n onderzoek gedaan wordt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
N=1 is nooit zo'n goed idee voor een statistische analyse. ;)

De uitspraak "De MS uit 2015 staat bekend als de minst betrouwbare, zelfs minder dan 2014. Naast de terugroepactie van modellen ouder dan april 2016 (Tesla roept 123.000 Model S-auto's terug - de grootste terugroepactie van het bedrijf ooit) is er ook een Amerikaans onderzoek:"
is uit context. In de 2015 model zijn, volgens het artikel, specifieke gebieden die minder scoren dan het 2014 model, aldus het onderzoek. Daarmee is het 2015 model zeker niet het "minst betrouwbaar". Het kan ook zijn dat de 2015 eigenaren kritischer zijn. Het is mij onduidelijk hoe het onderzoek is gedaan en de vergelijking kan worden gemaakt met de 2014 eigenaren.

Bij deze is N=2 van toepassing, want ik kan me gelukkig ook niet in het beeld van het onderzoek vinden.

ps. De grootste terugroepactie ging over alle modellen niet alleen de 2015 ;)
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Steeds terugkerende screen freeze bij gebruik van Spotify
Tesla assistance geeft aan dat het een gekend probleem is, ze hadden verwacht dat het opgelost zou zijn bij vorige update maar merken dat dit nog niet het geval is.
Wachten op volgende update.
Voorlopig spotify via telefoon.
 
vraagje : ik heb 2018.48.12.1. Spotify doet het prima. Alleen de webbrowser doen het niet. reset van de MCU hielp ook al niet.
Overigens doet de webbrowser het al een paar versies niet meer

iemand suggesties? Ik heb al eens een harde reset gedaan (totale shut down) een paar versies geleden toen spotify problemen gaf
 
De dingen waar ik met versie 9 tegenaan loop zijn:


  • Als ik autopilot bijvoorbeeld op 120 km/hr heb ingesteld en ik rijd langzamer , bijvoorbeeld 103 (dankzij een voorligger die langzamer rijdt) en vervolgens overrule ik de autopilot (ik stuur “er doorheen” ), dan wordt de ingestelde snelheid door de auto aangepast naar de laatstgereden snelheid; die 103 dus. Dit moet natuurlijk gewoon op 120 blijven staan!
  • De connectie met de iPhoneX zorgt ervoor dat er geen geluid is bij het begin van een telefoongesprek. Ook de “andere kant” kan mij niet horen. Als ik aan het volumewieltje draai, wordt dit hersteld
  • De iPhoneX begint altijd muziek af te spelen als ik in de auto stap. Ook als ik de muziekbron niet op telefoon heb staan
  • Als ik handmatig van berijdersprofiel wissel en dan weer terug naar mijn eigen profiel, worden niet alle setting teruggezet. Bijvoorbeeld de dagtelers die zichtbaar moeten zijn op het dashboard, of de klimaatinstellingen worden niet teruggezet

is er ergens een mogelijkheid om dit bij Tesla te melden?
 
Steeds terugkerende screen freeze bij gebruik van Spotify
Tesla assistance geeft aan dat het een gekend probleem is, ze hadden verwacht dat het opgelost zou zijn bij vorige update maar merken dat dit nog niet het geval is.
Wachten op volgende update.
Voorlopig spotify via telefoon.

Op een Duits forum hebben ze een workaround. Als je, in stilstand, de taal van de auto op Engels zet dan krijg je een herstart waarbij het Spotify probleem is opgelost. Je hebt dan wel engelse taal natuurlijk. Verder werkt Spotify blijkbaar wel bij korte playlists..paar nummers... hiervoor zou je de taal niet te hoeven veranderen... ik heb hem gisteren op Engels gezet en sindsdien geen freeze of reboot gehad met Spotify meer... nu maar in Engels wachten op een software update die het fixt....
 
  • Helpful
Reactions: shthpnz
Wellicht heb ik daarom nooit Spotify problemen (en ook geen brom, kloink, tochtige ramen, vocht in knipperlichten, kou aan mijn voeten, afzwaaiende Autopilots, phantom brakes, of andere ongemakken); die van mij staat al vier jaar op Engels.

Ook nooit begrepen waarom mensen Windows op hun computer in het stonecoal vertaalde Nederlands zouden instellen.
 
  • Funny
Reactions: Alain13 and MaH
is er ergens een mogelijkheid om dit bij Tesla te melden?
Jazeker!

Stuur voor elke bug/issue een aparte email via [email protected] en dit ook in het Engels. Deze worden doorgestuurd naar de engineers van Tesla uit.

Je eerste issue is trouwens een recente wijziging die ik nog niet heb getest maar die ik wel heel goed vind ivm de veiligheid. Zo zie je maar dat de interpretatie per persoon verschilt.

Je 2e en 3e issue zou ook wel een probleem met je iPhone kunnen zijn want ik herken me niet in die problemen met mijn Google Pixel 3. Wellicht ook even contact opnemen met Apple.