Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
oo
Gisteren toch wel een mega bug ontdekt in de laatste software; onderweg naar Spanje kwam de auto niet meer online na het passeren van de Belgisch/Franse grens. Gebeld met Tesla en het blijkt dat de laatste firmware een probleem heeft met roaming. In Spanje kwam de auto weer probleemloos online. Hebben meer mensen dit ervaren afgelopen weekend?
Ook wij hebben hetzelfde probleem. Na passeren van de grens bij Lille op weg naar de vakantiebestemming in Fr is de connectivity weggevallen en de kaarten van de navigatie dus ook, tenzij WIFI van de mobiele telefoon als hotspot wordt gebruikt.
Na bellen met Tesla eveneens als antwoord dat er roaming problemen zouden zijn waar aan gewerkt wordt.
 
Volledige willekeur...
De Romance Mode is overigens niet alleen de open haard die gaat branden.. door op het scherm te tikken wordt romantische muziek afgespeeld... dat is dus heel eenvoudig, bijna nonchalant uit te voeren.. op die manier wordt de sfeer niet verpest zeg maar.. Overigens komt er dan ook nog een behaaglijk warme luchtstroom uit de rechter ventilator.. Je krijt echt het gevoeld dat de haard warmte afgeeft. Het enige dat nog mist is de geur van brandend hout. Maar dat komt met een volgende update nog wel in orde.
 
Volledige willekeur...
De Romance Mode is overigens niet alleen de open haard die gaat branden.. door op het scherm te tikken wordt romantische muziek afgespeeld... dat is dus heel eenvoudig, bijna nonchalant uit te voeren.. op die manier wordt de sfeer niet verpest zeg maar.. Overigens komt er dan ook nog een behaaglijk warme luchtstroom uit de rechter ventilator.. Je krijt echt het gevoeld dat de haard warmte afgeeft. Het enige dat nog mist is de geur van brandend hout. Maar dat komt met een volgende update nog wel in orde.
Een update voor de geur zit ik niet op te wachten. Stel dat Elon het in zijn hoofd haalt om in het kader van de Tesla user experience ook geur toe te voegen aan de fart "functie"...
 
Wat een bagger release die 2018.48.12.1 :mad:
Of is het ook een Easter Egg dat het grote scherm om de zoveel tijd zichzelf reset/opnieuw opstart (had Spotify aan) :mad:

Het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken is dat die rare 70 km/u beperkingen op de N11 weer terug zijn met deze release. Ik was zo blij dat ik dat al maanden niet meer had.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Hier geen last van resets in 2018.48.12.1, maar Spotify werkt ook weer niet meer in deze versie.
Ach ja, ik geef tegenwoordig gewoon mijn telefoon aan de kids, dan kunnen ze vanaf mijn eigen Spotify streamen naar de auto.

Misschien is dat het doel wel. Spotify op mijn telefoon staat altijd te spelen als ik in de auto zit. Terwijl ik meestal een radiostation op heb staan.
 
oo

Ook wij hebben hetzelfde probleem. Na passeren van de grens bij Lille op weg naar de vakantiebestemming in Fr is de connectivity weggevallen en de kaarten van de navigatie dus ook, tenzij WIFI van de mobiele telefoon als hotspot wordt gebruikt.
Na bellen met Tesla eveneens als antwoord dat er roaming problemen zouden zijn waar aan gewerkt wordt.
Gisteren naar Italië gereden. Geen noemenswaardige problemen met de verbinding.
 
Misschien is dat het doel wel. Spotify op mijn telefoon staat altijd te spelen als ik in de auto zit. Terwijl ik meestal een radiostation op heb staan.

Tsja... als je zelfs muziek via je mobiel moet afspelen omdat Spotify het af laat weten, DAB kanelen het niet doen en de navigatie op de auto inferieur is en helaas ABRP instabiel op de auto je deze OOK op je mobiel moet gebruiken wat is dan het nut van het grote 17" scherm?