Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
voor wie overheat protection uit heeft staan zou ik zeggen, voel eens aan het grote scherm nadat de auto een dagje in de hitte heeft gestaan. En denk dan even aan gele randen of bubbel problemen. Succes!

Die twee hebben weinig met elkaar te maken, volgens mij. De handleiding zegt dat als je cabine langer dan 48 uur meer dan 50⁰C is dat de AC aan gaat. Dus...

Om de gele randen; dat is een structureel probleem bij sommige teslas wat ze al een tijdje geleden opgelost hebben.
Dat ik eerder dit jaar naar de service ging vertelde ze me dat ze het scherm liever niet vervingen omdat er later dit jaar een permanente oplossing voor zou komen. Ik had aan kunnen dringen, maar deed dat niet.

Ik begrijp van klanten in America dat er een simpele oplossing voor is dat nieteens de schermen hoeft te vervangen. Een apparaat er overheen halen en gele randen weg.
 
bewegingssensoren in het interieur
Interieursensoren voor alarm werken op basis van verplaatsingen in het interieur, inclusief luchtverplaatsing. Daarom dat je geen honden of mensen kan achterlaten in het interieur met het interne alarm geactiveerd, en daarom ook dat Dog Mode, de airco aan laten staan of de overheat protection niet kunnen werken samen met deze interne sensoren.
 
Iemand ervaring met het niet willen starten van de update? Komt in beeld via app en in de auto, ik kan de update ook starten maar na zo'n 30 seconden wordt deze afgebroken en wordt deze opnieuw via app en auto aangeboden. Reset via scrollwieltjes heeft niet geholpen. Wie weet een oplossing?
 
Iemand ervaring met het niet willen starten van de update? Komt in beeld via app en in de auto, ik kan de update ook starten maar na zo'n 30 seconden wordt deze afgebroken en wordt deze opnieuw via app en auto aangeboden. Reset via scrollwieltjes heeft niet geholpen. Wie weet een oplossing?
Mogelijk zit een persisterende foutmelding de installatie in de weg. Bijvoorbeeld telkens toen ik de 12V batterij moest vervangen en ook toen de Bluetooth het niet deed :=> wel updates downloaden, maar niet installeren.
Naar een Service Center rijden of een afspraak met hen maken via de app, wanneer je het echt belangrijk vindt.
 
Mogelijk zit een persisterende foutmelding de installatie in de weg. Bijvoorbeeld telkens toen ik de 12V batterij moest vervangen en ook toen de Bluetooth het niet deed :=> wel updates downloaden, maar niet installeren.
Naar een Service Center rijden of een afspraak met hen maken via de app, wanneer je het echt belangrijk vindt.

Bedankt! Ik heb echter verder geen foutmeldingen.. Zal wel even contact opnemen met Groningen!
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Toen ik net bij de SuC in Zevenaar stopte, zag ik op mijn app opeens een nieuwe optie in het menu 'Voorrijden'. Dat kon natuurlijk maar 1 ding betekenen: FSD! Ein-de-lijk. :) Vanaf Zevenaar naar Leiden was (gelukkig) nog een flink eind, dus kon ik er eens een goeie zwengel aan geven.

De rijstrookwissels werkten beter dan ik had verwacht. De enige keer dat het afgebroken werd en de auto weer terugslingerde in zijn rijstrook was toen de auto die voor mij reed een seconde later dan ik dacht: "Hé, ik ga inhalen". Dan verandert de situatie opeens en daar kan hij niet tegen. Maar eerlijk gezegd: ik heb hem niet echt op de proef gesteld, steeds genoeg ruimte afgewacht.

Een paar keer begon hij er niet eens aan en zette hij na 10x knipperen of zo de richtingaanwijzer weer uit. Dat leek vaak samen te vallen met de knipperende blauwe strook bovenaan het scherm ("raak het stuur even aan!"). Ik weet niet of dat bekend klinkt, anders ga ik het nog maar eens proberen op een leeg stuk weg of er een correlatie is.

Op de N11 weigerde hij na Alphen a/d Rijn op een zeker moment helemaal om in te halen. Paar keer geprobeerd, maar het lijkt erop of hij denkt dat hij op een weg zonder gescheiden rijbanen rijdt, en dat de linker rijstrook dus voor het tegemoetkomend verkeer is.

De snelheidsregeling bij het inhalen was wat ondoorgrondelijk. Meestal remt hij om onduidelijke redenen af vlak voor het wisselen van rijstrook. Niet meer dan een paar km/u, maar toch.

Eén keer was ik echt onder de indruk. Op een stuk met 4 rijstroken had ik een lege rijstrook naast me, maar in de rijstrook daarnaast raasden de auto's met behoorlijk snelheidsverschil voorbij. Daar had ik niet specifiek op gelet, anders had ik het waarschijnlijk niet eens geprobeerd. Maar hij voerde de wissel vlekkeloos uit en negeerde de auto's in die andere strook. Zoals het hoort. Super!

NoA was ongeveer wat ik er van had verwacht, maar erg goed kon ik het niet proberen, daarvoor was de route te simpel. Immer geradeaus und bij Bodegraven eraf. :) Die afslag vanaf de A12 naar de N11 nam hij keurig. Maar daarna wilde hij vlak voor Alphen a/d Rijn opeens een afrit nemen. Terwijl de navigatie toch écht zei dat hij over 10 km naar links moest. En toen dat punt bereikt was, deed hij het niet en wilde hij lekker rechtdoor rijden... :confused:

Maar ik ben onder de indruk. Het rijdt zoveel lekkerder als je niet steeds uit AP hoeft om in te halen. Er valt nog wel het een en ander te verbeteren, maar dat zie ik wel gebeuren.

Dit alles op 2019.24.4 die ik gisteren heb geïnstalleerd.

Ligt het aan mij, of zijn de dansende auto's minder geworden? Het ziet er allemaal veel stabieler uit dacht ik.
 
Last edited:
Waar ik nog steeds ontevreden over ben, is het gedrag als er een auto mijn rijstrook inkomt die iets langzamer rijdt dan ik. De TACC houdt dan stug aan zijn snelheid vast, totdat die betreffende auto helemaal je rijstrook in is gekomen. Daarbij rijdt mijn auto vaak helemaal door tot vlakbij de achterbumper. Behalve dat ik het gevaarlijk vind, is het net alsof ik hem mijn rijstrook niet in wil laten komen. Echt van dat horkengedrag, alsof je anderen de ruimte niet gunt. Of die auto nou knippert of niet, dat maakt niet uit. En in andere gevallen wil hij een auto niet voorbij omdat hij denkt dat die auto van rijstrook wil wisselen, terwijl die juist niks van plan is.

Bij de omgekeerde situatie (een voorligger die jouw rijstrook verlaat), wacht hij weer te lang om weer snelheid te maken. Die auto moet echt helemaal met de wielen een flink stuk over de lijn zijn, wil hij het veilig genoeg vinden om door te rijden.

Kortom, dat anticiperend vermogen mag nog wel wat meer getraind worden.
 
Ik heb opeens dat mijn auto steeds in de war is met instappen en uitstappen. Stap ik in, doe ik mijn deur dicht, gaat het scherm op zwart. Moet ik de deur open doen om mijn pin in te voeren en dan blijft je aan. Bij uitstappen blijft het scherm opeens vaak aan en klappen de spiegels niet in. Ook niet als ik op de sleutel druk. Doe ik hebt portier dan nog een keer open en dicht dan gaat hij wel uit. Dit gedrag is niet consequent gek genoeg. Soms gaat het gewoon normaal.
Ik heb keyless entry uit, pin aan. Met keyless aan en pin aan deed ie het ook. Herkent iemand dit?

2019.20.4.2, S90D AP1
Volledig. Had het met 20.4.2 en nu ook met 24. Zelfs zo dat ik zelf de auto met rebooten en rustig 2 min sta te wachten...
 
Op de N11 weigerde hij na Alphen a/d Rijn op een zeker moment helemaal om in te halen. Paar keer geprobeerd, maar het lijkt erop of hij denkt dat hij op een weg zonder gescheiden rijbanen rijdt, en dat de linker rijstrook dus voor het tegemoetkomend verkeer is.

Ik neem aan dat je bedoelt dat automatic lane change niet werkte en dat je steeds Autosteer moet uitzetten om van baan te wisselen?
Dat komt omdat bij Alphen a/d Rijn een stoplicht staat waardoor de software de N11 tussen Alphen en Leiden ziet als een 2-baans provinciale weg (wat het ook is als N-weg) en niet als snelweg. Als je vanaf Leiden komt zal je merken dat na het stoplicht bij Alphen weer automatic lane change mogelijk is.
 
  • Informative
Reactions: arne-nl
Waar ik nog steeds ontevreden over ben, is het gedrag als er een auto mijn rijstrook inkomt die iets langzamer rijdt dan ik. De TACC houdt dan stug aan zijn snelheid vast, totdat die betreffende auto helemaal je rijstrook in is gekomen. Daarbij rijdt mijn auto vaak helemaal door tot vlakbij de achterbumper. Behalve dat ik het gevaarlijk vind, is het net alsof ik hem mijn rijstrook niet in wil laten komen. Echt van dat horkengedrag, alsof je anderen de ruimte niet gunt. Of die auto nou knippert of niet, dat maakt niet uit.

Dat is wel vreemd. Ik merkte juist de laatste weken dat een auto die richting aangeeft om naar links te komen 'ruimte' krijgt van de software door wat snelheid te verminderen. Hierdoor kan de andere auto netjes invoegen of van baan wisselen zonder dat je op de ander zijn bumper komt. Ik hoop niet dat dat nu weer te wijten is aan de meest recente software.
 
Het heeft bij mij niks te maken met knipper. Tesla geeft bij mijn X al het invoegende verkeer voorrang. Dus lekker hard in de ankers als de spitsstrook naast je een invoegstrook (buiten spitz) is. Auto met caravan lekker 70 aan het cruisen en gaat je Tesla lekker vol in de ankers om hem te laten invoegen, terwijl deze doorrijd op de spitsstrook. Snap niet dat meer mensen zich hieraan ergeren. Ik moet in de ochtend op de A50 echt niet van arnhem naar apeldoorn op de middelste baan rijden. Constant vol in de ankers... en nee knipper of niet dat snapt hij echt niet.


Dat is wel vreemd. Ik merkte juist de laatste weken dat een auto die richting aangeeft om naar links te komen 'ruimte' krijgt van de software door wat snelheid te verminderen. Hierdoor kan de andere auto netjes invoegen of van baan wisselen zonder dat je op de ander zijn bumper komt. Ik hoop niet dat dat nu weer te wijten is aan de meest recente software.