Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer je weigert om de lane change toe te staan en de rechter tunnelbuis neemt dan gaat NoA piepen en knipperen.
Dat is nog niet zo erg maar hij gaat ook een paar keer stevig op de rem staan, waarschijnlijk om je wakker te schudden. Dit ongeacht of er wel of geen auto achter je rijdt. Dit is geen Ghost Braking want ik heb vaker gemerkt dat hij dit doet als je niet tijdig de lane changes uitvoert die NoA voorstel. Dit is gewoon levensgevaarlijk.

Bij mij heft NoA nog nooit gepiept of geknippert. Ik doe nochtans heel wat proposed lane changes niet. Misschien is de NoA in België toch nog wat gestript? Of heeft het te maken met het feit dat ik het geluid voor de navigatie heb uitstaan?
 
Ik merk sinds een van de laatste softwareupdates dat mijn Model 3 de binnentemperatuur constant op 37 graden C, houdt als de auto staat geparkeerd. Dat kan ik zien in de app.

De 'cabin overheat protection' (weet even niet hoe het in het Nederlands heet) staat niet aan. Ik heb deze wel een keer aan gehad maar daarna weer uit gedaan zodat de alarmsystemen aan kunnen. Ik merk ook dat de auto staat te koelen door het geluid wat wordt gemaakt. De auto lijkt soms wel een stilstaand vliegtuig en trekt regelmatig de aandacht van voorbijgangers.

Anderen die dit ook hebben? Zit dit standaard in de nieuwste firmware? Ik heb al een reset gedaan, maar dat lijkt geen verschil te maken. Ik zit nu op versie 2019.20.4.2.
 
Dit is ook zo naar zuid. Als je vanuit Vlaardingen de A4 op draait en dan na de tunnel A15 Europoort volgt. NOA wil naar de hoofdrijbaan wat niet echt heel zinnig is.

Als je vanuit A20 Rotterdam komt dan wil NOA in de lange door draaier naar de A4 bij mij steevast al op de linkerbaan rijden. Ik vermoed omdat NOA daarna dus naar de hoofdrijbaan wil. Opzich niet zo'n ramp maar door die bocht gaat AP zooooooo extreem langzaam. Tegenwoordig ook nerveuzer, dit ging eerst allemaal probleemloos en sneller maar ik moet toegeven ik met dit nog niet met 2019.20.4.x gereden.

Klopt maar daar lijkt het iets minder extreem te zijn met het hard remmen als je de afslag negeert.
 
Anderen die dit ook hebben? Zit dit standaard in de nieuwste firmware? Ik heb al een reset gedaan, maar dat lijkt geen verschil te maken. Ik zit nu op versie 2019.20.4.2.

Draai nog op 2019.12.1.2 (wil ELDA standaard kunnen uitzetten, dus even niet updaten), maar hier doet m'n 3 dat ook. Hoor hem blazen op de oprit, heb overhead protection ook uit staan. Zit er dus al even in
 
Tesla heeft dit patent niet, eigendom van MobilEye. Tesla wil echt geen royalties uitbetalen aan hun grootste concurrent welke gesteund wordt door big auto. Daar gaan we nog heel lang op wachten vermoed ik ...
De meeste Duitse merken gebruiken de assistentiesystemen van Bosch volgens mij. Die heeft ook road-sign recognition of dragen die ook royalties af aan MobilEye?

Natuurlijk zou het een beetje waanzin zijn als je hier een patent op krijgt, maar zo werken patenten helaas. Het is zo ongeveer de enige mogelijkheid om dit met een camera te doen. In dat soort gevallen heb je in de IT vaak FRAND patenten die een leverancier in licentie moet geven tegen redelijke kosten. Tesla zal toch ook wel andere licenties hebben op andermans patenten. Het lijkt me vrijwel onmogelijk om zo'n complex voertuig te maken zonder licenties af te nemen.
Draai nog op 2019.12.1.2 (wil ELDA standaard kunnen uitzetten, dus even niet updaten), maar hier doet m'n 3 dat ook. Hoor hem blazen op de oprit, heb overhead protection ook uit staan. Zit er dus al even in
Gisteren zag ik op de telefoon dat het interieur een comfortabele 46 graden is (Model S met v2019.20.4.2). Is dus niet standaard altijd aan.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Tesla heeft dit patent niet, eigendom van MobilEye. Tesla wil echt geen royalties uitbetalen aan hun grootste concurrent welke gesteund wordt door big auto. Daar gaan we nog heel lang op wachten vermoed ik ...
Het kan toch niet zo zijn dat iemand een patentrecht heeft op het kennis nemen van verkeersborden? Dat gaat wel erg ver. Van mijn part ‘lees’ je het op een andere manier? Die borden staan er voor iedereen en iedereen moet zich er aan houden. Lees de borden en stuur de data naar de Tesla server. Dan kan de Tesla achter jou de melding krijgen. Nu kloppen de snelheden die Tesla aangeeft vaak niet en riskeer je een boete.
 
  • Helpful
Reactions: Maarten CH
Na de laatste update, achterop detectie is nog steeds veel te royaal, 3 vrachtwagens ruimte en nog niet inhalen. Maar dan pakt opeens je Tesla de afslag op de A27 bij Hooipolder en draait dan zelfstandig de A59 op richting de A16.... Vloeiend ging t nog niet maar dit is voor t eerst
 
Zo zijn patenten.
Kijk maar naar Philips Senseo. Je kan niet gelijk op koffie drukken voordat lapje van opwarmen uit is. Wie zou dat niet willen ipv wachten. Patent is van een andere bedrijf.
Blijkbaar mag het patent gewoon gebruikt worden (met licentiekosten), want Bosch biedt het ook aan. Aangezien je het al kunt krijgen in een B-segment (bijv. Opel Corsa) zal het niet de wereld kosten. Tesla geeft wel aan dat ze straks verkeersborden kunnen lezen (moet ook wel met FSD). Patent lijkt dus. Iet het grootste issue. Ik verwacht eigenlijk eerder dat dit niet de prioriteit heeft gehad. Met gps en mapdata kun je redelijk in de buurt komen. Nadeel is alleen dat de informatie te snel verouderd.
 
Na de laatste update, achterop detectie is nog steeds veel te royaal, 3 vrachtwagens ruimte en nog niet inhalen. Maar dan pakt opeens je Tesla de afslag op de A27 bij Hooipolder en draait dan zelfstandig de A59 op richting de A16.... Vloeiend ging t nog niet maar dit is voor t eerst

ja dat laatste deed ie bij mij pasgeleden ook, maar dat is meer toeval op dat punt, qua belijning komt het gunstig uit.
Het ZIET er echter vast niet uit als je achter ons rijdt... Vloeiend is inderdaad heel iets anders, als je niet uitkijkt belt er iemand 112 dat er iemand dronken aan het rijden is.
 
Hebben meer mensen het probleem dat ze op een provinciale weg de tegemoetkomende auto's ook in het scherm getoond krijgen? Dat was eerst niet het geval, maar sinds een tijdje wel. Sinds die tijd heb ik ook meer phantom brakes. Denk dat de Tesla denkt dat ik op een tweebaansweg rij. Het lijkt vooral op de N36 (Almelo -> Hardenberg) te spelen...
 
Ik merk sinds een van de laatste softwareupdates dat mijn Model 3 de binnentemperatuur constant op 37 graden C, houdt als de auto staat geparkeerd. Dat kan ik zien in de app.

De 'cabin overheat protection' (weet even niet hoe het in het Nederlands heet) staat niet aan.

Ik heb in mijn M3 hetzelfde. Auto moet straks 3 weken bij de luchthaven staan, dus zou graag weten hoe ik het (echt) uit krijg.