Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
De belangrijkste functie van mijn extendertje is om het 2,4 GHz wifi kanaal op 10 te fixeren en een krachtig signaal te bieden, zodat de Tesla probleemloos verbindt. Snelheid van de verbinding is volkomen irrelevant.
Het vertraagt ook de snelheid van je andere wifi toestellen omdat je repeater dus alles wat ie hoort, opnieuw zit uit te zenden.
 
Regendruppels, condens of langdurig zonlicht op de sensor. De eerste 2 zijn snel verholpen na het rijden. Een camera die langdurig in het zonlicht heeft gestaan is vervelender en is best een lange tijd 'blind'.
Regendruppels of condens waren ook mijn eerste geachten, maar dat was niet het geval. Het is echt sinds 2019.12.1.1, bij voorgaande firmware versies nooit dit euvel gezien.
Fel zonlicht is inderdaad tricky. Maar op het tijdstip dat ik meestal vertrek (zowel ‘s ochtends als ‘s avonds) kan ik fel zonlicht wel uitsluiten.
Reset gedaan vandaag, morgen eens zien if het heeft gewerkt.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Regendruppels of condens waren ook mijn eerste geachten, maar dat was niet het geval. Het is echt sinds 2019.12.1.1, bij voorgaande firmware versies nooit dit euvel gezien.
Ik zie dit sinds de laatste software update ook, voorheen nooit gezien.
Bij mij is het wel prima reproduceerbaar: als ik stop naast de paal om de garage te openen en als ik naast de paal in de garage sta. In beide gevallen is het zicht inderdaad beperkt.
 
Zat net even in Teslafi te grasduinen, viel me op dat sinds de laatste update het laden bij de SuC idd sneller ging...hoger voltage levert het bewijs. Onderste is van de laatste keer, daarboven van voor de update.
 

Attachments

  • 450B3783-B090-4840-992D-1F553D5C9EE0.jpeg
    450B3783-B090-4840-992D-1F553D5C9EE0.jpeg
    240.3 KB · Views: 52
  • Like
  • Informative
Reactions: ramonneke and Ipe
De reboots van de MCU zijn eindelijk weg met 12.1.2 maar ik word nu helemaal gek van het zinloos afremmen. Phantom brake of spook remmen (geef het maar een naam) ik heb nu heel vaak dat hij afremt zonder reden en auto lane change is nu gevaarlijk geworden voor de medeweggebruikers, ik rij 100 en wil naar rechts en wat doet hij dan, vol in de rem voordat hij naar rechts gaat....zucht en meer van dit soort fratsen.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
De reboots van de MCU zijn eindelijk weg met 12.1.2 maar ik word nu helemaal gek van het zinloos afremmen. Phantom brake of spook remmen (geef het maar een naam) ik heb nu heel vaak dat hij afremt zonder reden en auto lane change is nu gevaarlijk geworden voor de medeweggebruikers, ik rij 100 en wil naar rechts en wat doet hij dan, vol in de rem voordat hij naar rechts gaat....zucht en meer van dit soort fratsen.

Dat laatste was ook al eerder een ‘feature’. Waarvan iedere logica mij ontgaat trouwens.
 
Ik zit nog steeds op 2019.8.5 nog geen update gehad. Als ik de Tesla app open krijg ik altijd de melding: server failed to response. Is the server running? Hebben meer mensen hier last van? Ik krijg deze melding vanaf het moment van levering op 11-4. Als ik melding weg druk werkt de app wel.
 
De reboots van de MCU zijn eindelijk weg met 12.1.2 maar ik word nu helemaal gek van het zinloos afremmen. Phantom brake of spook remmen (geef het maar een naam) ik heb nu heel vaak dat hij afremt zonder reden en auto lane change is nu gevaarlijk geworden voor de medeweggebruikers, ik rij 100 en wil naar rechts en wat doet hij dan, vol in de rem voordat hij naar rechts gaat....zucht en meer van dit soort fratsen.

Wel herkenbaar inderdaad. Activeren van AP levert doorgaans een flinke (en vooral onnodige) remactie (break :D) op. Op een lege snelweg auto lane change activeren = remmen. Ook zie ik regelmatig de maximum snelheid op de snelweg wisselen, als ik Amsterdam uitrij (S110 - Rivierenbuurt) zie ik 60 voorbijkomen, maar ook 70 terwijl je daar gewoon 100 mag. De AP reageert daar verder niet op.

Sinds de laatste twee updates is de AP ook veel zenuwachtiger geworden, maar goed...we hebben wel extra spelletjes en ik kan sneller laden :cool:
 
Ik ben eigenlijk wel positief verrast. Ik rij normaliter altijd op 'afstand 5' omdat op afstand 1 de auto te paniekerig reageert (te hard remmen, etc). Ik heb het idee dat dat een stuk verbeterd is. Ook wanneer iemand voor je invoegt reageert de auto minder heftig..

Weer positief verrast vandaag! Reed op een stukje binnen de bebouwde kom op Autopilot met het idee 'kijken wat ie doet'. Toen stond er een pijlwagen/lijntjestrekding en ik dacht al 'Oh, daar knalt ie vast zo tegen op'.

Maar niets was minder waar! Auto gaat netjes iets naar links, precies genoeg ruimte om de pijlwagen voorbij te gaan. Klein geluksmomentje!

https://www.tozz.nl/tmc/pijlwagen.mp4

Actie op 0:10. Voor de volledigheid: Dit was met Autosteer aan! Ik heb geen correctie uitgevoerd.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71 and Ipe
Ik heb het idee dat het ook aan het soort weg ligt en hoe die weg in de database staat. Ik heb hier veel weggetjes met geen middenlijn, fietspad stippellijnen aan beide kanten en hij wil dan in het midden gaan rijden. Een normaal mens zou iets over de stippellijn rijden aan de rechterkant.

Bijkomend probleem is dat we meerdere keren schrikken van een collision alert bij tegenliggers terwijl ik daar helemaal niet tegenaan ging rijden.