Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
-

Als Tesla het toevoegd en het werkt niet perfect dan zijn mensen als jij de eerste die klagen. Nooit tevreden!

Dank voor je inhoudelijke reactie. Aardig om te zien hoe meningen over wat handig is, blijkbaar kunnen verschillen. Waar je je opmerking aan het einde op basseert, werkelijk geen idee, ben al 5 jaar en bijna 200.000 km nog nooit zo tevreden over een auto geweest.
 
Wat ik als storend ervaar is dat de navigatie op het grote scherm zo uitgezoomd blijft tijdens de rit. Als je handmatig inzoomt dan blijft hij op die plek 'hangen' wil je dan jezelf weer volgen zoomt hij vervolgens weer uit.
Of is er een instelling die ik mis?

ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar ik denk dat dit de oplossing is voor je: als je met de + / - inzoomt, ipv met twee vingers op het scherm, dan houdt hij wel de locatie van de auto vast.
 
Last edited:
Ik vind de navigatie ook wel drama hoor. Enkel van A naar B, geen stop kunnen toevoegen of route op basis van meerdere waypoints kunnen importeren.

Ik hoef niet alle toeters en bellen van ABetterRoutePlanner moeten hebben maar meerdere adressen is wel eens tijd hoor! Dan zou je ook een route kunnen toevoegen die ABRP genegeerd en die kunnen sturen naar de Tesla navigatie. Maar ook bijvoorbeeld een Google maps route met meerdere punten.

Iets heel simpels als gewoon een aantal routes van A naar B aanbieden in plaats van maar één. De snelste, de kortste, de zuinigste om maar even wat te noemen.
 
Verder zou ik HEEL HEEL HEEL graag willen dat de autopilot nag altijd één audio notificatie toestaat. Het console knippert enkel in de bovenkant en die zie ik gewoon amper door hoe ik zit en hoe ik mijn stuur heb. Op de snelweg rust ik met m'n handen op m'n benen en stuur ik en dan is het vervelend dat Autopilot uitgeschakeld wordt

20181123_195727.jpg
20181123_195706.jpg



Die nag is gewoon echt heel heel erg hinderlijk. Zelfs al heb ik het gevoel dat ik voldoende druk lever
 
Verder zou ik HEEL HEEL HEEL graag willen dat de autopilot nag altijd één audio notificatie toestaat. Het console knippert enkel in de bovenkant en die zie ik gewoon amper door hoe ik zit en hoe ik mijn stuur heb. Op de snelweg rust ik met m'n handen op m'n benen en stuur ik en dan is het vervelend dat Autopilot uitgeschakeld wordt

View attachment 355678 View attachment 355679


Die nag is gewoon echt heel heel erg hinderlijk. Zelfs al heb ik het gevoel dat ik voldoende druk lever
Om de autopilot weer "gelukkig" te krijgen geef ik een kleine input naar linke of naar rechts sturen en dat werkt eigenlijk altijd. Wel is het vervelend dat je een soort "tik' moet hebben om iedere 20 a 30 seconden naar het dashboard te kijken of de AP weer input wenst.
 
Wat ik eigenlijk best onveilig vind, is dat de knoppen onderin het scherm zijn in plaats van bovenin. Ik merk dat ik veel meer na beneden moet kijken om bijvoorbeeld de stoelverwarming te bedienen tijdens het rijden. Dat maakt het rijden onveilig als je niet met AP rijdt. Je ogen zijn toch een langere tijd van de weg af.
 
Ik stond gisteren stil voor het stoplicht, links van mij een trailer, voor mij, rechts van mij en achter allemaal autos die ook stil stonden en stonden te wachten.
Wat mij opviel wat dat alle voertuigen om mij heen op de display bij het stuur constant flink bewogen. :eek:
Niet eventjes, nee gedurende de hele tijd dat ik bij het stoplicht moest wachten.

Heeft iemand anders dit ook gehad? Bug?
 
Ik stond gisteren stil voor het stoplicht, links van mij een trailer, voor mij, rechts van mij en achter allemaal autos die ook stil stonden en stonden te wachten.
Wat mij opviel wat dat alle voertuigen om mij heen op de display bij het stuur constant flink bewogen. :eek:
Niet eventjes, nee gedurende de hele tijd dat ik bij het stoplicht moest wachten.

Heeft iemand anders dit ook gehad? Bug?

Ja, zelfde tijdens rijden, alleen valt het dan minder op . Ik denk dat de grafische weergave wat te traag is. Was trouwens ook al bij V8.
 
ok, thx for the response.
Toch een rare "feature". Zeker als je stil staat snap ik het niet. Grafische weergave mag misschien dan na-ijlen... maar dit was gewoon gedurende 15 seconden (minimaal). En dus ook bij auto's.

Wel verklaarbaar hoor. De software herkent objecten en probeert deze te plaatsen tov zichzelf (en dat doet de software X keer per seconde opnieuw). Hij "denkt niet" zoals wij: Wielen staan stil, we staan voor een stoplicht dus hij kan niet bewegen.

Ik ben het wel met je eens dat hier, tijdens stilstaan, best veel marge in zit. Dit zal zeker komen omdat het tijdens beweging makkelijker te detecteren is welke objecten bewegen en welke stilstaan. - Maargoed dit "souds like a tesla software engineer problem" en niet de eindgebruiker

Wat mij frustreert is het slechte mobiele ontvangst sinds 9.0 - maar hier hebben meerdere mensen last van las ik.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Wat mij frustreert is het slechte mobiele ontvangst sinds 9.0 - maar hier hebben meerdere mensen last van las ik.

Dit is idd echt bagger geworden. Meerdere keren nu ook gehad dat er in het geheel geen ontvangst meer is en dus is het ook niet mogelijk om voor te verwarmen. Met een Wifi connectie nog geen last gehad maar LTE en 3G verbindingen zijn wankel en erg traag.

De verbinding krijg je alleen weer gaande na een reboot van de MCU.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Wat ik eigenlijk best onveilig vind, is dat de knoppen onderin het scherm zijn in plaats van bovenin. Ik merk dat ik veel meer na beneden moet kijken om bijvoorbeeld de stoelverwarming te bedienen tijdens het rijden. Dat maakt het rijden onveilig als je niet met AP rijdt. Je ogen zijn toch een langere tijd van de weg af.
Klopt, het scherm lijkt ontworpen voor landscape orientatie in de Model 3 en daarna overgenomen in de S en X. Daarom zal het scherm in de volgende generatie van S en X ook wel landscape georienteerd worden.
Reken niet te hard op een retrofit oplossing voor onze inmiddels achterhaalde uitvoeringen.
 
Wat ik als storend ervaar is dat de navigatie op het grote scherm zo uitgezoomd blijft tijdens de rit. Als je handmatig inzoomt dan blijft hij op die plek 'hangen' wil je dan jezelf weer volgen zoomt hij vervolgens weer uit.
Of is er een instelling die ik mis?

Het icoontje rechts boven heb je verschillende modus; trip, north-up en heads-up

Selecteer north of head up. Dan + of + zonder de map te verschuiven. Dan volgt het scherm je auto.
 
Verder zou ik HEEL HEEL HEEL graag willen dat de autopilot nag altijd één audio notificatie toestaat. Het console knippert enkel in de bovenkant en die zie ik gewoon amper door hoe ik zit en hoe ik mijn stuur heb. Op de snelweg rust ik met m'n handen op m'n benen en stuur ik en dan is het vervelend dat Autopilot uitgeschakeld wordt

View attachment 355678 View attachment 355679


Die nag is gewoon echt heel heel erg hinderlijk. Zelfs al heb ik het gevoel dat ik voldoende druk lever
Ik hou mij stuur ongeveer hetzelfde als jou vast, maar dan met een hand. Met die hand oefen ik constant wat (lichte)druk uit op het stuur. Blijkbaar is dit voldoende voor de autopilot om te denken dat ik netjes oplet, want de nag komt hierdoor niet tevoorschijn.. Immers, door de kleine correcties die de autopilot uitvoerd draait het stuur een beetje... en dan voelt ie de weerstand van mijn hand.
 
Immers, door de kleine correcties die de autopilot uitvoerd draait het stuur een beetje... en dan voelt ie de weerstand van mijn hand.

Op een hobbelige weg dan schud het stuur wat meer heen en weer en dan gebeurd het minder vaak maar op de snelweg moet ik actief gaan porren wat natuurlijk onzin is. Ik heb het trouwens ook gewoon dan met beide handjes op het stuur hoor. Je moet je toch aardig ontspannen om AP zijn werk te laten doen want anders wordt AP gedeactiveerd omdat je onbedoeld ingrijpt.