Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor je reactie.
Jammer dat Tesla dan blijkbaar hier een release nummer voor gebruikt waar andere gebruikers niet alleen bugfixes in mee krijgen maar ook nieuwe functionaliteiten zoals nu de NoA met optie automatische baanwissel.

Wat er in de release zit is van meerdere dingen afhankelijk:
Ten eerste regio, ten tweede type auto. Dat laatste weer onderverdeeld naar model (S3X) en bij SX naar MCU en HW voor AP.

Vandaar dat bijvoorbeeld een 3 in California andere functionaliteiten heeft dan een AP1 S in Europa.

Tesla kan op deze manier vrij snel schakelen. Zonder auto's van nieuwe firmware te voorzien kunnen ze bijvoorbeeld regio aanpassingen doen en daarmee 'nieuwe' functionaliteiten ter beschikking stellen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JuanJacobs
46231A33-3F99-4DD1-90E3-38CF29B2D9B9.jpeg
Sinds zondag op 2019.12.
Browser stuk bruikbaarder geworden, zelfs betere score dan de iPad pro waar ik dit op typ:)
 
Vandaag 2018.8.5 ontvangen. Release notes waren er niet, is dit misschien ter voorbereiding op een grotere update, dat ze nu achter de schermen het een en ander alvast hebben ingesteld?
Kijk, dat is nu echt een positieve ingesteldheid :). Ik kreeg vandaag ook 2019.8.5 binnen, en er was niets merkbaar nieuws dacht ik (zijspiegels inklappen per locatie misschien?). Maar jouw positieve insteek vind ik perfect, en op die hoop ga ik leven! (ik vertrek volgende zaterdag op wintersport dus een beetje meer AP zou leuk om testen zijn).
 
Vandaag 2018.8.5 ontvangen. Release notes waren er niet, is dit misschien ter voorbereiding op een grotere update, dat ze nu achter de schermen het een en ander alvast hebben ingesteld?

2019.12 is al uit (mondjesmaat), maar die schijnt ook weinig bijzonders te hebben behalve de nieuwe browser en wat nieuwe spelletjes. In ieder geval geen NoA voor de S/X.
 
Als ik Chromium had gezegd hadden een stuk minder mensen het begrepen en voor de eindgebruiker boeit het verschil niet enorm ;)

Elders op dit forum werd gemeld dat de score van 320 naar 490 ging. Ter vergelijk - Windows Chrome 73 (huidige stable) scoort 509 van de 555 mogelijke punten.

edit: zie 2019.12 - Updated browser, software on demand, new games and more

Niet op enige termijn. De nieuwe browser ondersteunt nog steeds geen Youtube, Netflix of andere streaming platforms omdat ze anders ruzie krijgen met regulerende instanties.
Wow... Das vooruitgang ja... Zit nu op 532 met Chromium Canary en dat is retesnel... 490 zou dus top zijn.
 
Verleden week de M3 opgehaald in Tilburg. 's Avonds thuis opgeladen en gelijk een software update gedownload en geïnstalleerd.
Vannacht wederom geladen en weer een software update. Ik denkend: "Zo frequent updates?"Vanochtend tot mijn verbazing geconstateerd dat het dezelfde update was als verleden week. Was het bij jullie ook dezelfde update voor de tweede keer?
 
Vorige week 2019.8.4 gekregen, gisteren 2019.8.5 en hij is nu al weer bezig met de 2019.8.6. Is dit tempo gebruikelijk voor Tesla?

En weet iemand hoe de opbouw van de release nummers werkt? Ik zie namelijk dat 2018.8.6 uit is maar ook 2019.12, waarom is het b.v. niet 2019.12.1 en waarom komt eerst x.12 uit en later x.8.6 (klinkt ouder).
 
Last edited:
Gisterenavond 8.5 geïnstalleerd. Vandaag merk ik dat Spotify aan het begin van iedere song hapert - alsof ie al wil afspelen als het liedje nog niet helemaal geladen is. Vrij consequent de gehele dag - ook bij langere autorit. Meer mensen die hetzelfde opvalt?
P.S. hiervoor nooit eerder gehad / opgevallen.
 
Verleden week de M3 opgehaald in Tilburg. 's Avonds thuis opgeladen en gelijk een software update gedownload en geïnstalleerd.
Vannacht wederom geladen en weer een software update. Ik denkend: "Zo frequent updates?"Vanochtend tot mijn verbazing geconstateerd dat het dezelfde update was als verleden week. Was het bij jullie ook dezelfde update voor de tweede keer?
Ik had exact hetzelfde. Vorige week geleverd en gelijk de 2019.8.4 update geïnstalleerd. Gisteren de 2019.8.5 geïnstalleerd en exact dezelfde release notes.
Volgens Mad P**y zouden dit bugfixes kunnen zijn, kan dus alleen maar beter worden :)