Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
AP stuurt m'n auto op de snelweg zonder alarmmeldingen tegen een andere auto aan.
Gisteren had ik wel iets verontrustends, voor de stoplichten, 4 rijbanen, ik zat op de meest linker baan, reed ca. 10km/uur op AP. stuurt mijn auto zonder problemen zelf naar de rechter baan, tegen het achterwiel van een andere auto. Geen alarmbellen die rinkelen. Ik heb wat krasjes op mijn spatbord.
Schrok behoorlijk maar snap er helemaal niks van hoe dit kon gebeuren, en dat ook de parkeersensoren niet zorgden voor een hoop lawaai.
iemand zelfde ervaring?
versie 2019.12.1.1
Heb je dashcam beelden hiervan?
 
Vannacht 2019.12.1.1 laten installeren, komende van 2018.50.6.
Eerste dat opvalt dat letterlijk alle schermteksten nu in het Nederlands zijn.
Het inzetten van een baanwissel gaat nog weer iets sneller. De goede dingen van 2018.50.6 zijn gebleven en de verschillen met 2019.12.1.1 zijn subtiel. Ik ben er heel blij mee.
Vind ik nog andere verschillen, ik heb er vandaag maar 60 km mee gereden, dan meld ik dat hier.
Oh ja, ik heb het over AP1.
 
Op basis van de tweet zou je denken aan de lange departure zaken. Nog even bij de Autopilot instellingen gekeken maar niets gewijzigd.

IMG_20190503_085559.jpg

Wil nu ook wel eens NOA op m'n MS :)
 
Gisterenmiddag rijdend op de rechterstrook A12 bij Utrecht met EAP opeens een loopvlak van een autoband op de weg. Auto kon eigenlijk makkelijk uitwijken naar rechts (deel van de vluchtstrook) om de band te ontwijken, maar reageerde helemaal niet. Flinke bonk onder de auto. Op het eerste gezicht geen schade. Straks voor de zekerheid even onder de auto kijken met luchtvering standje hoog.

Jammer dat de auto niet kan voelen om het de volgende keer te voorkomen :rolleyes:
 
Als we dan toch al opzoek zijn naar wijzigingen maar even de HTML5 test uitgevoerd op m'n MS100D MCU2 en deze scoort 516/555 punten:

IMG_20190503_090104.jpg IMG_20190503_090145.jpg IMG_20190503_090157.jpg IMG_20190503_090208.jpg

Gecontroleerd via een emulator of de audio al werkt maar helaas niet. Video had ik überhaupt niet werkend verwacht maar YouTube toch geprobeerd en dat werd bevestigd ;-)
 
Ik heb ook 2019.12.1.2 helaas geen idee wat er gewijzigd is.
Ga ervan uit dat de versioning bestaat uit <jaar>.<week>.<build>.<revision> waarbij een nieuw buildnummer wordt aangebroken als er nieuwe features zijn, en een revisie wordt opgehoogd (0 tonen ze niet) als er een bugfix op de code van die specifieke build is. Een opgehoogde revisie zoals 2019.12.1.2 in dit geval is dus een minimale geisoleerde bugfix bovenop 2019.12.1.1.

Voor features of ingrijpende wijzigingen worden weeknummer en/of buildnummer aangepast. In principe volgen ze SemVer met om praktische redenen jaar.week ipv een major version number.
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Sinds gisteren ook 2019.12.1.1 geïnstalleerd. Het valt me op dat de auto soms wat zoekend is. Bij een lane change bleef deze maar tussen de lijnen van links naar rechts gaan. Net een lichte slalom. Lijnen waren duidelijk aangegeven. Geen regen o.i.d.

Overigens zijn ook net de banden van winter naar zomer gewisseld.