You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mee eens. Sterker nog, ik heb laatst langere tijd het gedrag van andere weggebruikers op de snelweg bekeken en het viel me op dat bij drie rijstroken bijna iedereen op de linkerbaan wat meer aan de linkerkant van de strook, op de rechterbaan meer aan de rechterkant van de strook en op de middenbaan meer in het midden reed. Met autopilot op de linkerbaan voelt het voor mij vaak too close for comfort, zeker als er een vrachtwagen op de middenbaan rijdt en ik merk dat ik dan de neiging om naar links te sturen..Ook zou ik zó graag willen dat hij niet onder alle omstandigheden strak het midden van de rijstrook aanhield. Dat hij in files op de linkerbaan vanzelf tegen de linkerkant aan zou gaan rijden om motorrijders de ruimte te geven. Autosteer is in de file daardoor heel vaak niet te gebruiken. Of dat hij bij het inhalen van een vrachtwagen ook wat meer ruimte hield. Op de A44 zitten een paar smalle bruggen en ik zou graag zien dat hij wat dichter bij de vangrail reed en wat verder van die vrachtwagen. Die vangrail gaat nergens heen, die vrachtwagen is een bewegend object, bestuurd door een mens. "Ik heb de opdracht om precies midden tussen de lijntjes te rijden, dus ik gá midden tussen de lijntjes rijden"
Ik denk dat ze dit vooral doen om je richting FSD te pushen. Op de snelweg lijkt AP zonder auto-lane-change mij onbruikbaar. Ik zou gek worden van dat in-/uitschakelen (incl. ding/dongs).Idd, Autosteer zonder Auto Lane Change is niet echt prettig. Ik denk dan ook dat, als er geleidelijk meer features in FSD komen, ze de Auto Lane Change gaan verhuizen naar de standaard AP.
Ik zal weer eens overschakelen naar chill, maar ik heb met pre 2019.20.4.2 helaas niet de ervaring dat TACC/EAP meer "elastisch" wordt als je de afstand vergroot. Ik begrijp de veiligheidsmarge en dat standje 1 dan wat zenuwachtig wordt. Maar in Noorwegen veel met TACC gereden op standje 5 en ook dan was die best nog zenuwachtig (daar reed ik altijd in Chill).Ik rij inmiddels met software 2019.20.4.2 en herken dit niet (meer). Wat wel verschil lijkt te maken is of de rijdmodus in Chill staat of in Standaard en welke afstand tot de voorganger is ingesteld.
Dan geef ik nog liever zelf gas. De voet boven het acceleratiepedaal houden vind ik erg vermoeiend. Zelf gas geven vind ik geen ramp, maar ik vind TACC/EAP juist meerwaarde hebben zodat je automatisch afstand houdt. Dat lever je in met zelf gas geven.Metoo chill mode . Voet altijd boven acceleratiepedaal . Na een tijdje weet je wel waar je m uit moet schakelen.
2019.20.4.3Ik krijg vanmorgen software update beschikbaar en zit al op 2019.20.4.2 dus ben benieuwd
Ik sinds vanmorgen ook 2019.20.4.3
Sinds de laatste versies merk ik dat als je je richtingsaanwijzer aan zet, de tegendruk om door AP te drukken heel wat minder is.Het grote nadeel van auto-steer is de brute wijze, waarbij je correcties moet doorvoeren. Dat gaat vaak gepaard met een flinke slinger en ding/dongs.
Motorrijders die de binnenbocht nemen en door een Tesla in AP onthoofd zouden kunnen wordenDaarna krijg je de uitzonderingen:
- motorrijders in file
Alleen voor phantom brakes bedoelde ik eigenlijkDan geef ik nog liever zelf gas. De voet boven het acceleratiepedaal houden vind ik erg vermoeiend. Zelf gas geven vind ik geen ramp, maar ik vind TACC/EAP juist meerwaarde hebben zodat je automatisch afstand houdt. Dat lever je in met zelf gas geven.
Deze dus vooral als de zon rechts staat.Ik heb geregeld dat AP locked op de auto in de baan rechts naast mij ipv de auto recht voor mij. Of hij locked op allebei de auto's.. Probleem, de auto rechts naast mij rijdt 80 en ik 100. AP gaat ineens hard remmen. Heel irritant. Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik heb geregeld dat AP locked op de auto in de baan rechts naast mij ipv de auto recht voor mij. Of hij locked op allebei de auto's.. Probleem, de auto rechts naast mij rijdt 80 en ik 100. AP gaat ineens hard remmen. Heel irritant. Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik denk dat ze dit vooral doen om je richting FSD te pushen. Op de snelweg lijkt AP zonder auto-lane-change mij onbruikbaar. Ik zou gek worden van dat in-/uitschakelen (incl. ding/dongs).
Heb daar geen last van. Waarschijnlijk omdat mijn snelheid hoog genoeg is om op het linkervak te blijven... Die AP vind ik eigenlijk vooral handig bij files/vertraagd verkeer. Dan remt en accelereert hij netjes in functie van de wagen voor jou. Ideaal om kop/staart aanrijdingen te vermijden wanneer je even verstrooid bent.
Net update 20.4.2 binnen op mijn p85+. Kan blijkbaar geen nieuwe navigatie adressen ingeven als ik verbonden ben met 3g... Ook niet na soft reset
Kom je toch nog af en toe bij het pompstation, maar nu om je ramen even te wassenBlijkbaar werkt het ineens terug, nu werkt mijn ruitenwissersproeier pompje wel niet meer.
Zou dat niet kunnen zijn dat hij ruimte wil laten omdat hij denkt dat die auto naar jouw rijbaan wil?Ik heb geregeld dat AP locked op de auto in de baan rechts naast mij ipv de auto recht voor mij. Of hij locked op allebei de auto's.. Probleem, de auto rechts naast mij rijdt 80 en ik 100. AP gaat ineens hard remmen. Heel irritant. Hebben meer mensen deze ervaring?
MCU2 is pas vanaf maart 2018 geproduceerd. Mijn MS75D rolde in januari 2018 van de band en geeft nog MCU1.Interessant... Wat is de productiedatum van je Model S? Vanaf zomer 2017 zou er nl. de nieuwe MCU moeten in zitten.