Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuwe bug in versie 9 50.6
Bij mij en ook al enkele klanten aan de lijn gehad.
En inmiddels geverifieerd met Tesla.
Bij 50.6 is het vermogen naar de USB poorten sterk afgenomen. Het gevolg is dat, onder andere, telefoonladers niet meer werken. Dit is een bug en geen verandering. Bij een klant hebben ze de software gedowngrade naar v.48
Andere oplossing is een USB adapter voor de cigarettenaansteker te gebruiken.
Ironisch genoeg had ik het ene probleem na het andere met de Teslacam, en met de nieuwste update is dat helemaal opgelost.

't Blijven toch rare toestanden hoor... :D
 
Het probleem dat de ventilator te hard blijft draaien heb ik ook. Is altijd al zo geweest (MS75D geleverd in september).

Ontwaseming is belabberd. Je zou denken dat dit met een software update makkelijk te verhalen zou zijn. Iedere auto met automatische airco die ik ken doet dit een stuk beter.

Nee heb dezelfde irritatie (MS december ‘14). Alles beslaat zoals bij mijn oude Clio..

Weten jullie dat je voor ontwaseming 2 keer op het ontwasemingsikoontje moeten drukken. Had ik in het begin ook niet door. Damp is op een paar seconden weg dan.
 
  • Informative
Reactions: Robster and shthpnz
Eerlijk is eerlijk, versie 50.6 levert ook op dat ik niet meer van die irritante rukjes aan mijn reeds vastgehouden stuur hoef te geven als ik onder AP een melding krijg dat ik het stuur moet vasthouden.
Losjes het stuur beethouden is genoeg. Zo had het meteen moeten zijn.
Decathlon zal de terugval in de verkoop van 500 grams polsbandjes danig voelen.
 
Ik heb gisteren mijn MS een factory reset gegeven met het doel firmware 2018.50.7 gepushed te krijgen, helaas is deze voor mijn auto blijkbaar nog niet beschikbaar (ook niet via WiFi). Wat ik nu wel merk is dat alles werkt zoals het hoort, Spotify, voorverwarmen (accu en ruiten). Dit was dus voor de reset niet het geval.

Helaas wel al mijn instellingen (geheugen maps e.d.) kwijt al is dat niet het einde van de wereld.
 
  • Informative
Reactions: Mars1
Mijn vertrouwen is Tesla is over. Versie 9.0: de ene bug is nog niet opgelost en de volgende dient zich aan. Bovenstaande issues doen zich ook in mijn S 100D van 2018 voor. Het wordt op Elon time opgelost.
Mijn geduld is op, ik ga de 100D inruilen op een V90 CC D5 AWD. Zin in!
Niet fijn om een Tesla rijder te zien verdwijnen. Aan de ene kant begrijpelijk. Zo keerde ik dat merk wat al meer dan honderd jaar auto's bouwt na vele jaren de rug toe vanwege aanhoudende kwaliteit- en software (!) problemen. Onaanvaardbaar voor een merk met zoveel jaren ervaring en torenhoge winsten/budgetten. Aan de andere kant onbegrijpelijk dat je uitgerekend in een diesel stapt, terwijl er elektrische alternatieven voorhanden zijn (i-pace en e-tron). Met alles wat we nu weten, kan diesel naar mijn mening niet meer. Maar goed, het blijft een persoonlijke keuze. Veel veilige kilometers toegewenst en veel plezier op het Volvo-forum.
 
  • Like
Reactions: Haipac and shthpnz
Niet fijn om een Tesla rijder te zien verdwijnen. Aan de ene kant begrijpelijk. Zo keerde ik dat merk wat al meer dan honderd jaar auto's bouwt na vele jaren de rug toe vanwege aanhoudende kwaliteit- en software (!) problemen. Onaanvaardbaar voor een merk met zoveel jaren ervaring en torenhoge winsten/budgetten. Aan de andere kant onbegrijpelijk dat je uitgerekend in een diesel stapt, terwijl er elektrische alternatieven voorhanden zijn (i-pace en e-tron). Met alles wat we nu weten, kan diesel naar mijn mening niet meer. Maar goed, het blijft een persoonlijke keuze. Veel veilige kilometers toegewenst en veel plezier op het Volvo-forum.
Het is natuurlijk niet zo dat zijn huidige Tesla de shedder in gaat. Die blijft lekker rijden met een andere eigenaar, dus netto gaat er geen Tesla rijder verloren. Daarnaast is het wel een signaal (via de statistieken) dat Tesla nog niet voor iedereen voldoende kwaliteit levert. You can't win 'm all.
 
  • Like
Reactions: Tozz and DriverMS
Niet fijn om een Tesla rijder te zien verdwijnen. Aan de ene kant begrijpelijk. Zo keerde ik dat merk wat al meer dan honderd jaar auto's bouwt na vele jaren de rug toe vanwege aanhoudende kwaliteit- en software (!) problemen. Onaanvaardbaar voor een merk met zoveel jaren ervaring en torenhoge winsten/budgetten. Aan de andere kant onbegrijpelijk dat je uitgerekend in een diesel stapt, terwijl er elektrische alternatieven voorhanden zijn (i-pace en e-tron). Met alles wat we nu weten, kan diesel naar mijn mening niet meer. Maar goed, het blijft een persoonlijke keuze. Veel veilige kilometers toegewenst en veel plezier op het Volvo-forum.

Dank je wel! Met alle opkomende EV's zal er over 3 jaar best wel een mooie keuze te maken zijn naar opnieuw een EV. Hier allen dank voor inbreng van informatie. Het heeft mij veel geholpen. Tot ziens, tot EV's!
 
Is jullie ook al eens opgevallen dat 10-25-50km Avg verbruik een heel ander verbruik aangeven dan het gemiddelde verbruik volgens de trip tellers.
Volgens de trip teller had ik 25km gereden met een verbruik van 250Wh/km volgens de grafiekjes had ik de laatste 25km een verbruik van gemiddeld 238Wh/km.

Dat is een verschil van 12Wh/km ofwel (12/238 is) 5% meer dan volgens versie met de verbruiksgrafiek.
Op 50km stand waren de verschillen nog veel groter en altijd geven de tripmeter veel meer aan dan het gemiddelde verbruik volgens de verbruiksgrafiek.
 
Nieuwe bug in versie 9 50.6
Bij mij en ook al enkele klanten aan de lijn gehad.
En inmiddels geverifieerd met Tesla.
Bij 50.6 is het vermogen naar de USB poorten sterk afgenomen. Het gevolg is dat, onder andere, telefoonladers niet meer werken. Dit is een bug en geen verandering. Bij een klant hebben ze de software gedowngrade naar v.48
Andere oplossing is een USB adapter voor de cigarettenaansteker te gebruiken.
Zo, heb ik geen last van.
 
Ken iemand met een XC90 die na een jaartje - waarvan 3 maanden in de garage - het ding heeft ingeruild op een MX. Volvo gaf constant "system error". Succes! :)

Die verhalen ken ik ook. Wat ik weet dat er in 2018 een verbeterslag is gemaakt. Wat vaak speelt is dat modellen technisch nog niet volmaakt zijn, maar onder commerciële druk in de markt gezet worden. Dat lijkt het bij de XC90 ook het geval.