Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Toch nog even over die regelgeving; Ik lees hier regelmatig "EU loopt achter met de wetten"...

Maar het is nieuwe wetgeving! (vroeger hoefden we het stuur niet eens vast te houden en mochten we van a'dam tot r'dam over een inhaalmanoeuvre doen.. nou ja knipperen)

Het is toch ongelooflijk en niet wenselijk dat nieuwe wetgeving er blijkbaar voor zorgt dat we (nog verder gaan) achterlopen?

Ik heb het idee dat dit mede is bepaald door de EU autofabrikanten aangezien de andere merken bij lange na niet op het nivuea van Tesla zitten. Tesla moet flink gaan lobbyen in Brussel wil dit op korte termijn gaan veranderen. Vanuit veiligheidsoogpunt is het er met de nieuwe regelgeving alleen maar op achteruit gegaan. De auto remt uit het niets af terug naar 70 om een bocht te pakken waar hij voorheen 100 aanhoudt, in de ochtenspits is dat niet fijn voor de bestuurders achter mij. Als je gas bijgeeft annuleert hij autosteer zonder pardon. Dat was met versie 12.x allemaal wat veiliger en beter m.i.
 
Remmen op de snelweg is denk ik ook deels niet correcte kaarten.

Op de A12 volgende situaties richting Arnhem vanaf Nieuwegein parallelweg:
80km parallelweg gaat over in 100km.
Probleem is dat beide stroken naast elkaar zijn en GPS deze niet snel genoeg door heeft.

Tesla rijd 80 Km
Ik zie dat ik 100 km mag rijden druk op het scherm dat AP harder gaat rijden. Anders wordt ik van de weg geduwd door auto's achter mij.
Even later melding van 80km in gps. Tesla past automatisch snelheid met 10km omlaag naar 90km om even later weer naar 100km te kunnen
En geheel binnen 200 meter.
Dit is niet prettig rijden..
 
Bjorn Nyland had gisteren of eergisteren een filmpje op zijn YouTube gezet waarin zijn Model 3 met de nieuwe software enorm hoge snelheden haalt tot in de 190 kW's op ik geloof een Ionity 350kW lader. Zelfs richting de 50% SoC kun je nog dik boven de voorheen maximale 120kW krijgen. Ideaal voor snelle stops bij roadtrips dus!

Weet iemand of dat dus om de 2019.20.1 versie gaat?

Ja vanaf 2019.20.1 is het mogelijk om tot 200 kW te laden met een M3.
 
2019.20.1 nog niet binnen, meer mensen die hem nog niet hebben? Heb de auto sinds gisteren heeft dat er mee te maken?
Ik heb hem ook nog niet inderdaad. Model 3 is een week oud. Nadeel is wel dat ik in een appartementencomplex woon met ondergrondse garage. Dus moet de auto in de avond buiten zetten aan de WiFi en dan hopen dat ik een update krijg.
Vooralsnog heb ik nog niks. Kan ook nog wel even duren ;)
 
Vandaag weer NoA gereden met 2019.20.1

Auto bleef maar baan naar links willen al reed ik max speed met niemand voor me. En dat regelmatig...

Verder apart dat hij en aangeeft naar links te willen en een rode lijn aangeeft. Snap het, maar had het graag anders gezien.

Verder vermoed ik dat NoA sterk afhankelijk is van kaarten. Zo probeerde NoA mij een baan naar rechts te laten opschuiven aan het einde van een invoegstrook

Weer waanzinnige snelheidsreducties zonder enige reden. Van 120 tot 70.....
 
Vandaag bij NOA wederom gehad dat de auto bleef remmen terwijl ik op de meest linkse baan zat op een 3 baans weg (A28). In het display was de auto op de rechterbaan ineens wit en een auto rechts van hem daarnaast op de 2e baan ook. Hij wou er niet langs zonder dat ik gas (watts) bleef houden. Het lijkt alsof hij verwacht dat die 2 banen invoegen naar mijn baan op basis van foutieve map data. NOA wou mij ervoor namelijk op de meest linkse baan hebben.

Vervelende is dat je op de linkerbaan vaak toch sneller gaat en hij best hard gaat remmen “ineens” om je snelheid aan de meest rechtse baan aan te passen. Heb het ook op de A12 net na Bunnik. Pakt hij ook soms ineens een auto of vrachtwagen in je rechterbaan in het wit en gaat lekker remmen. Dit is duidelijk anders als een auto die te dicht op je rijstrook komt. Je ziet namelijk meerdere autos wit worden.
 
Wat wel positief is dat Tesla veel data van mijn M3 opvraagt. Hoppelijk krijgen we dat snel terug in de volgende update.

Paar uitspingers in versie 20.1
Auto park gaat wat soepeler en sneller.
Voorrijden (fun: vooruit achteruit gaat bijna altijd goed)
 
Ik reed gisteravond op een vrijwel lege A20 (Alleen honderden meters voor mij en achter mij pas een auto) met NOA aan versie 2019.20.1.
Toen ik uit het niets bijna met mijn hoofd tegen het stuur zat doordat hij voluit in de ankers ging.:mad:

Geprobeerd een voice melding te maken maar aangezien hij, sinds dat hij reageert op NL voice commando's, de meest exotische dingen maakt van Ghost Braking is de vraag of ze de melding zullen begrijpen in Fremont. Hij zond immers door Kerstkraker.:p
 
Ik reed gisteravond op een vrijwel lege A20 (Alleen honderden meters voor mij en achter mij pas een auto) met NOA aan versie 2019.20.1.
Toen ik uit het niets bijna met mijn hoofd tegen het stuur zat doordat hij voluit in de ankers ging.:mad:

Geprobeerd een voice melding te maken maar aangezien hij, sinds dat hij reageert op NL voice commando's, de meest exotische dingen maakt van Ghost Braking is de vraag of ze de melding zullen begrijpen in Fremont. Hij zond immers door Kerstkraker.:p

Gelukkig geen ernstige gevolgen.
Was het toevallig in de buurt van een andere weg waar de max snelheid lager is?