Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit nog op 2018.50.6. Kan iemand met een nieuwere versie mij vertellen of een iPhone nu eindelijk weer goed werkt op bluetooth? Bij mijn versie moet ik bij het eerste telefoongesprek altijd even aan het volumewieltje draaien, anders hoor ik niks, EN mijn telefoon begint altijd spontaan audio af te spelen, zelfs als ik hem niet als audiobron heb geselecteerd in de auto.
Is dit bij nieuwere softwareversies nog steeds zo?
Dat je iPhone gaat afspelen heeft te maken met de bron die gekozen is op in je media van de Tesla. Staat die op spotify of radio heb je geen last. Hij speelt normaal gewoon verder waar hij gebleven is behalve wanneer je op je iPhone deze bron hebt uitgezet. Dan speelt hij je muziekbibliotheek af.
 
Ik vind het toch wel vervelend, dat het lijkt alsof de nieuwe model 3 gebruikers worden voorgetrokken door Tesla. Gratis upgrade naar FSD, eerder updates met nieuwe features. Als model s gebruiker toch wel 40.000 euro meer uitgegeven en dan daar geen voordelen meer uit...
 
Vanochtend het heuglijke bericht dat wij Navigate on Autopilot hebben. Wat een verschil met gister! Vooral terug invoegen naar rechts gaat veel en veel soepeler en zet de auto zich beter tussen twee rijdende auto's in.
Heb het gisteren ook gekregen.. 13-2 levering EAP, In afwachting van
IMG_2841.jpeg
IMG_2842.jpeg
IMG_2843.jpeg
IMG_2844.jpeg
IMG_2845.jpeg
FSD
 
Zo, weer een nieuwe ervaring met de nieuwste release. Deze heb ik nog niet eerder gehad: browser die niks doet en even later zwart scherm bij achteruitrijden. Harde reset heeft beide weer verholpen. Ik hoop dat dat zwarte scherm bij achteruit rijden geen terugkerend fenomeen wordt, je kunt nl echt niet goed achteruit kijken in de M3, ik ben echt van de camera afhankelijk.
 
Nou heb toch echt EAP en FSD aangeschaft, en helaas zit er niet in in de update van gisteren (2019.8.3)
Dogmode heeft een M3 nu voor het eerst, de S en X hebben die al een tijdje..... Blijkt maar weer dat de Software uitrol voor S/X/3 totaal anders kan zijn.... Heb geduld....;)
Mijn 2 M3 hebben nu alle 2 software: 2019.8.3, toch alle 2 met andere functies..sommige items zelfde, en sommige heeft de ander niet....
 
Ik had vanmorgen dat mijn auto eerst heel lang deed over opstarten en als ik hem dan in R wilde zetten dat de cockpit een zwart scherm gaf voor 1 minuut. Geprobeerd te resetten met de scroll wheels maar lukte ook niet. Uiteindelijk maar gaan rijden en toen kwam het scherm in de cockpit weer online.
 
Dat je iPhone gaat afspelen heeft te maken met de bron die gekozen is op in je media van de Tesla. Staat die op spotify of radio heb je geen last. Hij speelt normaal gewoon verder waar hij gebleven is behalve wanneer je op je iPhone deze bron hebt uitgezet. Dan speelt hij je muziekbibliotheek af.

Vreemd... Bij mij speelt de telefoon altijd door, ook als de Tesla op radio of spotify staat.
Welke Tesla softwareversie heb je?
 
Ik zat nog steeds op 2019.4.3. Al dors aantal weken. Tijdens naar huis rijden toch eens een soft reset gedaan (scroll wieltjes tegelijk indrukken tot scherm reboot) en voila meteen na thuiskomst bij wifi een update beschikbaar. Kan geen toeval zijn toch?
Auto op WiFi aanmelden versnelt updates. Tesla heeft voorkeur voor WiFi.
Vreemd... Bij mij speelt de telefoon altijd door, ook als de Tesla op radio of spotify staat.
Welke Tesla softwareversie heb je?
2019.5.16
 
Ik zit nog op 2019.8.2 en wordt helemaal gestoord van alle onnodig rem acties.
Als je uitvoegt dan gaat hij in de ankers omdat hij denkt dat je rechts aan het inhalen bent.
Wanneer je er links voorbij gaat dan is het ook bij iedere auto of vrachtauto een keer in de ankers.
Zelfs wanneer er een auto mij aan de linkerzijde langzaam voorbij gaat dan gaat hij in de ankers omdat hij waarschijnlijk denkt dat ik dan rechts aan het inhalen ben.

Ook wanneer de camera's schoon zijn erg veel problemen om autosteer te kunnen activeren.

Ook de dataverkeer is weer een drama.
Op LTE wel TuneIn maar geen opbouw van de maps kaarten.
Na een reboot wel kaarten op LTE maar geen muziek...
Toen is hij op een gegeven moment zelf teruggegaan naar 3G (wel één héél streepje) en toen werkte het weer.

Volgens het SeC werkt het allemaal zoals het ontworpen is.
Als dat zo is dan begrijp ik dit:

Dat vele onnodige en naar mijn mening te hard remmen heb ik dus ook met de MX, geen reclame voor AP als iemand met je meerijdt...mensen die achter je rijden zijn ook niet blij
 
Vandaag mijn MX (HW2) update van 50.6 naar 2019.8.3 en geen echte verbetering: 4x onverwacht remmen, werd afgesneden door iemand die ineens ging inhalen en de MX reageerde niet (ingreep van mijzelf) en lane change is terug naar irritant laat van rijbaan wisselen. Maar ik heb nu wel de dog mode ;-)... ik heb echter met onze kwijlende en verharende 90kg zware Sint Bernhard meer aan een afdekzeil mocht hij ooit onverwachts toch in de auto komen! Dode hoek waarschuwing op het dashboard werkt wel (ik kom van 50.6 dus zie het voor het eerst), maar het geluid niet. Jammer genoeg nog steeds bij snelheden van >120km op AS 1x een waarschuwingsgeluid en gelijk voor de rest van de rit geen AS meer (als ik op het verkeer let en tegen de zon inkijk zie ik het witte knipperen rond het dashboard niet echt.) Bij lagere snelheden als je vergeet druk te geven op het stuur bij AS dan piept hij wel een aantal keer voordat hij de AS eruit gooit maar daarboven is het 1 piep en gelijk game over. Al met al een teleurstellende update voor mijn specifieke geval. Btw: naar een bestemming op Twente Airport neemt de Nav een afslag te laat en raakt hopeloos de weg kwijt. Gelukkig heb ik Waze nog op mijn telefoon die mij feilloos naar de bestemming brengt. Maar dit heeft niets met de update te maken natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy