Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat dit komt omdat je de USB drive niet 'veilig' kunt loskoppelen waardoor 'open' bestanden nog niet of niet volledig naar disk zijn geschreven. Dit kun je soort van forceren door het dashcam icoontje aan te tikken want dat zorgt ervoor dat bestanden worden volledig weggeschreven. Wellicht is er ook wel een ander truukje mogelijk maar ik denk dat er enkel een bewaar garantie is voor als je dus het dashcam icoontje aantikt.

Vanmorgen heb ik ontdekt waarom de rit van gistermiddag niet op de USB disk te vinden was. Ik had eerder de USB disk afgekoppeld, maar voordat ik dat deed heb ik eerst het icoontje enkele seconden ingedrukt om het opnemen te stoppen. Dit om een corruptie van de laatste minuut video te voorkomen.

Wanneer je dan opnieuw de USB disk plaatst zie je het icoontje weer verschijnen en lijkt deze direct weer op te nemen. Dat is ook zo, maar na enkele seconden (minder dan 1 minuut volgens mij) stopt het opnemen en staat de Dashcam dus in de pauze stand. Je moet dan zelf de opname weer hervatten door even kort op het icoontje te tikken. Dit merkte ik vanmorgen toen ik opnieuw de disk had geplaatst. Na het verlaten van mijn woonwijk merkte ik op dat de opname gepauzeerd was.

ik heb de USB disk nu laten zitten en wanneer ik deze middag weer ga rijden zal ik controleren of de opname deze keer wel loopt.
 
Had gisteren op de A2 richting Utrecht een stevige phantom brake met de v9 software. Achterligger was not amused. Phantom brakes zijn kennelijk nog (niet) helemaal verholpen. Be warned... :eek:

Klopt, heb ik ook ondervonden in de volgende situaties:
  • Op plekken waar zich voorheen ook phantom brake voordeed, zoals op de A1 Amersfoort -> Amsterdam t.h.v. hmp 34.2
  • Wanneer je in een file staat en een motor passeert tussen beide rijbanen en jij zelf stapvoets rijdt.
  • Wanneer iemand op het allerlaatste moment vlak voor je invoegt vanaf de rechter rijbaan. Op dat moment remt de autopilot rustig af, maar even later wordt er ineens bruut afgeremd (phantom brake) terwijl de auto voor je al veel verder rijdt.
 
Vanmorgen heb ik ontdekt waarom de rit van gistermiddag niet op de USB disk te vinden was. Ik had eerder de USB disk afgekoppeld, maar voordat ik dat deed heb ik eerst het icoontje enkele seconden ingedrukt om het opnemen te stoppen. Dit om een corruptie van de laatste minuut video te voorkomen.

Wanneer je dan opnieuw de USB disk plaatst zie je het icoontje weer verschijnen en lijkt deze direct weer op te nemen. Dat is ook zo, maar na enkele seconden (minder dan 1 minuut volgens mij) stopt het opnemen en staat de Dashcam dus in de pauze stand. Je moet dan zelf de opname weer hervatten door even kort op het icoontje te tikken. Dit merkte ik vanmorgen toen ik opnieuw de disk had geplaatst. Na het verlaten van mijn woonwijk merkte ik op dat de opname gepauzeerd was.

ik heb de USB disk nu laten zitten en wanneer ik deze middag weer ga rijden zal ik controleren of de opname deze keer wel loopt.

Net een kort ritje van 10 min gemaakt. Usb stick zat er nog in. Bij het instappen stond de opname icoon al op “opnemen” (red dot).
Dus ik denk, mooi het werkt meteen. Maar na enkele minuten verdween de hele dashcam icoon van het scherm!
Pas na handmatig de usb stick verwijderen en weer in pluggen werkte de dash cam weer. Content nog niet gecontroleerd.
Jammer dat het nog niet smooth werkt.
 
All, let op: een factory reset houdt ook een reset van je tripmeters in. Dus als je die wilt bewaren, eerst even een foto maken.
Bij elke reset (factory of MCU) loop je het risico dat er net op dat moment een schrijfactie op een opslagmedium bezig is. (Bijvoorbeeld doordat er al een downloadproces bezig is. Sowieso lopen er permanent allerlei loggingsprocessen.) Dat opslagmedium kan daardoor corrupt raken. En dan kun je niet even ‘chkdsk /f’ op dat medium doen, of eigenlijk ‘fsck -a’. De remedie van het Service Center is het vervangen van de MCU in dergelijke gevallen.

NB: het is mij ooit gelukt om het SD-kaartje dat gebruikt wordt voor de navigatiekaarten en -software op die manier te beschadigen. Gevolg: geen kaartupdates meer. Een bevriende ingenieur heeft het SD-kaartje toen OTA softwarematig gerepareerd door het te herpartitioneren. Iets wat Tesla niet doet. :cool:

TL;DR Luister naar @pvkeep: GEWOON NIET DOEN
 
  • Informative
Reactions: Carl
Bij elke reset (factory of MCU) loop je het risico dat er net op dat moment een schrijfactie op een opslagmedium bezig is. (Bijvoorbeeld doordat er al een downloadproces bezig is. Sowieso lopen er permanent allerlei loggingsprocessen.) Dat opslagmedium kan daardoor corrupt raken. En dan kun je niet even ‘chkdsk /f’ op dat medium doen, of eigenlijk ‘fsck -a’. De remedie van het Service Center is het vervangen van de MCU in dergelijke gevallen.

NB: het is mij ooit gelukt om het SD-kaartje dat gebruikt wordt voor de navigatiekaarten en -software op die manier te beschadigen. Gevolg: geen kaartupdates meer. Een bevriende ingenieur heeft het SD-kaartje toen OTA softwarematig gerepareerd door het te herpartitioneren. Iets wat Tesla niet doet. :cool:

TL;DR Luister naar @pvkeep: GEWOON NIET DOEN
Nu wil, ja ook bij Tesla, het systeem af en toe niet meer reageren op input. Dan zal je toch moeten (soft-)resetten?
 
  • Like
Reactions: ramonneke
k heb Elon Musk al getweet met de vraag of deze funtionaliteit ook onderdeel kan worden (telefoon als afstandsbediening met stuurmogelijkheid):

Ik heb ook gereageerd op z'n Tweet maar helaas geen antwoord.

Ramon Smits on Twitter

> Will the improved summon also work without an internet connection so that it is also usable in a parking garage? Your EU customers would love simple summon as provided via the keyfob in the US.