Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Een emmer water over gieten!
Vandaag ook de update binnen en ik heb er ook een emmer water over moeten gieten omdat het vuur niet uit wou.:rolleyes:

Een update gaat de laatste tijd bij ons als volgt. Schoonzoon komt thuis en zegt dat ik de tesla aan de WIFI moet hangen omdat hij gezien heeft dat er een update klaar staat. 15 min. Later is de update binnen:)
 
Pffff, frustrerend die nieuwe easter te zien maar geen oplossing voor het spotify probleem (ik kan nog steeds geen spotifu gebruiken)Ik vrees dat het probleem maar bij enkele versies van de MCU voorkomt waardoor de prioriteit niet hoog genoeg is ? Erg jammer en enorm ontgoocheld van hoe lang dit nu al onopgelost blijft.

Heb je a geprobeerd in te loggen met je gebruikersnaam i.p.v. je e-mail adres?
 
Pffff, frustrerend die nieuwe easter te zien maar geen oplossing voor het spotify probleem (ik kan nog steeds geen spotifu gebruiken)Ik vrees dat het probleem maar bij enkele versies van de MCU voorkomt waardoor de prioriteit niet hoog genoeg is ? Erg jammer en enorm ontgoocheld van hoe lang dit nu al onopgelost blijft.

Reboot al geprobeerd (2 scroll wieltjes 10 seconden gelijk indrukken)? Bij mij heeft dat gewerkt.
 
Pffff, frustrerend die nieuwe easter te zien maar geen oplossing voor het spotify probleem (ik kan nog steeds geen spotifu gebruiken)Ik vrees dat het probleem maar bij enkele versies van de MCU voorkomt waardoor de prioriteit niet hoog genoeg is ? Erg jammer en enorm ontgoocheld van hoe lang dit nu al onopgelost blijft.
Twee-scrollwieltjes-reset heeft hier al iedere keer geholpen gelukkig. Kan natuurlijk wel niet de bedoeling zijn... wel veel beter sinds update 2018.48 hier.
 
Vandaag een 500 kilometer gereden, voornamelijk op AP(1) zonder enig issue en met Spotify lekker spelend.
Vanavond tijdens de terugweg t.h.v. de Brusselse ring regende het hard en blonk de weg zodanig dat ik én AP de wegmarkeringen niet meer zag, AP wou niet meer aan, en was dus zeer inspannend rijden. Op een gegeven moment rond Wetteren werd het beter op de weg en wou ik een ander muziekje kiezen op Spotify, ik kon de favoriete albums opvragen en scrollde tot op een bepaald ogenblik het beeld vervroor en het centrale scherm vastgelopen was, dus ook volumeregeling en andere functionaliteiten reageerden niet meer. De muziek op de achtergrond speelde wel verder en de Nav werd ook blijvend geüpdatet in het kleine scherm. Na een minuut of zo, volledig zwart scherm voor een dikke minuut en dan een spontane reboot, eens alles terug op het scherm werkte alles weer als vanouds.
Update 2018.48.12.1 sedert zaterdag... .
 
*sigh*....

I get it... een stagiair laat je dat even in een paar dagen in elkaar zetten maar met zoveel software bugs zouden de prioriteiten toch ergens anders moeten liggen. Inmiddels zijn DAB, Spotify en de browser super instabiel wat blijft er dan over van je mooie 17" om te gebruiken? Enkel de navigatie en zelfs die is super beperkt! Leuke hoor zo'n 'dom' scherm....
Toevallig is die fart voor EM wel zijn grootste prestatie dus iets meer respect is op zijn plaats ! :D

BB2F296F-FD22-43E7-8209-6A1C95EC2588.jpeg
 
  • Funny
Reactions: Gerard60
Ik kreeg al binnen een week 48.12.2 binnen, over de 12.1 heen gisteren. Enige verschil dat ik merkte is dat dit keer wel de release notes boven kwamen na de update.

Enige dat ik tot nu toe heb gemerkt (12.1 was dat nog) is dat ik probeerde open haard (sorry, "romance mode") te stoppen en dat de boel spontaan in de reboot ging. Ook ziet het nag icoontje dat je je stuur moet beetpakken op AP er iets anders uit.

Verder blijkbaar alleen kleine bugfixes. Ik deel de ellende met Spotify en de Browser (deels) ook overigens.
 
Gisteren toch wel een mega bug ontdekt in de laatste software; onderweg naar Spanje kwam de auto niet meer online na het passeren van de Belgisch/Franse grens. Gebeld met Tesla en het blijkt dat de laatste firmware een probleem heeft met roaming. In Spanje kwam de auto weer probleemloos online. Hebben meer mensen dit ervaren afgelopen weekend?
 
Gisteren toch wel een mega bug ontdekt in de laatste software; onderweg naar Spanje kwam de auto niet meer online na het passeren van de Belgisch/Franse grens. Gebeld met Tesla en het blijkt dat de laatste firmware een probleem heeft met roaming. In Spanje kwam de auto weer probleemloos online. Hebben meer mensen dit ervaren afgelopen weekend?

Als de auto in Spanje weer online kwam is er weinig mis met roaming lijkt me. Misschien heeft Tesla de Franse provider niet betaald?
 
De belangrijkste voertuigfuncties moeten natuurlijk blijven werken en daar hoor ik weinig over. Het testen daarvan lijkt dan ook wel goed te zijn.

Van het overige lijkt mij dat er teams zijn die aan functies werken. Spotify hebben de US versies niet volgens mij dus erg belangrijk is dat niet voor Tesla. En al die andere ballast is hoop ik niet teveel van invloed.
 
Gisteren toch wel een mega bug ontdekt in de laatste software; onderweg naar Spanje kwam de auto niet meer online na het passeren van de Belgisch/Franse grens. Gebeld met Tesla en het blijkt dat de laatste firmware een probleem heeft met roaming. In Spanje kwam de auto weer probleemloos online. Hebben meer mensen dit ervaren afgelopen weekend?

Dit is geen nieuwe bug. Deze had ik in augustus toen ik mijn zoon ging wegbrengen voor een minor in Denemarken.
Nu ik hem het afgelopen weekend ben wezen ophalen exact hetzelfde probleem alleen nu nog erger....

Van Nederland naar Duitsland 3x en soft reboot voor de auto weer online kwam.
Van Duitsland naar Denemarken 4x een soft reboot en en 3x een volledig power off en nog steeds kwam de auto niet online.
Op verzoek van de telefonische service desk, waarvan overigens het NL-nummer niet meer werkt in buitenland, een SeC in Denemarken opgezocht. Afgelopen donderdag een paar uur doorgebracht in het SeC daar i.p.v. het geplande stedentripje met mijn vrouw.
Uiteindelijk wisten ze ht niet meer en was het geëscaleerd naar Fremont. Volgende ochtend gebeld door het SeC in Aarhus. Of is z.s.m. langs wilde komen. Na 1,5u hadden ze het nog steeds niet voor elkaar, ze hadden geen idee wat er mis was, en ik ben toen maar weggereden. Wel inmiddels de update van 2018.48.1 naar 2018.48.12.2 gedownload via de wifi van het SeC. Uiteindelijk een wifi hotspot op mijn telefoon aangezet zodat we door de stad konden navigeren en weer terug rijden naar huis. (Zodra je de auto in drive zet schakelt de auto de wifi uit dus moet je dan weer handmatig aanzetten. Ook is de wifi ontvangst van de auto dramatisch slecht, zelfs als je de telefoon op enkele centimeters van de wifi antenne houdt dan nog mag je blij zijn als je 1 streepje ontvangst hebt. Maar goed het is gelukt.)
Bij terugkomst in Duitsland kwam de auto na 2x een soft reboot weer online. Ontvangst was niet best 1-2 streepjes 3G maar het werkte tenminste weer. Toen we weer NL binnen reden ging de overgang voor het eerst zoals je deze zou verwachten (Zoals het ook op je telefoon gaat.). Duitse verbinding viel weg en 1-2 minuten later kwam automatisch de NL verbinding tot stand.

Volgens het SeC in Aarhus was de hardware prima in orde en werkt prima. Daar het volledig land / provider gebonden is lijkt het meer op een issue met de SIM-kaart. De Denen en Zweden die ik in Denemarken heb gezien met een Tesla hadden geen data problemen in Denemarken, Zweden en Duitsland.
 
  • Informative
Reactions: job-lek